Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Móda

BULGARI SERPENTI – 75 LET NEKONEČNÝCH PŘÍBĚHŮ

Ikona značky Bulgari – had Serpenti – nepřestává udivovat svými nekonečnými proměnami již tři čtvrtiny století. V roce 2023 slaví své 75. výročí. Během let se se stal symbolem věčné metamorfózy, přes nejrůznější kreativní zpracování si stále zachovává svou podstatu a zůstává věrný svým kořenům.

Příběh Bulgari Serpenti překonává hranice času, prostoru a kreativity. Začal se psát na konci 40. let minulého století. Nejprve tato obdivovaná ikona ovládla svět hodinek a šperků, později uchvátila i segment kožených doplňků. S ubíhajícími dekádami dokázala oslovit milovníky stylu napříč generacemi i trendy a stala se ztělesněním ženské síly.

Jako fascinující symbol s bohatými kulturními konotacemi pronikla tato ikona i do světa umění, pro značku Bulgari se stala nekonečným zdrojem inspirace i platformou pro kreativní experimenty. Díky setkání hada s uměním se zrodily úžasné synergie, například v podobě výstavy Serpenti ve spolupráci s Refikem Anadolem. Ta naváže na své předchozí úspěchy letos v únoru v madridském muzeu Thyssen-Bornemisza. Při příležitosti oslav 75. výročí budou v rámci kreativního dialogu odhaleny také další projekty, které vznikly ve spolupráci značky Bulgari a různých vizionářských umělců.

„Dům Bulgari předvádí již po 75 let smělou kreativitu, úžasné řemeslné umění a inovativního ducha. To vše prostřednictvím kreací Serpenti, inspirovaných Kleopatřinými šperky, datujícími se do éry Říma před více než 2000 lety. Vyprávějí nikdy nekončící příběhy o umělecké zručnosti i síle ducha. Dokázaly pokořit hranice tradičního šperkařství, staly se symbolem sebevědomých žen a v rámci úžasných kreativních spoluprací vstoupily také do světa umění. Had Serpenti byl a je zásadní ikonou nekonečné metamorfózy Bulgari,“ komentuje Jean-Christophe Babin, generální ředitel Bulgari Group.

V jubilejním roce 2023 se začíná psát vzrušující, nová kapitola v příběhu nikdy nekončící proměny, kde se inspirace stává uměním a historický odkaz se přelévá do budoucnosti. Je to příběh bez konce, věčná transformace. Je to nekonečný příběh s názvem Serpenti.

OD MÝTU K IKONĚ

Legenda Serpenti se zrodila mnohem dříve před tím, než mýtický tvor opanoval prestižní segment šperkařství. Had je hluboce spojen s historií lidstva, během tisíciletí byl objektem lidské představivosti napříč civilizacemi. Řecká a římská mytologie věřila v jeho transformativní a regenerační schopnosti, které spojovala se svlékáním kůže. Energie neustálé obnovy byla symbolicky zpodobňována jako uroboros – had, požírající svůj vlastní ocas, ve formě kruhu, který nemá počátek ani konec.

Jeho neustále se měnící podstata a nádech věčnosti jsou leitmotivem ikonického hada Bulgari od samého počátku. Poutavý příběh v roce 1948, kdy světlo světa spatřily první hodinky Serpenti, které měly podobu šperku, svůdně obtáčejícího zápěstí. V té době byl had Serpenti více stylizovaný: jeho členité tělo bylo vyrobeno s použitím inovativní techniky Tubogas. Díky mistrovské zlatnické práci získalo tělo hada přirozenou ohebnost. Flexibilní, trubicovitý náramek, inspirovaný průmyslovou výrobou, byl vyrobený z vzácných kovů bez jakýchkoliv spojů. Byl ztělesněním inovativního ducha klenotnického domu Bulgari a skvěle se hodil k průkopnické povaze ikony Serpenti.

