Nový trend nákupů doplňků stravy – on-line prostředí začíná dominovat
V posledních letech dochází k zásadnímu posunu ve způsobu, jakým spotřebitelé nakupují produkty spojené se zdravím a životním stylem. Tradiční prodejní místa, jako jsou lékárny a obchody se zdravou výživou, si sice nadále drží svou důležitou pozici, avšak stále více lidí dává přednost on-line nákupům. Vždy je ale na místě obezřetnost.
Do on-line prostředí se přesouvá stále víc a víc nákupů, a tak není divu, že se tento trend uchytil i u doplňků stravy. To potvrzuje i průzkum Euromonitor International’s Digital Consumer Survey 2024, který ukázal, že výrazný počet spotřebitelů nyní využívá digitální kanály nejen k vyhledávání informací o doplňcích stravy, ale také k jejich samotnému objednávání.
On-line nákupy v oblasti zdraví a wellness přinášejí spotřebitelům mnoho výhod. Nakupující oceňují pohodlí, široký výběr produktů na jednom místě a možnost detailního porovnání cen i složení. On-line nákup je navíc často doprovázen uživatelskými recenzemi, které mohou zákazníkům pomoci při výběru produktu. Ale není všechno zlato, co se třpytí. I u on-line nákupů je třeba dbát na bezpečnou volbu při výběru produktu a prodejce.
„Doporučujeme vždy ověřovat důvěryhodnost webových stránek, ze kterých nakupujete. Vyhýbejte se podezřelým nebo neznámým platformám, jež mohou nabízet nekvalitní či dokonce nebezpečné produkty. Základem je nakupovat u ověřených prodejců a číst recenze ostatních zákazníků,“ radí Mgr. Martina Šímová, předsedkyně představenstva České a slovenské asociace pro speciální potraviny.
Při výběru doplňků stravy je dobré také konzultovat složení produktů s odborníky, například lékárníky nebo nutričními specialisty, aby váš výběr byl skutečně přínosný pro vaše zdraví. Některé ověřené e-shopy (typicky lékárenské) nabízejí například i možnost on-line konzultace. Pokud si tedy nejste čímkoliv jistí, neváhejte se před případným unáhleným nákupem poradit.
Ať už nakupujete on-line, nebo v kamenných obchodech, vždy se vyplatí být informovaným zákazníkem a vybírat zboží, které odpovídá vašim potřebám i obecným standardům kvality.
Foto: archiv