Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Z hospod do galerií. Jak v Česku tráví svůj volný čas generace Z?

Z nového průzkumu největšího českého zážitkového portálu Slevomat vyplývá, že mezi nejoblíbenější volnočasové aktivity generace Z (18-29 let) patří zábavní a umělecké zážitky jako návštěvy galerií, kin či hudebních představení. Na předních příčkách se umístily i prodloužené víkendy nebo péče o sebe. „Z našeho průzkumu vidíme, že si mladí v Česku průměrně dopřejí pět zábavních nebo uměleckých zážitků ročně,“ říká k datům Martin Hrubý, ředitel značky Slevomat.

  • Zábavní nebo umělecký zážitek si alespoň jednou za tři měsíce dopřeje 40 % zástupců české generace Z, jednou do roka pak čtyři z pěti mladých.
  • Na prodloužený víkend nebo krátkodobý pobyt minimálně jednou ročně jede 57 % z nich.
  • Minimálně jednou do roka si také necelá polovina z nich dopřeje wellness nebo péči o sebe.
  • Na degustační menu pak ročně vyrazí aspoň třetina českých Gen Z.
  • Adrenalinový zážitek z nich minimálně jednou ročně podnikne téměř jedna čtvrtina.

Zatímco dříve v Česku panovala hospodská kultura, mladí dnes na svůj volný čas pohlíží jinak: „Na pivo chodí týdně s kamarády jen 12 % z nich, jednou za měsíc pak téměř každý druhý,“ přibližuje Hrubý a dodává: „Z jiných předešlých výzkumů víme, že před pandemií hospody navštěvovala každý týden více jak čtvrtina dospělých Čechů.“

 

Slevomat dlouhodobě sleduje, co dělá Čechům radost. Navazuje tak na svůj vánoční průzkum, ze kterého vyplynulo, že si Češi pod stromečkem nejvíce přáli opět najít ručně vyrobené dárky, hotovost v obálce nebo poukaz na zážitek. Jsou to právě zážitkové vouchery, které vedou i mezi generací Z. „Téměř 9 z 10 mladých Čechů zažívá pozitivní pocit při obdržení voucheru ze Slevomatu. Nejvíce pak ocení právě ty zážitkové,“ uzavírá Hrubý.

O průzkumu
Zadavatelem průzkumu je společnost Slevomat. Průzkum byl vyhotoven agenturou Response Now v období 7.-12. února 2024 na vzorku 537 českých respondentů ve věku 18-29 let za využití metody online dotazování (CAWI).

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *