V pražských Holešovicích se o čistší ovzduší postará moderní umění
Jak jde dohromady moderní umění a ekologie? Díky speciálním barvám snadno. V Praze vznikla obří velkoplošná malba, která umí čistit okolní vzduch podobně jako les. Autorem tohoto muralu, který byl právě dokončen v holešovické ulici V Háji, je umělec David Strauzz. Za aktivací jedinečného projektu nesoucího název We Share The Same Future stojí známé brandy Footshop a Nike.
Spojení značek ve společné kampani We share the Same Future má za cíl poukázat na alarmující míru znečištění životního prostředí na celé planetě. Jak už bývá u těchto brandů zvykem, vždy si najdou originální způsob, jak na danou problematiku upozornit. Dokladem toho je velkoplošná umělecká malba, tzv. mural art, který vyroste v několika evropských zemích. V Praze bude až do léta k vidění na budově Tesly v Holešovicích.
“I když je vzduch, který dýcháme, zdarma, je potřeba si uvědomit, jak důležité je o tento životně důležitý element pečovat. Praha dlouhodobě spadá do míst se zhoršenou kvalitou ovzduší, proto jsme se značkou Nike začali přemýšlet, jak v tomto ohledu některé z vytížených lokalit co nejrychleji ulevit. Proto jsme se rozhodli vytvořit mural art, který doslova požírá nečistoty z ovzduší a zároveň do prostředí vnáší moderní umění,” říká o aktuálním počinu Jan Sedloň, brand manažer Footshopu.
Pražský mural, který znázorňuje portrét smutné dívky, vznikal více než týden pod taktovkou známého street art umělce Davida Strauzze. Na malbu o velikosti 350 m2 bylo použito 130 kilogramů speciální ekologické barvy Airlite z Itálie, kterou ze 100 % tvoří minerální látky. Barvy fungují na principu fotokatalýzy, kontaktem barvy s energií slunečního záření dojde k chemickému rozkladu škodlivých látek, které se transformují na již bezpečné molekuly solí.
Celkově malba dokáže z ovzduší pohltit až 88 % škodlivin, eliminuje oxidy dusíků, VOC (těkavé organické látky) a nedá prostor žádné plísni nebo přehřívání budovy. 100 m2 malby v podstatě splní podobnou funkci jako stejně velká plocha vzrostlého lesa. Tato technika je proto ideální do center velkoměst, kde není na výsadbu lesa prostor.
Během letošního roku má Footshop v plánu realizovat obdobný projekt také v Bukurešti, v místě další kamenné prodejny.
Zdroj a foto: Footshop