Libujete si v opalování? Pak můžete mít nedostatek vitamínu D i v létě

Také jste se celou zimu těšili na léto, až doplníte vitamín D ze sluníčka? Potom vás možná zklameme. Krásně opálená kůže totiž v přijímání „déčka“ ze slunečních paprsků může být na škodu.

Vitamín D se může zdát tak trochu jako potížista. V zimě ho máme nedostatek, protože je v našich podmínkách málo sluníčka, a navíc kvůli počasí chodíme zahalení od hlavy až k patě a nedostanou se k nám tedy ani blahodárné sluneční paprsky. S nadějí očekáváme jaro a oteplování, ani to ale nemusí pomoct. Opálená kůže může vytváření vitamínu D v buňkách pokožky ztěžovat.

Je zajímavé, že čím je člověk více opálený, tak tím méně vitaminu D v kůži vytváří. Takže k vytvoření stejného množství vitamínu D v kůži je pro opáleného člověka nutné strávit na slunci delší čas,“ říká alergolog a klinický imunolog MUDr. Petr Víšek.

Vitamín D v naší kůži vzniká díky UVB záření z provitamínu 7-dehydrocholesterolu. S ním ale o sluneční paprsky v kůži soupeří také melanin. Díky němu jsme tak hezky opálení, ale také tím snižuje produkci vytouženého „déčka“. Lidé s tmavší pletí a opálením tak potřebují na slunci strávit delší čas, aby dokázali vytvořit stejné množství vitamínu D.

Je také známo, že i lidé, kteří tráví na slunci značnou část dne, například surfaři, a používají přípravky s vysokým ochranným UV faktorem, mohou mít nízké hladiny vitamínu D,“ doplňuje doktor Víšek další komplikaci v podobě důležitých opalovacích krému.

Jak ale víme, nadměrné slunění má svá nezanedbatelná rizika a vystavovat se silnému slunečnímu záření bez krémů s ochranným faktorem rozhodně nedoporučujeme. Zaměřte se raději na doplnění tohoto vitamínu, který hraje zásadní roli v imunitním systému a také našem kostním aparátu, z potravinových zdrojů.

Nejvíce vitamínu D bohužel obsahují nám tak vzdálené ryby a mořské plody. Najdete ho například v lososu, sardinkách nebo tuňákovi. Dalším zdrojem mohou být houby rostoucí ve volné přírodě, bohužel ty kupované jsou na něj velmi skoupé kvůli podmínkám, ve kterých jsou pěstované. Jednoduchou a pohodlnou šancí na doplnění vitamínu D jsou Dr. Vejce. Dvě denně vám zajistí dostatečnou dávku „déčka“, díky které předejdete problémům spojeným s jeho nedostatkem.

Vitamín D získaný z potravin je přitom stejně kvalitní jako ten vytvořený slunečními paprsky, to potvrzuje i MUDr. Víšek: „Dle mého mínění jsou obě možnosti stejně vhodné, respektive účinné.“ A je už na každém z nás, jakou formou dostatečné množství vitamínu D svému tělu dopřejeme.

TIP – Dr. Vejce pomůžou doplnit vitamín D
Dopřejte si dostatek vitamínu D v jakékoliv roční období. Vajíčka Dr. Vejce mají 4x vyšší hodnoty vitamínu D než běžná vejce. K dosažení doporučené denní dávky „déčka“ vám stačí 2 Dr. Vejce. Vitamín D se dostává do Dr. Vejce přírodní cestou, a to speciálními krmnými směsmi pro slepičky. Díky jejich unikátnímu složení, které je i patentově chráněné, je v Dr. Vejcích v porovnání s běžnými vejci významně zvýšený obsah vitamínu D. Cena: 59,90 Kč / 15 ks. K dostání na Rohlik.cz, Košík.cz a obchodech Kaufland a Billa. www.drvejce.cz

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.