Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Virtuální realita EKOFILMu ukáže, kdy opravdu končí život výrobku, který přestal sloužit

Koupíme si výrobek, ten nám nějaký čas slouží a když přestane plnit svůj účel, zbavujeme se ho. Pokud skončí v odpadu, může putovat buď na skládku, do spalovny, ale může také doputovat přímo k novému majiteli, může projít opravou, případně se recykluje a využijí se z něj druhotné suroviny. Jak vypadá pouť výrobků, které svým majitelům dosloužily, si mohou zájemci prohlédnout ve virtuální realitě – 360° videu, které je součástí letošní on-line podoby 46. ročníku EKOFILMu. Vytvoření virtuální reality finančně podpořilo Statutární město Brno.

Soutěžní snímky EKOFILMu budou ke zhlédnutí online 4.–7. prosince na www.ekofilm.cz.

„Festival EKOFILM je tu proto, aby lidem přinášel atraktivní filmy s tématem životního prostředí, nabízel různé pohledy na věc a motivoval diváky k vytvoření vlastního názoru. Festival nechce říkat, co si lidé mají myslet, ale chce ukázat maximum informací. Málokdo má například možnost podívat se na vlastní oči, jak to funguje ve spalovně nebo na recyklační lince. Téma udržitelné spotřeby, které provázelo celý 46. ročník EKOFILMu, bylo jedinečnou příležitostí ukázat záběry, co se s výrobky děje poté, kdy je jako už nepotřebné upustíme,“ říká o videu jeho tvůrce Karel Hrivňák.

Jedním z příkladů, jak je možné snižovat množství produkovaného odpadu, jsou Re-use pointy, které v Brně provozuje společnost SAKO. Na šesti místech mohou Brňané prodloužit život věcem, které jsou stále funkční, ale jejich majitelé už pro ně nemají využití. Namísto, aby je bezmyšlenkovitě vyhodili do komunálního odpadu, mohou je na Re-use pointech odevzdat a nabídnout tak k prodeji jiným lidem za symbolický poplatek. Výtěžek pak putuje na zeleň v jihomoravské metropoli.

„Re-use pointy jsou hezkým důkazem, že to, co je pro někoho odpad, může jiným znovu posloužit. Mladá generace se více zajímá o dopady svého chování na společnost a životní prostředí, také díky tomu obliba Re-use pointů roste. Vidíme, že není potřeba neustále nakupovat nové věci, ale spíše vyměňovat, opravovat a hledat způsoby, jak se vyhnout spotřebě,“ komentuje předseda představenstva SAKO Brno Filip Leder.

Vzhledem k protiepidemickému uzavření nejen kinosálů, ale také zoologických zahrad, nemohl letos proběhnout ani doprovodný program v Zoo Brno, které je také partnerem EKOFILMu. Výlety do přírody nebo právě návštěvy zoologických a botanických zahrad jsou pak podle vědců dobrým způsobem, jak si zachovat a obnovit psychickou kondici. I proto pořadatelé festivalu vyzvali fanoušky, aby se po zlepšení epidemiologické situace do přírodních oáz vypravili.

„Nesmírně si vážíme partnerství s EKOFILMem a děkujeme za podporu. Z podstaty našeho zaměření, tedy záchrany druhů, ochrany biodiverzity a vlastně celého přírodního dědictví máme velmi blízko k tomu, co EKOFILM představuje a prezentuje. Když k tomu navíc přidá i virtuální realitu, na kterou se i my v posledních letech zaměřujeme, je naše spolupráce logická a pro nás i velmi obohacující. O to víc nás mrzí, že se letos nemohl festival uskutečnit v klasickém formátu. Pevně ale věříme, že on-line program bude plnohodnotnou náhradou a rádi naše návštěvníky a příznivce na tuto skvělou akci pozveme,“ uvedl mluvčí Zoo Brno Michal Vaňáč.

Dalšími součástmi letošní online koronavirové podoby festivalu byla tradiční Úvodní beseda „Je spotřeba potřeba?“, nechybělo ani zahájení festivalu s Kapitánem Demem a zejména Slavnostní vyhlášení vítězů EKOFILMu s moderátory Vladimírem Kořenem a Ladislavem Mikem. Všechny jsou stále ke zhlédnutí online.

Zdroj a foto: www.ekofilm.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *