7 z 10 majitelů vozidel využívá online srovnávače povinného ručení

Téměř tři čtvrtiny majitelů vozidel při výběru povinného ručení využívají internetové srovnávače. Přibližně třetina motoristů si vybrané pojištění sjedná online. Mezi největší bariéry vyššího využívání online srovnávačů patří přesvědčení o výhodnosti současného povinného ručení a obavy ze ztráty soukromí. Vyplývá to z aktuálního průzkumu ePojisteni.cz.

Při výběru povinného ručení hrají internetové srovnávače významnou roli, 72 procent majitelů vozidel si aktuálně před uzavřením smlouvy online porovnává nabídky jednotlivých pojišťoven. Přibližně polovina z nich některou z nabídek využije a pojištění si rovnou přes internet i sjedná. „Češi mají velmi dobré povědomí o existenci internetových srovnávačů povinného ručení. Pouhá dvě procenta majitelů vozidel o nich nikdy neslyšela. Přibližně čtvrtina o srovnávačích ví, ale z různých důvodů je nevyužívá,“ uvádí k průzkumu Ladislav Gruber, analytik portálu ePojisteni.cz.

Uživatelé srovnávačů pojištění od internetových stránek zprostředkovatelů očekávají především přehlednou nabídku produktů jednotlivých pojišťoven na jednom místě, snadné a rychlé uzavření pojištění a také finanční úsporu při sjednání online. Naprostou samozřejmostí je pak aktuálnost a správnost uváděných informací.

Z průzkumu mimo jiné vyplynulo, že většímu využívání online srovnávačů mnohdy brání mylné přesvědčení o výhodnosti současného povinného ručení. Přibližně dvě třetiny dotázaných totiž věří, že je jejich pojištění výhodné. „Jenže ve skutečnosti je tomu jinak. Mnozí majitelé vozidel mají zastaralé nebo nevýhodné smlouvy, tudíž za pojištění zbytečně přeplácejí. Průměrná úspora na povinném ručení je podle našich statistik 2 350 korun,“ vypočítává Ladislav Gruber.

U srovnávačů povinného ručení jsou Češi poměrně citliví na zadávání kontaktních údajů. Obávají se totiž, že je zprostředkovatelé zahrnou telefonáty a e-mailovými nabídkami. „Osobní údaje, jako jsou jméno a příjmení vlastníka vozidla, věk, bydliště, e-mail a telefon, slouží pro účely zpracování cenových kalkulací a uzavření pojistné smlouvy. De facto s údaji nakládáme stejně jako při sjednání cestovního pojištění online. Na našich stránkách je podrobně popsáno, k jakému účelu osobní informace zpracováváme a jak s nimi smíme nakládat. Každý se také může svobodně rozhodnout, zda chce i po sjednání pojištění zasílat informace o aktuálních nabídkách, akčních slevách nebo získávat tipy, jak ušetřit,“ vysvětluje Ladislav Gruber.

Lidé, kteří dávají přednost sjednání povinného ručení na pobočce některé z pojišťoven, jsou ve větší míře přesvědčeni, že informace přímo od poskytovatele jsou spolehlivější a přesnější. Obávají se také, aby v nejlevnější nabídce sjednané na internetu něco důležitého nechybělo nebo aby neobsahovala skryté chytáky. „Všechny tyto obavy jsou zbytečné. Nabídky pojištění průběžně aktualizujeme a v případě jakýchkoliv dotazů jsou zájemcům o povinné ručení na telefonu k dispozici pojišťovací specialisté, kteří poradí s výběrem či uzavřením pojištění online,“ uzavírá Ladislav Gruber.

O průzkumu:
Rozsáhlý průzkum společnosti Kantar CZ pro ePojisteni.cz mimo jiné mapoval cestu zákazníka při sjednávání povinného ručení. V rámci kvantitativního výzkumu bylo osloveno celkem 614 respondentů.

Zdroj: ePojisteni.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.