Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Sex a vztahy

Hesidating, handticipation či hard-balling aneb 5 velkých seznamovacích trendů pro rok 2022

Pandemie covidu a s ní související lockdowny a restrikce zasáhly nejen do milostných životů stávajících partnerů, ale i do životů těch, kteří své drahé polovičky teprve hledají. Podle seznamovací aplikace Bumble však asi polovina lidí plánuje v novém roce znovu nastartovat hledání nových partnerů a opět začít randit. Svět randění a seznamování ovšem v letech 2020 a 2021 doznal nejrůznějších změn, které se promítnou i do nového roku. Jaké trendy se v randění a seznamování prosadí i v roce 2022?

1) Hesidating aneb váhání, zda se vůbec seznamovat
Podle seznamovací aplikace Bumble však asi polovina lidí plánuje v novém roce znovu nastartovat hledání nových partnerů a opět začít randit. Přesto trvající hrozba dalších lockdownů některé lidi brzdí a nutí k zamyšlení, zda je vhodný čas investovat čas a emoce do potenciálního partnera. Seznamovací web a aplikace Plenty of Fish pro tento postoj vytvořila pojem „hesidating“ z anglických slov „to hesitate“ (váhat) a „dating“ (seznamování se, randění). „Tento termín autoři definovali jako „pocit, kdy je vám seznamování se lhostejné a kdy si nejste jisti, jestli chcete hledat vážný vztah nebo jen krátkodobý románek, protože život obecně aktuálně nepřináší mnoho jistot,“ komentuje trend Adam Durčák z e-shopu Ruzovyslon.cz, který prodává erotické pomůcky a zabývá se zdravou sexualitou.

Podle průzkumu seznamky se hesidating týká asi 58 % nezadaných. Tito lidé jsou sice v randění poměrně aktivní, avšak svou nerozhodností vysílají svým potenciálním partnerům smíšené signály. Podle Plenty of Fish zároveň narostl i počet lidí, kteří se rozhodli záměrně zůstat single. Data aplikace ukazují, že si celých 53 % lidí během pandemie uvědomilo, že na tom, že nějakou dobu zůstanou bez partnera či partnerky, vlastně není nic špatného.

2) Uvědomělé seznamování
Během dlouhých lockdownů se lidé často uchýlili k sebereflexi a přehodnocení svých priorit, a právě to se odrazilo i na jejich postoji k randění a seznamování se. Seznamovací aplikace Bumble tak zaznamenala poměrně drastické proměny priorit svých uživatelů, co se potenciálních protějšků týče. Celých 61 % lidí v průzkumu seznamky uvedlo, že je aktuálně jejich prioritou najít partnera nebo partnerku, s nímž snadno navážou emoční propojení. Téměř pětina pak přiznala, že méně lpí na vzhledu protějšku. Bezmála polovina respondentů rovněž prý kvůli pandemii začala zpochybňovat své preference v otázce, kdo je jejich „typ“. Je tudíž pravděpodobné, že lidé budou v novém roce k randění přistupovat s otevřenější myslí a s méně předsudky.

3) Handticipation aneb nejistota doteků
Přímým důsledkem pandemických opatření je trend, jehož název odkazuje na anglická slova „hand“ (ruka) a „anticipation“ (očekávání). Projevuje se nejistotou v otázkách fyzické blízkosti či kontaktu, což může při seznamování se vést k řadě ošemetných až trapných momentů. Lidé jednoduše kvůli návyku „social distancingu“ více váhají, zda nebude jejich protějšku při první schůzce vadit podání ruky či objetí, a kvůli tomuto dilematu mohou dokonce pociťovat úzkost. Podle seznamky Bumble tento trend v praxi zažilo 64 % nezadaných lidí.

4) Rande na sucho
Zatímco na začátku pandemie dle statistik poklesla spotřeba alkoholu, v pozdějších koronavirových vlnách různé studie zaznamenaly naopak nárůst v pití. Podle odborníků se na zvýšené konzumaci alkoholu podepsal zejména stres a obavy z bezprecedentní situace. V rovině seznamování se však více udržel první uvedený stav a podle průzkumu seznamky Bumble narůstá lidí, kteří preferují rande, na němž se nepodává žádný alkohol. Na takzvané „rande na sucho“ raději než na takové, kde na ně čeká drink, by šlo 34 % respondentů. Nejoblíbenější je pak „nealko rande“ mezi příslušníky generace Z, kteří obecně platí za nejvíce uvědomělé konzumenty alkoholu.

5) Hard-balling aneb neztrácet čas s nevhodnými partnery
Tento trend roku 2021, který by se dal vystihnout jako „přísné“ či „přesné“ randění, o sobě dle odborníků dá jasně vědět i v roce následujícím. „Cílem tohoto trendu je předejít zklamání v lásce a neztrácet cenný čas dáváním šancí nevhodným partnerům či partnerkám. Jak už bylo uvedeno, pro mnoho lidí se pandemické období neslo ve znamení sebepoznání, a tito lidé se tudíž mohou při seznamování opřít o nově nabité vhledy do sebe samých. Vědí, co chtějí, a zároveň nemají chuť ztrácet čas vztahy, které nemají perspektivu,“ vysvětluje Adam Durčák s tím, že lidé jsou zároveň vůči svým potenciálním partnerům otevřenější a přímočařejší. To potvrzují i data z Bumble, podle nichž 59 % lidí při seznamování více komunikuje svá očekávání i své potřeby a touhy. A pokud ve svém protějšku soulad v těchto věcech nezaznamenají, vztah raději ani nenavážou nebo jej hned v zárodku ukončí.

Zdroj: Ruzovyslon.cz, foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *