Kofein pomáhá s hubnutím, jaké jsou jeho benefity?

Efektivnější spalování tuků, zvýšení sportovního výkonu i lepší činnost srdce. Kofein je pro tyto schopnosti oceňovaný nejen u sportovců, ale také u široké veřejnosti. Nejnovější výzkumy dokazují, že se nemusíme bát ani dlouhodobé konzumace kofeinu. Tělo se však po určité době stává odolným vůči jeho účinkům, proto je dobré si od něj občas dát pauzu.

Tein, matein i guaranin
Kofein se vyskytuje nejen v kávě, ale také v ostatních potravinách. Právě výchozí surovina určuje název této látky. „V čaji najdeme tein, v guaraně guaranin a v čaji yerba maté je to matein. Chemicky se jedná o stejnou látku – kofein,“ vysvětluje Jiří Skála, výživový poradce a fitness trenér české značky KetoDiet. Lidé už v pravěku věděli, že konzumace určitých rostlin usnadňuje práci a zlepšuje náladu. Později přišli na to, že účinek kofeinu se násobí po zalití horkou vodou, např. v kávě či čaji.

S kofeinem snadněji zhubnete
Po požití kofeinu se v těle zvyšuje hladina adrenalinu, hormonu, jež nám pomáhá překonat stresovou situaci. Následkem toho se zintenzivňuje činnost srdce a stimuluje organismus, především centrální nervová soustava. Kofein také podporuje vylučování tuků z tkání. Díky tomu dochází během sportu k většímu odbourání tuků a snadnějšímu hubnutí. „Kofein prodlužuje sportovní výkon a zvyšuje bdělost při dlouhém tréninku. Právě pro tuto vlastnost je ceněný u sportovců, kteří po něm často sahají v guaranových tabletách nebo kávě. Skvělý je ale i pro nesportovce. Účinek však není trvalý, proto doporučuji si jednou za čas dát od kávy pauzu a pak se k ní zase vrátit,“ dodává Jiří Skála.

Zdraví prospěšnější víc než se předpokládalo
Kofein má mnoho zdravotních přínosů pro naše tělo. Kromě zvýšení výkonu, oddálení únavy, především té psychické, dochází k uvolnění svalů a zlepšení dýchání. Kofein zbystřuje myšlení a pomáhá koncentrovat se v náročných situacích. „Někteří lidé se bojí, že po pravidelné konzumaci kávy budou mít příliš vysoký tlak nebo zatížené ledviny. Pravdou je, že dlouhodobé pití naopak podporuje činnost cévní soustavy, než aby docházelo k jejímu přetěžování. Stejná věc platí o ledvinách, časem přestávají být kofeinové nápoje pro organismus močopudné. Zdraví prospěšná dávka jsou 3-4 šálky kávy či čaje, což odpovídá 230 – 408 mg kofeinu na den. Ten v těle působí až 6 hodin, proto je dobré si dát poslední doušek odpoledne. Pak se čaje a kávy bát opravdu nemusíme ,“ uzavírá Jiří Skála. 

Tip: Doplňte energii i proteiny
Proteinová ledová káva, KetoDiet, 7 porcí za 385 Kč
Proteinový nápoj matcha tea v bio kvalitě, KetoDiet, 7 porcí za 385 Kč

Zdroj a foto: KetoDiet

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.