V 50. letech se had Bulgari začal stylizovat do více figurativní podoby, jeho hlavu z vzácného kovu zdobily rubínové, smaragdové či diamantové oči. Tato evoluce vyvrcholila v 60. letech, kdy se had stal předmětem experimentování a jeho svůdné články začaly být zdobeny drahými kameny či barevným smaltem. V této době klenotnický dům vytvořil první šperkařský model Serpenti ve stylu „secret watch“ s číselníkem skrytým uvnitř hadí hlavy.

Výrazné barevné kombinace a nekonvenční materiály, typické pro tuto éru, byly ztělesněním legendárního stylu Bulgari. Ručně aplikované drahé kameny a smalt, stejně jako trubicovité články napojené na ohebném jádru, jsou dokladem mistrné evoluce Serpenti, která kráčí ruku v ruce s jedinečným uměním šperkařského domu Bulgari.

Had, procházející od jedné dechberoucí evoluce ke druhé, nabídl také úžasné interpretace motivu šestihranných článků, nejrůznější zpracování z drahých kovů a jedinečné kombinace krásných kamenů v působivém designu a kreativním zpracování.

Od archivních kousků až po hladké, ultra moderní, stylizované šperky Serpenti Viper z aktuální doby, ikona zůstává navždy symbolem odvážné transformace. Je vždy připravena oslnit nebo se převtělit do podoby hypnotické novinky.

„Představovat symbol Serpenti v nových a nových podobách bez změny jeho identity je inspirativní výzvou,“ říká Lucia Silvestri, kreativní ředitelka sekce šperků Bulgari. „Právě dokonalá rovnováha mezi historickým odkazem a kreativní evolucí ze Serpenti dělá opravdu nadčasovou ikonu, která je za každých okolností trendy.“

“THE BULGARI SERPENTI 75 YEARS OF INFINITE TALES” KAMPAŇ
Kampaň Bulgari Serpenti 75 Years of Infinite Tales ukazuje pětasedmdesátiletou pouť plnou stylu, kreativity a působivé metamorfózy. Ukazuje nádherný příběh nezastavitelné evoluce této ikony. Kampaň je vyobrazením myšlenky proměny, která se skrývá za každým jedním kouskem Serpenti, počínaje prvními hodinkami typu „secret watch”, přes pestré variace z 60. let až po ultramoderní šperky Viper.

Had Bulgari se prolíná se světem ženskosti jako žádná jiná ikona. V nové kampani jej objektivem dua Scandebergových vidíme, jak smyslně zdobí těla žen v různých érách. Obtáčí se kolem jejich kůže, dokud nesplynou v jedno. Stylistická metamorfóza představuje evoluci žen a jejich sebeurčení. Evokativní kampaň předvádí ve fascinující hře vlnitých linií a smyslných pohybů kreace Bulgari Serpenti do toho nejmenšího detailu, od siluety plné ženskosti až po atraktivní způsoby jejich nošení.

Šperkařský dům Bulgari tvoří klenoty pro výjimečné ženy. Nechává se inspirovat charismatickými múzami a tvoří povznášející kousky, které oslavují výraznou osobnost a odvážné postoje. Během posledních 75 let ženy upevnily právo na svou nezávislost, rozvoj talentu, plnění svých snů a život podle vlastních představ. Kousky Serpenti byly za každých okolností jejich věrným spojencem, na červeném koberci i v běžném pracovním životě. Vždy byly průvodcem charismatických žen, které se nebály vyniknout.

Ikonického hada Bulgari si oblíbila stylová legenda Diana Vreeland i hollywoodská hvězda Elizabeth Taylorová. Uchvátil také některé z nejznámějších světových celebrit, jako je Marisa Berenson, Charlize Theron, Alicia Vikander, Naomi Campbell či Zendaya. A v budoucnu mezi výčet slavných jmen jistě přibydou další.

