Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

Odložené firemní večírky: výhoda pro firmy i zaměstnance

Shánění vánočních dárků, pečení cukroví, dětské besídky a k tomu navíc celoroční účetní uzávěrky v práci a dokončování posledních projektů s vidinou klidných svátků. Taková je realita většiny českých zaměstnanců v závěru roku. Na firemní vánoční večírek tak mnohdy nezbývá čas ani energie. V posledních letech se stále více společností snaží svým zaměstnancům závěr roku trochu zjednodušit a přesouvají firemní večírky na klidnější leden nebo únor. Těžit z toho mohou nejen zaměstnanci, ale také firma samotná.

Tento trend není jen praktický, ale mnohdy také cenově dostupnější. „V prosinci bývají oblíbené lokace obsazené měsíce dopředu a ceny za pronájmy a catering dosahují vrcholu. U nás ceny v hlavní večírkové sezóně nezvyšujeme, ale na ty nejžádanější termíny jsme vybookovaní i několik měsíců dopředu,“ popisuje event manažerka Pilsner Urquell: The Original Beer Experience Tereza Reitschlägerová.

Podle ní se však mnohé oblíbené večírkové lokace snaží vytěžit maximum a ceny za pronájem i občerstvení zvednou až o desítky procent. Začátkem roku je situace klidnější a ceny se vracejí na normální úroveň. „Navíc lze oslavu zahrnout do nového rozpočtu na nadcházející rok, což je výhodné pro firmy s pevně stanovenými finančními plány,“ podotýká event manažerka.

Například strojírenská firma TGS z Mýta u Rokycan každoročně pořádá místo předvánočního večírku celofiremní novoroční setkání se zaměstnanci během měsíce ledna. Na celodenní akci se sejdou všichni kolegové, speciálně se k tomu připraví prostory v rámci výrobní haly v sídle společnosti. V první řadě zde vedení firmy představí evaluaci předchozího roku a strategie i cíle pro rok následující. Poté následuje volná zábava s pestrým občerstvením. „V prosinci se obvykle snažíme dokončit veškerá jednání, je to dost hektické období, kdy každý pracovní den je pro obchod dobrý. Leden, než se trh rozhýbe, je naopak vlažnější, proto jej pro setkání preferujeme,” vysvětluje Martin Čermák, ředitel divize Nástroje TGS.

Osobní setkání pořádá TGS už 8 let a i v dalších letech s ním chce pokračovat. „V TGS obecně podporujeme a věříme v osobní setkávání, a to jak s klienty, partnery tak i mezi námi, kolegy. Důraz klademe také na pravidelné seznamování týmu s vývojem naší společnosti z pohledu vnějších vlivů,“ popisuje Martin Čermák.

Výhoda i pro zaměstnance
Odložené firemní oslavy přijdou vhod i zaměstnancům. „Spousta společností se chce vyhnout předvánočnímu zmatku. Kromě pracovních povinností a chystání se na svátky doma, zaměstnanci během prosince absolvují klientské večírky, a na ten vlastní už pak nezbývá čas ani energie,“ vysvětluje Tereza Reitschlägerová. S tím souhlasí i Martin Čermák z TGS. „Naši zaměstnanci si obvykle tuto akci pochvalují, večerní posezení je pro ně příjemné a přínosné,” potvrzuje.

Odložený vánoční večírek v Pilsner Urquell: The Original Beer Experience poptávají nejrůznější společnosti, nejčastěji se to ale týká především menších a středních firem z oblasti IT. „Řekla bych, že je to právě z toho důvodu, že se zaměstnanci často před koncem roku potkávají s klienty na osobních schůzkách, aby jim poděkovali za spolupráci a popřáli pěkné svátky. Případně navštěvují také večírky svých klientů,“ vysvětluje event manažerka.

To je právě případ IT společnosti Axians. „Rozhodli jsme se zaměnit vánoční večírek za novoroční setkání všech zaměstnanců, které se koná většinou na přelomu ledna a února. Tento formát jsme nezvolili náhodou a už několik let se ukazuje, že jde o správnou cestu. Důvodů je několik. Předvánoční období věnujeme především setkávání s našimi zákazníky, uzavíráme fiskální rok a většina zaměstnanců se také soustředí na své vlastní vánoční přípravy. Novoroční večírek nám tak umožňuje užít si společné chvíle bez časového stresu a v klidnější atmosféře,” uvádí marketingová specialistka Axians Martina Kurtulíková.

Vánoční večírek jako zážitek
Statistiky cateringových služeb a eventových lokací ukazují, že poptávka po vánočních večírcích v posledních pěti letech stabilně roste. Podle ankety personální agentury Předvýběr.CZ plánovalo vánoční večírek pro své zaměstnance v roce 2024 uspořádat 94 % oslovených společností.

Stále častěji přitom firmy kromě kvalitního jídla i pití poptávají netradiční zabavu. Může se jednat o týmovou účast na únikové hře, zážitkový wellness víkend, laser game, den na střelnici nebo třeba jízdu v tanku spojenou s večeří v armádní jídelně. „Společnosti kladou důraz na originální aktivity, které dokáží zpestřit atmosféru a zapojit účastníky. Mezi oblíbené u nás patří například zábavná soutěž v čepování piva, fotopointy pro nezapomenutelné snímky nebo tematické akce připravené na míru. Lokalita Pilsner Urquell: The Original Beer Experience tyto možnosti kombinuje s autentickým prostředím, kde se příběh piva potkává s moderní zábavou,“ uzavírá event manažerka Tereza Reitschlägerová.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *