Proč na jaře sáhnout po ketodietě?

Jíte pětkrát denně, zrychlujete metabolismus a hubnete. O čem je řeč? O proteinové dietě/ketodietě. Právě díky rozhýbání často zpomaleného organismu je ideální volbou pro hubnutí do plavek. Do nich stihnete zhubnout, i pokud jedete na dovolenou ještě před prázdninami. Ketodieta totiž nabízí rychlý, avšak udržitelný úbytek váhy.

Jaro? Hubnout můžete kdykoli, radí dietní koučka
Většina lidí se k hubnutí odhodlá buď po Novém roce nebo na jaře, aby stihli zhubnout do letní dovolené. Jaro je obdobím, které mají lidé dlouhodobě spojené s různými detoxy, začátkem salátové sezóny a přípravou na plavkovou sezónu. Ve snaze zhubnout často hladoví. Váha jde zpočátku dolů, první však mizí svaly, až pak tuky. „U spousty diet dochází k úbytku svalové hmoty. Ta je důležitá pro náš metabolismus – čím více jí máme, tím je náš organismus výkonnější. Rychleji pak trávíme a spalujeme kalorie. Ketodieta má tu výhodu, že díky dostatku bílkovin, stavebních kamenů svalů, nedochází k jejich úbytku,“ vysvětluje Martina Dvořáková, dietní koučka české společnosti KetoDiet. Podle ní je správný čas pro hubnutí ten, kdy se odhodláme zlepšit životosprávu bez ohledu na roční období. Psychika je pro hubnutí velmi důležitá, proto bychom se měli do hubnutí pustit pozitivně naladěni.

Naučíte se myslet nad jídelníčkem
Díky ketodietě si navíc osvojíte skladbu jídelníčku i po skončení dietního plánu. „Lidé nemají moc čas přemýšlet nad tím, jestli mají denně v jídelníčku dostatek potřebných živin a nevšímají si nadbytku přijatého cukru. Díky ketodietě začnou vnímat skladbu jídelníčku, uvědomí si počet zbytečně přijatých kalorií a začnou si vytvářet lepší stravovací návyky. Naučí se nejen jíst pravidelně, ale také sledovat pitný režim,“ říká Martina. Proteinová jídla jsou vyvinuta tak, aby splňovala správné poměry živin. Ketojídla navíc obsahují celou škálu vitaminů a minerálů. Stačí k nim do stravy přidat zeleninu a zdravé tuky (např. ryby a oříšky) a tělo dostane z jídla mnohem víc než u běžných diet. Oproti tomu obvyklá česká strava bohatá na bílé pečivo a uzeniny postrádá nejen dostatek důležitých látek, ale také vlákniny a především bílkovin.

Jak to celé funguje?
Úbytek kilogramů při proteinové dietě zajišťuje stav zvaný ketóza, který v těle nastane tehdy, když je příjem sacharidů snížen na minimum. Dojde-li ke snížení glykogenu v krvi, tělo si začne vyrábět tzv. ketolátky z vlastních tukových zásob. Právě z nich si tělo bere energii a tělesný tuk mizí. Výhodou ketodiety je nejen dostatek jídla a živin obecně, ale také fakt, že u této diety nedochází k odbourávání svalové hmoty. Omezené množství přijatých bílkovin u většiny redukčních diet vede k tomu, že si tělo bere energii ze svalů a tukové zásoby přicházejí až na konec. Během ketodiety jsou svaly dostatečně vyživovány. Doplníte-li dietní plán o cvičení, budete se moci radovat ze štíhlého těla s vyrýsovanými svaly. „Po ukončení diety postupně navyšujete přísun sacharidů tak, abyste se vyhnuli jojo efektu. Díky tomu si získanou váhu snadno udržíte a naučíte se jíst mnohem kvalitněji,“ uzavírá Martina.

Zdroj a foto: KetoDiet

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.