Nemohl sehnat oblek na svoji svatbu, tak s manželkou založil vlastní značku. Molière v Brně upravuje obleky na míru
„Když jsme hledali oblek na svoji svatbu, byl jsem celkově zklamaný výběrem. Nešlo vybrat barvu, nemohl jsem najít střih, jaký by se mi líbil, a který by mi seděl,“ vysvětluje Jan Kusý, který se s manželkou Beatou v rámci značky Moliére věnuje upravování luxusních obleků na míru do práce, na plesy, svatby i pro volný čas.
„Mně v té době bylo dvaadvacet, ale v každém obleku jsem vypadal jako kdyby mi bylo padesát a měl jít řídit korporát. Chtěl jsem se odlišit, chtěl jsem něco hezkého. A tam se zrodil první nápad na vlastní podnikání,“ pokračuje ve vyprávění majitel prodejen v Brně a Karviné.
Klienti si v nich zpravidla rezervují zhruba devadesáti minutové konzultace, při kterých zjistí, co jim typologicky doopravdy sluší, a jaký outfit zvolit na danou událost. „Máme k dispozici okolo sedmdesáti druhů obleků, takže co se týče typologie barevného spektra jako takového, tak je vždy výběr obrovský. Hodně záleží, pro jakou příležitost je oblek určený – jaké má specifické potřeby a požadavky,“ popisuje proces spolumajitelka firmy Beata Kusá. Pro řadu účelů se ale obleky dají nosit opakovaně, a není proto nutné pořizovat vždy nový. „Jsou obleky, které jsou univerzální a dají se hezky vynosit, i díky materiálům, různorodě a nemusí to končit jenom jednou událostí, pro kterou byl oblek primárně zakoupen,“ dodává Kusá.
Koncept prodejen stojí na tom, že se v nich díky výběru barev, strukturám i typům obleků dokáže obléknout každý, i zákazník s velmi specifickou představou. „Víme, že někteří pánové velmi neradi nakupují, proto jsme se snažili vymyslet takový koncept, aby vlastně nemuseli nic dělat a dostali nejenom péči a informace, které povedou k výsledku dle jejich představ a možná ještě o trochu více,“ pokračuje s úsměvem Beata Kusá. Při úpravách se přizpůsobuje sed, kroková délka, rukávy, ramena nebo například pás.
Kamenné obchody jsou stále v kurzu, majitelům bylo při otvíračce 22 let
V době, kdy je stále populárnější prodej oblečení přes internet, mají fyzické prodejny stále nezastupitelné místo, zvlášť když se jedná o nekonfekční oblečené. „U nás je každý kus vlastně polotovar, proto je nutné, abychom se s klientem potkali, což se mu snažíme maximálně zpříjemnit,“ říká Jan Kusý.
S manželkou se do podnikání pustili v poměrně útlém věku, což mohou vřele doporučit. „Důležitá je finanční gramotnost, protože pokud si člověk nenašetří na dovolenou, tak určitě nedokáže potom fungovat v rámci firmy. Musí mít vizi a dlouhodobě udržitelný plán. Nesmí být ve svých plánech krátkozraký a uvědomit si, že ne vždy od začátku bude ten big boss a že to všechno zvládne sám,“ vypráví Beta Kusá. Těsně po dvacítce neměli manželé našetřené peníze a ani dostatek zkušeností. Postupně je ale nabrali, a v poslední době značku rozvíjejí i větším důrazem na marketing. „My děláme svoji práci dobře a chceme, aby i to, co se týče marketingu, fotografů, kameramanů a dalších věcí okolo, bylo také dobře odvedené. Proto do proma investujeme,“ uzavírá majitel Jan Kusý.
Foto: Jana Křížková