Které bylinky vám pomohou užít si zimu?

Možná nemáte zimu rádi, možná ano a pravidelně vyrážíte za sněhem na hory. Ať tak či tak, určitě chcete, aby vám to i v zimě slušelo, vaše vlasy byly zářivé a zdravé nebo vás nezábly ruce a nohy. Jak na to? Vítaným pomocníkem je, světe div se, sama příroda. Stačí vědět, jak na to. Pár základních a stručných rad jsme pro vás připravili s fytoterapeutem Jiřím Pantůčkem, majitelem firmy TOPVET, která vyrábí přírodní kosmetiku.

Péče o rty
Pára, kterou v zimě vydechujeme, umí velmi potrápit naše rty. „Pára v kombinaci s nízkou teplotou zapříčiní praskání rtů a svědění. To nás ponouká k olíznutí rtů, což situaci ještě zhorší. Rty jsou pak přesušené a tvoří se opary,“ vysvětluje fytoterapeut Jiří Pantůček z TOPVETU a dodává: „Kromě používání vhodných balzámů je třeba myslet na dostatečný příjem vitamínů a minerálů, kterých je v zimním období ve stravě méně.“ Balzámy by neměly obsahovat vodu. Ideální jsou přírodní oleje jako jojobový, avokádový či arganový.

Pro zdravé vlasy
Chladné počasí vlasům neprospívá. Rychle se vysušují a lámou. Je dobré jim věnovat více času než kdy jindy. Olejové přípravky jsou v tomto případě skvělým pomocníkem. Oleje stačí vmasírovat, anebo si dopřát vlasový zábal. A jaké jsou nejvhodnější?

  • Avokádový olej vyniká hydratačními vlastnostmi
  • Arganový olej dokáže zacelit vlasové konečky
  • Jojobový olej se hodí na mastné vlasy a k regeneraci pokožky
  • Kokosový olej se úspěšně používá při problémech s lámáním vlasů a jejich vypadáváním
  • Mandlový olej se hodí na citlivou vlasovou pokožku
  • Meruňkový olej reguluje vypadávání vlasů
  • Olivový olej uhlazuje kutikulu vlasového vlákna

Ovšem důležité je vlasy vyživovat i zevnitř. „Je potřeba dbát na to, abychom měli ve své stravě dostatek kvalitních tuků. Deficitní jsou především omega 3, které najdeme v rybím tuku a rakytníkovém oleji,“ radí Pantůček.

Zmrzlé ruce a nohy
Způsobů, jak se v zimních měsících zahřát, je hned několik. Základem je ale dobré prokrvení. Podle Jiřího Pantůčka bývá oběhový systém oslabený vyšší hladinou cholesterolu a toxických látek. Skvělou bylinkou na prokrvení organismu je jinan.

Vstávání za tmy
Do práce i z práce za tmy. Komu krátký den dělá během zimy problémy, může zkusit takzvané biostimulátory. „Špičkovým budíkem je guarana, pak klasické stimulátory jako káva nebo zelený čaj,“ doporučuje Pantůček za TOPVET. Vyrábějí se nejčastěji ve formě tobolek a tinktur, které tělo snadno přijme a vstřebá.

Zdroj: www.topvet.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.