THE SERPENTI FACTORY
Had měl vždy prominentní postavení ve světě umění, počínaje malbami, přes fotografii a módu, až po design. Mezi mnoha můžeme zmínit třeba práce Depera, Miróa či Paula Klee, objevuje se také na dekoračních předmětech legendárního studia Fornasetti, a nechybí v titulech mnoha filmů uznávaných režisérů. Velmi osobitou interpretaci mýtického tvora předvádí moderní umělci Alexander Calder, Niki de Saint Phalle, Keith Haring a Joana Vasconcelos. Fotografové Robert Mapplethorpe, Richard Avedon a Helmut Newton se soustředí na hada jako symbol svodů a proměny.

V návaznosti na tento odkaz Bulgari představuje The Serpenti Factory, uměleckou iniciativu, která vidí hada jako nevyčerpatelný zdroj kreativní síly a představivosti. Ukazuje také, jak inspirace, symboly, techniky a archivy klenotnického domu neustále ovlivňují kreativní a řemeslné zpracování ikony Serpenti.

The Serpenti Factory zahrnuje mnoho oblastí, které tvoří identitu této ikony, počínaje historickým odkazem, přes řemeslné zpracování, multisenzorické technologie až k nové kampani, která oslavuje 75. jubileum ikony a propojuje minulost s přítomností a budoucností.

Součástí projektu je série speciálních kolaborací mezi značkou Bulgari s moderními umělci z celého světa. Jsou mezi nimi Refik Anadol, Davide Quayola, Daniel Rozin, Sougwen Chung a Cate M, kteří vytvořili exkluzivní umělecká díla, předvádějící eklektickou podstatu ikony Serpenti.

Během tohoto roku předvedou Serpenti Factories po celém světě práci lokálních umělců.

Od Číny, přes Evropu, až po Spojené státy, přinese každá zastávka na této unikátní pouto novou metamorfózu Serpenti. Symbol nadčasové fascinace a přitažlivosti se tak opět ukáže ve formě skutečného uměleckého díla.

SERPENTI BY REFIK ANADOL SE VYDÁVÁ DO MADRIDU
Dílo Serpenti by Refik Anadol okouzlilo některé z nejoblíbenějších evropských uměleckých destinací, od milánského Piazza Duomo až po proslulou Saatchi Gallery v Londýně. Nyní se přesouvá do prestižního madridského Thyssen-Bornemisza National Museum.

Výstava se veřejnosti otevřela 17. února a odstartovala tak jubilejní rok, spojený s oslavami 75. výročí Serpenti. Ukazuje cestu metamorfózy od roku 1948 vstříc budoucnosti prostřednictvím strojového učení.

Instalace vychází z inovativní kombinace umění a technologie. Je multimediálním uměleckým dílem, generovaným umělou inteligencí, vycházejícím z algoritmu, složeného z 200 miliónů obrázků přírody. Oceňovaný mediální umělec a režisér Anadol interpretuje koncept metamorfózy jako přechod jedné formy v jinou a transformuje přírodu v data a data následně v abstraktní, poetické obrazy.

Působivá výstava kombinuje instalaci se speciálním výběrem kreací Serpenti z kolekce Bulgari Heritage i historických archívů. Multisenzorickou podstatu expozice dotváří parfém Rainforest Serpenti, vyvinutý umělou inteligencí.

Při této příležitosti bude také odhalen jedinečný náhrdelník z kolekce Serpenti High Jewellery se sladěnými náušnicemi. Šperky byly vytvořeny speciálně při příležitosti významného jubilea. Jejich jméno Serpenti Blue Heaven odráží nebesky modré odstíny tanzanitu a akvamarínu, které připomínají římské a španělské nebe. Kreace představuje fascinující novou kapitolu v historii této kolekce a je metaforickým přemostěním mezi dvěma zeměmi. Legenda Serpenti znovu ožívá díky vizionářskému řemeslnému umění domu Bulgari a jedinečné práci s drahými kameny. Výstava v madridském Thyssen-Bornemisza National Museum trvá do 16. dubna.

Foto: archiv BULGARI

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *