Lepší kondička díky vitaminu K2

Až donedávna se přikládala vitaminu K2 jen podpora kardiovaskulárních funkcí. Existuje však stále více důkazů, že hraje v lidském zdraví zásadnější roli. Vitamin K2 má potenciál i pro sportovce. Studie ukazují, že díky tomuto vitaminu si můžete zlepšit sportovní výkon až o 12 %. Oceníte ho zejména při zlepšování běžeckých výsledků.

Výkonnější srdce o 12 %
Výsledky studie Univerzity v severním Texasu ukazují, že pravidelný příjem vitaminu K2 pomáhá obnovovat mitochondrie a tím zlepšit funkčnost a vytrvalost srdečního svalu při sportu až o 12 %. Mitochondrie se nachází v buňkách slouží jako malá továrna na výrobu buněčné energie. Vysoká koncentrace jich je v kosterním svalstvu a v srdci. Čím lépe v srdci pracují, tím je výkonnější. To znamená, že do těla napumpuje více krve a kyslíku.

VITAMIN K2
· Zvyšuje výkon srdce až o 12 %
· Podporuje vytrvalost
· Pomáhá přiy regeneraci svalů, kloubů a chrupavek
· Podporuje tvorbu kostních buněk snižuje jejich úmrtnost, čímž se významně podílí na jejich stavbě.
· Společně s vitaminem D3 zodpovídá za efektivní vstřebávání a ukládání vápníku do kostí a zubů
· Dlouhodobý nedostatek se projevuje kalcifikací cév, tepen a obecně měkkých tkání

Podpoří kondičku
Znáte ten pocit, kdy běžíte, nohy zatím nebolí, ale srdce chce vyskočit z hrudníku? Nestíhá dodávat svalům dostatek kyslíku, aby zvládly zátěž. Časem bude kyslíkový dluh pro svaly už tak neúnosný, že začnou bolet a kvůli kyselině mléčné i pálit.

Schopnost svalů maximálně využít kyslík záleží, jak moc jsou zvyklé a zatěžované. Jedinec, který cvičí dlouhá léta má před začátečníkem pochopitelný náskok. Svaly netrénovaného člověka zatím tak efektivně pracovat s kyslíkem neumí, to vše přichází časem a cvičením. Zde za vás práci nikdo a nic neudělá. Všem ale může pomoci rychleji dosáhnout vysněných sportovních výsledků. Jestli si dáváte za cíl pokořit 10 km, pomůže vám toho dosáhnout.

Pomáhá při regenerace svalů
Vitamin K2 pomáhá i při regeneraci svalů, kloubů a chrupavek. Každý i zkušený sportovec to se někdy nechá unést, přežene to a svalstvo přetíží se. I zde pomůže vitamin K2. Důležitou roli při regeneraci hraje i kolagen a vitaminy skupin B, C a E.

Zdroje vitaminu K2? V přírodě příliš nejsou
Vitamin K2 se v přírodě vyskytuje v omezeném množství. Pro tělo je nejúčinnější užívat ho ve formě MK7 (menachinon), protože je snadněji vstřebatelný a v těle dlouho vydrží. Nejvýraznějším zdrojem této formy jsou fermentované sojové boby – natto a některé sýry. Za určitých podmínek dokážou vitamin K2 produkovat střevní bakterie zvířat z volného chovu. Dříve bývala bohatá na káčko husí játra a husí maso a celkově maso všech hospodářských volně se pasoucích zvířat. Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) doporučuje denní příjem vitaminu K2 (MK7) 70 mikrogramů (μg) na den.

Tip:
Doplněk stravy BIOMIN Vitamin K2 Solo podporuje srdeční činnost a působí jako prevence kardiovaskulárních onemocnění. Společně s vitaminem D3 směruje vápník do kostí a zubů, zabraňuje tím ukládání v měkkých tkáních. Pomáhá při zlomeninách a úrazech, přispívá k mineralizaci a tvorbě kostí. Přípravek je vyroben na přírodní bázi, je vhodný i pro osoby s potravinovou intolerancí. Jedna kapsle obsahuje 60,0 μg vitaminu K2 (MK-7 menachinon) a rýžový škrob. Tobolka je celulózová. Koupíte na www.vitalpoint.cz  za 270 Kč – 30 tobolek. www.jsemstalekost.cz

Příklady potravin Množství mikrogramů

na 100 g potraviny

Sýr Gouda 76
Sýr Brie 56
Sýr Cheddar 10

Zdroj: www.jsemstalekost.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.