Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

Udržitelnost je součástí DNA značky Starbucks

Jako přední světová pražírna a prodejce kávy začíná společnost Starbucks vždy přirozeně u sebe. Zavazuje se proto k etickému získávání zdrojů, což znamená, že zaručuje nejen vysoké standardy kvality výrobků, ale také bezpečné, spravedlivé a humánní pracovní podmínky pro své pěstitele kávy, jakož i nejvyšší environmentální standardy v oblasti nakládání s odpady, ochrany vody a energie a zachování biologické rozmanitosti.

“Věříme, že každé brčko nebo jakýkoliv jiný gram odpadu, který se nám podaří ušetřit, se počítá,” říká Grzegorz Kazmierczak, regionální ředitel společnosti Starbucks pro Českou republiku a Slovensko. “Inovace zavádíme postupně, a i když jsou na první pohled nenápadné, jejich dopad je v konečném důsledku obrovský. Našim zákazníkům na přístupu k planetě hodně záleží, a proto jim ve Starbucks chceme kromě skvělé kávy dopřát i dobrý pocit, že se chovají šetrně k životnímu prostředí.”

Zákazníci v nových kavárnách najdou také digitální panely, které nahradí tradiční tištěné menu, což je další krok v rámci dlouhodobé strategie značky směrem k udržitelnosti.

Méně odpadu, více zeleně
Již v roce 2021 se společnost Starbucks pod heslem „Méně odpadu, více zeleně“ rozhodla zpoplatnit jednorázové kelímky jednou korunou. Vybrané peníze podporují hnutí Sázíme budoucnost, které sází stromy po celé České republice mimo les. Dosud bylo díky podpoře Starbucks vysazeno přibližně 4 300 stromů na venkově i ve městech. Nejvíce výsadeb proběhlo ve Středočeském a Jihomoravském kraji. Mezi dobrovolníky, kteří je pomáhají sázet, nechybějí ani zaměstnanci společnosti Starbucks. Kromě nejoblíbenějších alejí se sázely parky a lesoparky, solitérní výsadby, remízky a větrolamy. A jaké druhy stromů českou krajinu obohatily? Nejčastěji se sázely listnáče, zejména duby, lípy a javory. Z jehličnanů vede borovice a modřín, z ovocných stromů jeřáb a třešeň. Spolupráce s hnutím Sázíme budoucnost je součástí globálního závazku společnosti Starbucks stát se do roku 2030 zcela ‚zdrojově pozitivní”.

Ekologické materiály nahrazují plast
Snižování množství odpadu je jedním z hlavních zájmů společnosti Starbucks. Již v roce 2020 byla plastová brčka zcela nahrazena papírovou variantou. Díky tomu se v České republice a na Slovensku ročně ušetří více než 1,5 milionu těchto produktů. Aby se množství odpadu ještě více snížilo, zavedl Starbucks u vybraných studených nápojů víčka, díky nimž se potřeba brček zcela eliminovala.

Obliba opakovaně použitelných kelímků roste
V České republice mají zákazníci možnost nechat si připravit nápoj do vlastní nádoby již od otevření první kavárny v lednu 2008 a kromě toho, že se chovají šetrně, ušetří také 10 Kč z ceny nápoje. Cílem této slevy je pozitivně motivovat zákazníky k využívání ekologičtějšího způsobu, jak si mohou vychutnat svůj oblíbený nápoj. Opakovaně použitelný tumbler byl v roce 2023, spolu se sběratelskými hrnečky Starbucks You Are Here, nejprodávanějším zbožím v celém sortimentu a jeho obliba stále roste.

Rostlinné alternativy mléka zdarma pro všechny a bohatá veganská nabídka
Rostlinné potraviny jsou dnes mezi zákazníky oblíbenou volbou a jsou vítaným doplňkem nabídky nápojů a potravin. Tento trend se odráží i v prodeji kaváren Starbucks. Poptávka neustále roste. Starbucks v České republice již dlouho nabízí širokou škálu mléčných alternativ v podobě ovesných, sójových, mandlových a kokosových nápojů. Všechny rostlinné alternativy jsou navíc k dispozici zdarma. Zákazníci si navíc mohou nechat připravit všechny nápoje s veganskou šlehačkou.

Plýtvání potravinami se snižuje
Domácnosti a restaurace každoročně vyhodí desítky tun potravin, což má dopad nejen na finance, ale také na životní prostředí. Společnost Starbucks je již rok hrdým partnerem projektu Nesnězeno.cz, jehož cílem je zachránit potraviny před vyhozením těsně před koncem jejich trvanlivosti. Prostřednictvím portálu Nesnězeno.cz si zákazníci mohou tyto potraviny objednat s výraznou slevou. V současné době je do programu aktivně zapojeno 13 kaváren a společně denně zachraňují desítky jídel, která by jinak skončila nevyužitá v odpadu.

Zdroj a foto: Starbucks

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *