Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zdraví

Sluneční svit a vitamín D v organismu

Jak je to s vitamínem D v těle a slunečním svitem komentuje Mgr. Ondřej Pleskot, odborný farmaceut, online poradna Lékárna.cz: Obvykle stačí na 20 minut denně vystavit slunci předloktí a obličej, aby byla splněna denní dávka vitamínu D v našem těle. Ale pokud je 2 až 3 dny pod mrakem nebo déšť, množství vitamínu D v krvi opět klesne pod doporučenou hladinu, která je u dospělého člověka 75 – 150 nmol/l.

Jednou z možností doplnění vitamínu D je čtyřikrát týdně zařadit do jídelníčku ryby, konzumovat rybí olej. Kdo volí suplementaci v podobě volně prodejných doplňků stravy, pak připomínám  denní dávku doplňků stravy s vitamínem D u dospělého člověka kolem 1000-2000 IU a dětí starších roku alespoň 600 IU. A nová vědecká stanoviska Evropského úřadu pro bezpečnost potravin dokonce připouští doporučenou denní dávku pro dospělého člověka až do 4000 IU.

Je dobré si připomenout, že nedostatek vitamínu D v těle má za následek únavu a sníženou výkonnost, vypadávání vlasů, pomalé hojení ran, bolesti svalů a kostí. Při déledobém nedostatku hrozí i vyšší kazivost zubů, riziko osteomalace (výrazné měknutí kostí), osteoporózy (řídnutí kostí) a zlomeniny kostí.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *