Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

10 nápadů, jak se v zimě zahřát

Horký čaj, deka, vlněné ponožky, pohyb nebo sauna. Každý z nás má své metody, jak se rychle zahřát, když teploty klesnou. Možná ale přijdou vhod i některé další tipy…

1. Sauna prohřeje i posílí imunitu
Zájem o saunování v zimním období stoupá. A není divu, je to totiž jeden z nejlepších způsobů, jak si důkladně prohřát tělo. Zároveň má ještě řadu příznivých účinků na organismus. „Saunování působí pozitivně na imunitu, pomáhá vyplavit z těla škodlivé látky, posiluje srdce, uvolňuje svaly a pomáhá odbourávat stres, protože v mozku dochází k vyplavování endorfinů. Zvláště ženy pak potěší, že podporuje tvorbu kolagenu, který je potřebný pro krásnou pleť. Zajímavým nápadem, jak si saunování ještě zpříjemnit, jsou saunové rituály, kdy saunér polévá horké kameny vonnými esencemi a následně víří vzduch ručníky a prapory pro intenzivnější pocit horka a lepší pocení. Takzvaný parní náraz umožňuje směřovat horký vzduch přímo na těla hostů. Součástí saunových rituálů je také reprodukovaná hudba nebo podávání tělových peelingů,“ vysvětluje Martina Žáčková z relaxačních center Wellness Horal a L-Spa hotelu Lanterna ve Velkých Karlovicích, kde pro hosty pořádají vyhlášené saunové rituály několikrát denně.

2. S pocitem tepla souvisí i otužování
„Za nejlepší metodu, jak se v zimě zahřát, považuji otužování, a pro to je samozřejmě ideální voda. S koupáním můžeme začít už u několikadenních miminek, kdy se ale pobyt ve vaně omezuje jen na pár minut. Vhodné je začít na 5 minutách a postupně při každém dalším „plavání“ vždy minutu přidat. Takto docílíte toho, že ve 3 měsících už v ní pobudou 15 až 20 minut. Obecně se doporučuje v prvních dnech života dítěte teplota vzduchu v koupelně kolem 23 °C a teplota vody 37 °C. Tu je vhodné postupně snižovat tak, aby třeba v 5 měsících dítě v pohodě zvládlo „plavat“ ve vaně nebo v bazénu, kde je 30 °C,“ upřesňuje Štěpánka Štrougalová, majitelka plaveckého centra Juklík. Více na www.juklik.cz

3. Tělo zahřeje pohyb, duši kultura
Vydejte se na taneční workshopy, lekce jógy, akrobacie, cvičení pro zdravá záda anebo na zcela unikátní metodu KADAMY ve Studiu Maiselovka v centru Prahy. To je prvním oficiálním prostorem souboru současného tance 420PEOPLE. Ráno a večer sem ovšem můžete nahlédnout i vy, a to prostřednictvím otevřených lekcí pro veřejnost. Unikátní prostor vás sem pak zcela jistě přivolá znovu – a to na některá z představení, z nichž dvě (Why things go wrong a 42+PEOPLE: WHERE) byly letos nominovány na cenu Thálie a za představení 42+PEOPLE: WHERE ho v kategorii Tanec získala Helena Arenbergerová. Více na www.420people.org

4. Ven za každého počasí
Výlety do přírody přispívají nejen k budování imunity, ale dodají i lepší náladu. Nenechte se proto otrávit chladným počasím a vyrazte s dětmi za zážitky, i když je pod nulou. „Děti oblékejte stejně jako sami sebe a vrstvěte. U větších dětí je dokonce lepší dávat o jednu vrstvu méně – žádné dítě totiž jen tak v klidu nechodí, ale pobíhá, poskakuje, a i tím si vytváří teplo. Miminkům, která pouze leží, jednu vrstvu naopak přidejte, a u novorozenců mějte vždy v pohotovosti čepičku. Pokud teploměr ukazuje stále ještě plusové, ale již jednomístné hodnoty, nesahejte hned po zimních bundách a zateplených kalhotách. Nezapomeňte, že sníh i mráz ještě přijdou, a teprve nastane čas pro tyto kousky oblečení. Pokud stále trpíte pocitem, že dítě není dostatečně oblečené, uvařte na výlet horký čaj a budete mít jistotu, že se dítě při osvěžení prohřeje,“ radí Štěpánka Štrougalová, majitelka plaveckého centra Juklík a maminka 4 dětí.

5. Bruslení je zábava i skvělý způsob, jak se zahřát
„Za osvědčený způsob, jak se nejen v zimě zahřát, ale zároveň udělat něco pro vlastní imunitu, považuji pohyb. A byla by škoda nenaučit děti včas bruslit. Nic se ale nemá přehánět, proto i v tomto případě odborníci doporučují vyčkat až do věku 4-6 let, kdy už jsou svaly a vazy v kotnících zpevněné. Při výuce bruslení dbejte na teplotní komfort, který zajistí správný oděv a pevné rukavice (ne palčáky). Nejsou nutné chrániče jako při bruslení na in-linech, protože led je měkčí a děti mají na sobě více vrstev, takže pády tolik nebolí. Ovšem nezbytná je helma – minimálně cyklistická, ale nejlépe lyžařská,“ radí Kristýna Přibylová z profesionálních dětských tělocvičen Monkey´s Gym, které už tradičně pořádají každou zimu na střeše pražské Galerie Harfa odborně vedené kurzy ledního bruslení. Vzdělaní a zkušení lektoři se při výuce zaměřují na trénink základních dovedností hravou a zábavnou formou tak, aby si děti bruslení zamilovaly. Více na www.monkeysgym.cz

6. Zahřejte se cvičením a zbavte se bolestí zad
„Najděte si ráno třeba jen pět minut a zahřejte se cvičením – takovým, které vás bude bavit. Můžete vyběhnout ven, projít se s pejskem, anebo si zacvičit doma na karimatce. Zahřátí a pořádné protažení po ránu nic nenahradí – budete se nejen cítit lépe fyzicky, ale také se vám zlepší nálada,“ říká pohybová specialistka Zuzana Rybářová, která je autorkou online kurzu 21 dnů proti bolestem zad a stresu. Každý den se vám otevře nová lekce a postupně se naučíte správným pohybovým návykům a umění předcházet stresovým situacím. Vše postupně a nenásilně začleníte do svého života v rámci každodenních 5 až 10minutových cvičení. Naučíte se správně dýchat, sedět, stát i chodit, osvojíte si SOS cviky pro úlevu od bolestí, vrátíte se zpět ke zdravým pohybům a naučíte se i antistresové techniky, protože za bolestmi těla často stojí právě stres. Více na www.zuzica.cz

7. Běžky – osvědčený způsob, jak se ohřát
Na běžky se může vydat prakticky kdokoliv, pohyb si totiž vždy uzpůsobí vlastnímu tempu a kondici. „Na běžkách člověk zpravidla ujede větší vzdálenost, než by ušel pěšky, a příjemně se přitom zahřeje i zapotí. Navíc při tomto sportu pracují všechny svaly v těle. Je to zároveň velmi účinný sport pro posílení kardiovaskulárního systému,“ říká instruktor lyžování Jakub Neubauer z Resortu Valachy. Váháte, jestli vás běžky budou bavit? Nejprve si je vyzkoušejte. Ve Velkých Karlovicích fungují i půjčovny běžek a v hotelech Lanterna a Horal je hostům v rámci zimních pobytů dokonce půjčují zdarma. Pro běžkování jsou tady totiž mimořádně dobré podmínky. „Velké Karlovice mají téměř každou zimu dostatek sněhu. Lidé mohou využít rovinek na louce pod Spa hotelem Lanterna nebo zamířit rovnou na hřebeny. Tratě se pravidelně upravují. Je zde několik okruhů v celkové délce až 50 km. Po běžkování je pak nejlepší odpočinout si ve vyhřátém wellness,“ radí lektor. Více na www.valachy.cz

8. Také pleť v zimě ocení hřejivý kabátek
„V chladném období roku se pokožka stává citlivější a zranitelnější, má sklon k začervenání. Proto jí budou vyhovovat krémy s bohatší texturou a obsahem účinných látek, jako jsou mořské řasy, kanabidioly, veganský kolagen nebo bambucké máslo. Mořské řasy, které představují vysoce kvalitní zdroj bílkovin, minerálních a stopových prvků, přispívají k hydrataci pleti a zmírňují její začervenání. Kanabidioly zase dokážou urychlovat regeneraci buněk, dodávají pleti ztracenou svěžest a mladistvý vzhled. Navíc mají blahodárný vliv na akné. Také veganský kolagen je osvědčeným bojovníkem proti stárnutí pleti, protože stimuluje produkci vlastního kolagenu, dodává pleti sílu, odolnost a pevnost. Bambucké máslo chrání před nepříznivými vlivy (mráz a vítr) a zanechává pleť hebkou a vláčnou,” doporučuje Denisa Jasinská, zakladatelka české kosmetické značky Essenté a přidává i tip na kosmetický produkt, který všechny tyto účinné látky obsahuje: Essenté Premium hydratační krém se skvěle hodí pro zimní období, zvyšuje pevnost a pružnost pleti, napomáhá regeneraci, viditelně zlepšuje strukturu pokožky a zmírňuje kožní problémy. Koupíte ho na www.essente.cz za 1 080 Kč/50 ml.

9. Heaven Spa zahřeje na těle i na duši
Nekonečný výběr skvěle upravených sjezdovek, žádné fronty na lanovky, vynikající gastronomie, wellness svět a úchvatný design interiérů. To vše najdete v hotelu Puradies v rakouském Leogangu, idylickém středisku, které stojí mezi dvěma lanovkami vedoucími do jednoho z největších lyžařských středisek Rakouska. Po lyžování se můžete naložit do teplého bazénu, prohřát si tělo v saunovém světě, dopřát si masáž nebo jen tak relaxovat ve zdejších lázních Heaven spa, které jsou prodlouženou rukou přírody, jejíž součástí se tady budete cítit neustále – pokoje, odpočívárny i sauny jsou totiž maximálně prosklené! Více na www.puradies.com

10. Žhavé fotky uděláte snadno
Zahřát se můžete i při „běhání“ za tím nejpovedenějším snímkem… Inspiraci vám přinesou kurzy fotografa Jana Rybáře, vítěze Czech Press Photo. K dispozici jsou celodenní „živé“ kurzy nazvané Fotografem za jediný den a Fotokouzla s iPhonem (ty najdete na webu Amaze.cz), nebo online kurzy, díky nimž uděláte rychlé pokroky. Na webu Jana Rybáře iFotografování.cz najdete spoustu návodných video lekcí – například Fotografem v 10 krocích: unikátní tréninkový plán nebo Rychlý start. Dozvíte se v nich, jak rychle ovládnout foťák, co a jak nastavit v menu, jak měnit režimy… A svůj kurz tady najdou i ti, kteří už dnes používají k focení hlavně iPhone.

Foto: www.amaze.cz, www.zuzica.cz, www.420people.org, www.valachy.cz, www.puradies.com, www.juklik.cz, www.monkeysgym.cz)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *