Letošní Vánoce budou o zdraví

Češi si letos popřejí pod stromečkem hodně zdraví slovy i činy: hitem vánočních nákupů na největší lékárně českého internetu Lékárna.cz jsou doplňky stravy na podporu imunity pro dospělé i pro děti. A nebudou se nijak šidit – rychle se vyprodávají hlavně drahé přípravky. Tahákem letošních předvánočních prodejů jsou ale i superpotraviny.

„Proti loňsku se poptávky změnila ve prospěch toho, co souvisí se zdravím a imunitou, a to bez ohledu na cenu. Zákazníci neváhají utrácet za drahé přípravky a přístroje, které jim péči o zdraví usnadní. Loni byla hitem kosmetika, letos je to jednoznačně zdraví: imunita, vitamíny, zdravé vaření, v závěsu pak zubní kartáčky, tonometry a glukometry, pomocníci pro zdravé vaření. Rychlostí blesku mizí i vitamíny pro děti,“ říká Karel Klodner, ředitel Lékárna.cz.

Nákupní košíky internetové lékárny ale plní i superpotraviny, dlouhodobě je to stále rostoucí kategorie, meziročně jsou tržby o 55 % vyšší než loni. Zájem o ořechy, mandle, oleje a semínka může souviset se změnou životního stylu ve vazbě na covid-19 a to, že si tento prodejní sortiment drží dobré prodejní pozice i v předvánočním čase, považují v Lékárna.cz za dobrý signál pro zdraví. „Tento rok se lidé zaměřují na zdravotní styl a posílení imunitního systému více než obvykle, a superpotraviny, to je dobrá volba – obsahují mnoho zdraví prospěšných látek: vitamíny, minerály, antioxidanty a další pro tělo důležité živiny,“ říká Pavla Horáková, lékárnice Lékárna.cz.

Přípravků na podporu imunity prodává letos Lékárna.cz o 40 % víc než loni stejně jako zubních kartáčků. Zhruba 35 % vyšší zájem je o tonometry a glukometry. „Je to dobrý signál, že se lidé o sebe víc starají – nebo si přejí, aby se o sebe víc starali jejich blízcí. Podpora imunity je důležitá celoročně, ideálně spolu s celou sestavou drobných změn v našem životním stylu. A stejně jako zdravý životní styl se na imunitě podepisuje i stav dutiny ústní. Zdravé dásně a zuby snižují pravděpodobnost průniku patogenů z dutiny ústní do těla,“ dodává lékárnice P. Horáková.

Neklesají ani prodeje roušek a respirátorů. „Zařadili jsme do nabídky i FFP3 respirátory, zájem o tento zdravotnický sortiment je dlouhodobě vysoký a od trendu barevných a vzorovaných modelů jsme se teď před Vánoci dostali k trendu pořizovat si dražší typy. Jen pro ilustraci: za celý rok 2019 jsme na Lékárna.cz prodali 132 kusů roušek a letos 654 209 kusů,“ dodává K. Klodner.

Lékárna.cz spustila v říjnu Vánoční akci se speciální nabídkou i zvláštním rozcestníkem, který ulehčuje výběr vánočních dárků pro zdraví specifickými podkategoriemi, jednoduchými filtry a předvybranými tipy. Zákazníci si mohou vybrat odměny dle výše svého nákupu – často si vybírají právě vitamíny, multivitaminy i magnézium.

Největší lékárna na českém internetu patří do TOP3 českých lékáren, loni nastartovala 2,5krát rychlejší růst oproti průměrnému růstu v české e-commerce a utržila 670 milionů korun. Letošní tržby odhaduje na dvojnásobné.

Zdroj: Lékárna.cz, foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.