Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

Kaufland se svými zákazníky letos přispěl rekordních 21 000 000 korun do vánoční sbírky pro Světlušku

Letos se v prodejnách Kaufland již pošesté uskutečnila tradiční Vánoční sbírka pro Světlušku. Zákazníci po dobu konání akce projevili neskutečnou vlnu podpory a nákupem charitativních jmenovek přispěli částkou ve výši 15 318 390 korun na pomoc lidem se zrakovým postižením. Opět se tak ukázalo, že lidé mají dobré srdce a nejsou k lidem s hendikepem lhostejní. Kaufland navíc vybranou částku navýšil ještě o 5 681 610 korun a zaokrouhlil tak na krásných 21 milionů. Celkem se za všech šest ročníků sbírky vybrala částka 102 milionů korun.

Dvoutýdenní akce, která se konala na přelomu listopadu a prosince, vybízela zákazníky prodejen Kaufland, aby pomohli rozsvítit Vánoce nevidomým. Ti mohli podpořit Světlušku, projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu, která pomáhá zrakově hendikepovaným po celé České republice. Stačilo zakoupit jedinečné vánoční jmenovky za 30 Kč, přičemž Kaufland za každý prodaný arch jmenovek přidal do sbírky dalších 10 Kč.

Ve vánoční sbírce, jejímž ambasadorem se pro letošek stal zpěvák Ben Cristovao, se prodalo celkem 510 613 kusů archů jmenovek a podařilo získat celkem 20 424 520 korun. Nejvíce finančních prostředků se vybralo na prodejně Kaufland Opava Kateřinky, kde se prodalo 9 623 jmenovek. Společnost Kaufland, vedle svého příspěvku ve výši 10 Kč za prodanou jmenovku, celkový výtěžek zaokrouhlila navíc na finálních 21 000 000 Kč. Finance budou stejně jako v předchozích letech rozděleny prostřednictvím otevřeného grantového řízení Fondu Kaufland ze sbírky Světluška.

„Děkujeme všem našim zákazníkům, kteří se do vánoční sbírky pro Světlušku zapojili. Velký dík patří i našim zaměstnancům, kteří v průběhu celé akce odvedli obrovský kus práce, a bez kterých bychom tuto sbírku ani nemohli realizovat,“ říká Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland, a zároveň dodává: „Její letošní rekordní výsledek je jen důkazem toho, že jakmile lidé spojí své síly dohromady, mohou dokázat velké věci.“

„Spolupráce se společností Kaufland nám už šest let dává jistotu, že můžeme zlepšovat život všem potřebným lidem s těžkým zrakovým postižením v České republice. Vánoční sbírka je tradičním vrcholem spolupráce a vždy mě překvapí štědrost a velkorysost zákazníků. Chtěl bych jim za to moc poděkovat. A stejně tak děkuji všem zaměstnancům společnosti Kaufland za jejich ochotu a energii, kterou do sbírky pravidelně vkládají. Výtěžek ze sbírky putuje do Fondu Kaufland, ze kterého budeme i nadále podporovat jak individuální žadatele s těžkým zrakovým postižením, tak organizace, které jim pomáhají,“ uvedl ředitel Nadačního fondu Českého rozhlasu Jiří Váňa.

Fond Kaufland prostřednictvím otevřeného grantového řízení dosud udělil 492 příspěvků jednotlivcům a 419 organizacím.  O podporu z Fondu Kaufland mohou žádat nejen fyzické osoby s těžkým zrakovým postižením, ale i organizace, které pomáhají zrakově hendikepovaným z celého Česka. Díky vánoční sbírce pro Světlušku byla například v roce 2021 otevřena unikátní Půjčovna kompenzačních pomůcek pro zrakově postižené, která ročně zrealizuje více než stovku výpůjček speciálních pomůcek i sportovního vybavení pro nevidomé a slabozraké z celého Česka.

Podpora nevidomých se totiž neomezuje jen na jejich základní potřeby, cílem sbírky je pomáhat zrakově hendikepovaným žít naplno ve všech aspektech života. Vánoční sbírka pro Světlušku tak dokáže lidem s hendikepem obohatit život o zážitky, které řada z nás považuje za běžné, nicméně pro ně jsou často k nezaplacení. Například díky výtěžku loňské sbírky může Xenie studovat zájmový kurz v rámci celoživotního vzdělávání, pan Petr sportovat stejně jako před ztrátou zraku, senioři z domova Palata se radovat z hipoterapie a malý Kubík rozvíjet své dovednosti při používání tabletu.

Více informací o vánoční sbírce pro Světlušku najdete na kaufland.cz/vanocnisbirka.

Foto: archiv Kaufland

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *