Jak se vyhnout chřipce a nachlazení?

I letos zima nakonec přece přišla. Ochladilo se, je sychravo, fouká studený vítr a spousta lidí má chřipku či je nachlazených. V České republice řádí chřipková epidemie. Co můžeme dělat pro to, abychom se nenakazili? Česká asociace pro speciální potraviny přináší několik rad.

Stejně jako u jiných nemocí je důležité se zaměřit hlavně na příčiny a na možnosti, jak jim předcházet. Bohužel je v dnešní době mnohem populárnější odstraňovat následky, nevěnovat se tomu, jak se můžeme nemoci vyhnout a předejít jí. Chřipka je sice vcelku běžná choroba a obyčejně nemá příliš komplikovaný průběh. Závisí to však i na věku a našem životním stylu. Jsou faktory, které jsou neovlivnitelné. Velký dopad na onemocnění však mají i ty, které závisejí na nás: jak se stravujeme, jestli máme dostatek pohybu, spánku a dodržujeme další zásady zdravého životního stylu.

Pro snížení rizika onemocnění chřipkou vám Česká asociace pro speciální potraviny přináší několik tipů:

Výrazně omezte kouření a pití alkoholu. Nejlépe s tím úplně přestaňte.
Spěte a odpočívejte. Při delším spánku nejenže budete kvalitně odpočatí, ale také se postupně snižují hladiny stresových hormonů, které ovlivňují imunitní systém. Doporučujeme spojit s aktivním odpočinkem – dopřejte si dlouhou procházku, po které je ideální zajít do sauny.
Pijte dostatek vody. Naše tělo se skládá z 60 % z vody. Voda čistí náš organismus, hydratuje ho a také vyplavuje jedy. Nepodceňujte dostatek tekutin. V České republice máme jednu z nejkvalitnějších kohoutkových vod. Skoro nic vás to tak ani nebude stát.
Myjte si ruce. Poučka, kterou nám opakovali naši rodiče, už když jsme byli malí, funguje stále. Kolem nás je spousta nemocných lidí. Myjte si ruce, kdykoliv můžete.
Pomozte si správnou stravou. Jíst musíme každý den. Je to jedna z činností, které můžeme trochu upravit tak, abychom se spíše vyhnuli chřipce. Zařaďte do jídelníčku více čerstvého ovoce a zeleniny. Každý pokrm můžete doplnit třeba malým salátem anebo si rovnou připravit salát jako hlavní jídlo. Dopřejte si také dostatek vitaminu C. Ke snídani si dejte grapefruit nebo pomeranč. Můžete si z nich vymačkat čerstvou šťávu i na cestu do práce. Až si budete dávat čaj, přidejte si do něj citron. Čaj doporučujeme šípkový – šípek obsahuje hodně vitaminu C. Ovšem i další čerstvé ovoce a zelenina má vcelku vysoký obsah tohoto vitaminu a navíc obsahují i další látky, které vám pomůžou chřipce předejít.
•  Jestli se i přesto bojíte nákazy anebo nemáte dostatečný přísun vitaminu C, doporučujeme zakoupit kvalitní doplňky stravy, které vám vitaminy doplní, a posílí tak vaši imunitu.

Zdroj: Česká asociace pro speciální potraviny 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.