Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zdraví

Očkovací kampaň pokračuje. S osvětou pomáhají i české spolky

Kampaň na podporu očkování proti nemoci covid-19, která odstartovala v březnu, pokračuje dál. Informovat veřejnost o bezpečnosti očkování se rozhodly také mnohé nestátní subjekty, aby tak zvýšily dosah kampaně. Do seznamu více než padesáti komunit se zařadily tuzemské sportovní kluby, vysoké školy, zájmové organizace i spolky. Ty všechny si přejí, aby jejich běžnou činnost už epidemie koronaviru neohrozila.

Do kampaně, jejímž cílem je přimět co nejvíce lidí k očkování, se zapojilo již přes padesát českých spolků, firem a institucí. Zadavateli kampaně Ministerstvu zdravotnictví tak pomáhají instituce s dosahem v řádech tisíců lidí.

Organizace pomáhají zcela nezištně z vlastního přesvědčení. „Největší motivací nám jsou vlastní zkušenosti a zkušenosti našich známých. Nejsou to anonymní lidé, ale rodiny, které známe, a víme, co pro ně ztráta blízké osoby znamená,“ uvádí například Miluše Macková, místostarostka sportovní organizace Orel, která kampaň podpořila.

O tom, že by se do kampaně měly zapojit i nestátní organizace a spolky, je přesvědčeno 88 % organizací, jak vyplývá z průzkumu mezi zapojenými subjekty. „Jsme rádi, že se do kampaně zapojily i zájmová sdružení, spolky a různé neziskové organizace. Uvědomujeme si, jak významně se podílejí na utváření české občanské společnosti. Jejich aktivní pomoci si velmi vážíme, zvláště pak v době, kdy je prokázáno, že v nemocnicích končí se špatným průběhem nemoci covid-19 z 80 procent právě nenaočkovaní jedinci. Je evidentní, že očkování je nejlepší cestou ven z epidemie, a jsme opravdu rádi za každého, kdo nám pomáhá,“ vysvětluje Daniel Köppl, který má na Ministerstvu zdravotnictví kampaň na podporu očkování proti covidu-19 na starosti.

Cílem kampaně je podávat relevantní informace o očkování. „Chtěli jsme, aby tyto informace mohlo získat co nejvíce pracovníků a studentů univerzity a na jejich základě se potom mohli sofistikovaněji rozhodnout, zda očkování podstoupí,“ vysvětluje prorektor pro vnější vztahy prof. PaedDr. Pavel Doulík, Ph.D., z Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Ta se do informační kampaně aktivně zapojila, a to kupříkladu i tvorbou informačního videa vytvořeného speciálně pro studenty univerzity. Video univerzita nejen sdílela na sociálních sítích, ale promítala ho i ve veřejných prostorách svých budov.

Snaha zastavit šíření viru a vrátit život do normálu spojila skupiny napříč různými odvětvími a zájmy. Do informační kampaně se tak zapojily třeba sportovní kluby, zájmové organizace, obchodní řetězce či vysoké školy. Že je důležité v osvětě i nadále pokračovat, potvrzuje 75 % z nich. „Věříme v kolektivní ochranu před nákazou. Snad už nebudeme muset přerušovat tréninky a zápasy, tak jako v minulých dvou sezonách. Očkování nám navíc umožňuje přivítat na stadionu vyšší počet diváků,“ říká Ondřej Kasík, ředitel komunikace AC Sparta Praha. Fotbalový klub výhody očkování komunikoval cíleně ke svým fanouškům na sociálních sítích. „Budeme rádi, když se i naši fanoušci nechají očkovat, ať si můžeme fotbal užívat spolu,“ vzkázal Ondřej Kasík sledujícím.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *