AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ v seriálu od National Geographic, Procter & Gamble a Global Citizen
Televize National Geographic uvedla šestidílný dokumentární seriál AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ natočený společnostmi National Geographic a Procter & Gamble v koprodukci s hnutím Global Citizen a společností RadicalMedia. Premiéru měl 5. září ve 21:00. Na kanálu National Geographic poběží ve 172 zemích a 43 jazycích.
Šestidílný dokumentární seriál měl premiéru 5. září a poběží do 10. října 2019. V seriálu se objeví řada známých osobností, jako je například Hugh Jackman, Common, Usher, Rachel Brosnahan, Gayle King, Bonang Matheba, Darren Criss, Pharrell Williams, Uzo Aduba, Becky G či Priyanka Chopra Jonas.
Každá epizoda se podrobně věnuje jednomu z problémů souvisejícímu s příčinami extrémní chudoby a v rámci konkrétní kampaně hnutí Global Citizen sleduje organizátory, propagátory, aktivisty z řad občanů, aktivní spolupracovníky a také lidi, jejichž životy se díky těmto iniciativám mění. Témata jednotlivých epizod zahrnují vymýcení extrémní chudoby, zrušení systému hotovostních kaucí, odstranění překážek ve vzdělávání dívek, financování vzdělávání pro vysídlené děti, konec znečišťování životního prostředí plasty a řešení kritického nedostatku vody.
V seriálu AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ diváci uslyší silné příběhy, poznají zapojené lidi a budou moci z první ruky sledovat práci, která pomáhá bojovat s extrémní chudobou a inspirovat globální hnutí – to vše očima aktivistů, mezi kterými se objeví i Hugh Jackman, Priyanka Chopra Jonas, Becky G, Usher, Common, Rachel Brosnahan, Gayle King, Bonang Matheba, Pharrell Williams, Darren Criss a Uzo Aduba, a zpracované ve formě ikonického dokumentárního vyprávění televize National Geographic.
Seriál se natáčel v Mexiku, Nigérii, Peru, na Filipínách, v Jižní Africe a ve Spojených státech, konkrétně v Kalifornii, New Yorku, Tennessee a Washingtonu, D.C.
Partnerský projekt AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ je výsledkem sdíleného závazku společností National Geographic, P&G a hnutí Global Citizen, které si přejí využívat svůj kolektivní vliv, publikum i rozsah činnosti ke zvyšování informovanosti o důležitých problémech a inspirování mezinárodního společenství, aby začalo jednat.
Hnutí Global Citizen již více než 10 let bojuje s extrémní chudobou pomocí prosazování dobročinných zájmů a zapojování občanů. Motivuje podniky, organizace a vlády k poskytování finančních zdrojů a změně stávajících systémů či zákonů tak, aby bylo možné dosáhnout cílů udržitelného rozvoje stanovených OSN a vymýtit extrémní chudobu do roku 2030. Také společnost P&G má za sebou bohatou historii v dobročinnosti, ke které využívá své značky i pracovníky. Snaží se zlepšovat životy lidí tím, že pomáhá řešit kritické problémy týkající se vzdělávání dívek, čisté pitné vody, pomoci obětem přírodních katastrof, udržitelnosti a nerovnosti. Společnost National Geographic pak již více než 130 let používá své vizuální mistrovství a umění vyprávět silné příběhy, aby divákům po celém světě pomohla porozumět světu kolem nich a více se o něj zajímat.
Partnerství dále zahrnuje informace na webových stránkách NatGeo.com a GlobalCitizen.org pro diváky, kteří by rádi prozkoumali šest kritických problémů popisovaných v seriálu ještě podrobněji. Diváci se budou moci zapojit do kampaní organizovaných hnutím Global Citizen, získávat odměny a dozvědět se více o konkrétních dobročinných iniciativách značek P&G včetně Tide, Always, Head & Shoulders, Charmin a dalších.
Jednotlivé epizody:
AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ: Aktivisté v boji proti chudobě
Premiéra: čtvrtek 5. září 2019
Hugh Jackman, Priyanka Chopra Jonas a Becky G se zapojí do kampaní hnutí Global Citizen a společně vyzvou světové lídry ke změně stávajících systémů a zákonů, která by pomohla eliminovat extrémní chudobu na celém světě. Epizoda sleduje přípravy Hugha Jackmana na velký festival pořádaný touto organizací v Central Parku a také cestu Becky G do Mexika, kde propaguje kampaň hnutí Global Citizen vyzývající firmy, aby podporovaly podniky vlastněné ženami. Experti popisují aktuální situaci ohledně extrémní chudoby po celém světě, zásadní pokrok v této problematice za posledních 20 let a také inovativní řešení, která se v různých zemích zavádějí, včetně snahy o udržitelné získávání zdrojů v rámci dodavatelského řetězce značky Charmin společnosti P&G.
AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ: Konec hotovostní kauce
Premiéra: čtvrtek 12. září 2019
Umělci a aktivisté Common a Usher se připojí k hnutí Global Citizen a organizátorům z řad občanů, kteří se pokoušejí dosáhnout historické reformy trestního práva spočívající ve zrušení systému hotovostních kaucí ve státu New York.
AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ: Vzdělání nepočká
Premiéra: čtvrtek 19. září 2019
V rámci spolupráce s hnutím Global Citizen se herečka a držitelka ceny Emmy Rachel Brosnahan vydává na hranice Peru, aby zjistila, jaký dopad mají různé konflikty a přírodní katastrofy na vzdělávání dětí. Po emocionálním setkání s vysídlenými rodinami se Rachel Brosnahan i pracovníci z hnutí Global Citizen vrací do Spojených států, odkud vyzývají Irsko, Spojené království a Spojené státy, aby věnovaly miliony do mezinárodního fondu Education Cannot Wait pro zajištění vzdělávání v době krize. Experti popisují nepoměrně závažnější dopad přírodních katastrof a konfliktů v rozvojových zemích a také způsoby, jakými lidé a značky z celého světa, včetně značky Tide, poskytují účinnou pomoc v nouzových situacích.
AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ: I dívky mají právo studovat
Premiéra: čtvrtek 26. září 2019
Priyanka Chopra Jonas spojí síly s hnutím Global Citizen a aktivisty z celého světa, aby společně bojovali za odstranění překážek ve vzdělávání dívek. Gayle King a Bonang Matheba mezitím mobilizují desítky tisíc lidí, aby vyzvali jihoafrickou vládu k investování 58 milionů dolarů, které pomohou ukončit „menstruační chudobu“ a zajistit menstruační osvětu a zdroje potřebné k tomu, aby mohly dívky zůstat ve škole a měly k dispozici spolehlivé pomůcky. Experti popisují širokou škálu problémů, které dívkám v rozvojových zemích brání ve vzdělávání, a také zásadní pokrok dosažený v různých zemích světa, například iniciativu značky dámských hygienických pomůcek Always zahrnující bezplatné vzdělávací zdroje.
AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ: Jak skoncovat se zamořením plasty
Premiéra: čtvrtek 3. října 2019
Pharrell Williams podpoří iniciativu hnutí Global Citizen, která se snaží přimět vlády, firmy i jednotlivce vyřešit kritické znečištění oceánů plasty. Darren Criss se mezitím vydává na Filipíny, aby na vlastní oči viděl dopady zamoření plasty na místní obyvatele žijící v extrémní chudobě, a následně vyzývá občany po celém světě, aby se obrátili na své starosty či primátory a přiměli je zavázat jejich města k budoucnosti bez odpadu. Experti popisují nepoměrně závažnější dopad znečištění plastovým odpadem na obyvatele rozvojových zemí a také způsoby, jakými lidé a značky včetně Head & Shoulders řeší tento problém po celém světě.
AKTIVISTÉ V BOJI PROTI CHUDOBĚ: Jak vyčistit vodu
Premiéra: čtvrtek 10. října 2019
Hvězda seriálu „Orange Is the New Black“ Uzo Aduba pomáhá hnutí Global Citizen mobilizovat miliony lidí po celém světě, aby usilovali o zajištění čisté pitné vody a správných hygienických podmínek pro ty nejzranitelnější obyvatele naší planety. Společně cestují do rodné země jejích rodičů, Nigérie, kde přesvědčují vládní činitele k investování státních prostředků do řešení krize vyvolané kontaminovanou vodou a defekací mimo hygienická zařízení. Experti popisují dopady kontaminované pitné vody na obyvatele rozvojových zemí a také řešení, která se v různých zemích zavádějí, včetně programu společnosti P&G na zajišťování nezávadné pitné vody pro děti.
O společnosti National Geographic
National Geographic Partners LLC (NGP) je společný podnik organizace National Geographic Society a firmy Disney, který světovému publiku nabízí prémiový obsah založený na vědě, dobrodružství a objevování napříč unikátním portfoliem medií. NGP kombinuje globální televizní kanály National Geographic (National Geographic Channel, Nat Geo WILD, Nat Geo MUNDO, Nat Geo PEOPLE) s dalšími mediálními a spotřebitelskými projekty společnosti National Geographic, včetně magazínů National Geographic, studií National Geographic, přidružených platforem v digitálních médiích a na sociálních sítích, knih, map, médií pro děti a doplňkových činností, které zahrnují cestování, globální zážitky a události, prodej obrazových materiálů z vlastního archivu, poskytování licencí a elektronické obchodování. Základní misí společnosti National Geographic je již 131 let podporovat poznávání a pochopení našeho světa – nyní jsme se zavázali jít ještě hlouběji, posouvat hranice a pokročit ještě dál pro naše spotřebitele… a při tom každý měsíc oslovovat miliony lidí po celém světě, v 172 zemích a 43 jazycích. NGP věnuje 27 % výnosů neziskové organizaci National Geographic Society, která financuje práci v oblastech vědy, objevování, konzervace a vzdělávání. Podrobnější informace naleznete na webových stránkách natgeotv.com nebo nationalgeographic.com, případně na profilech na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn a Pinterest.
O společnosti Procter & Gamble
P&G se svými prověřenými, kvalitními a předními značkami slouží spotřebitelům po celém světě. Jeho portfolio zahrnuje značky Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, a Whisper®. P&G působí v přibližně 70 zemích světa. Pro novinky a informace o společnosti P&G a jejích značkách navštivte stránku http://www.pg.com.
O hnutí Global Citizen
Od uspořádání prvního festivalu Global Citizen v New Yorku v roce 2012 se toto hnutí rozrostlo do jedné z nejrozšířenějších a nejproslulejších platforem pro mladé lidi z celého světa, kteří vyzývají světové lídry, aby ctili své závazky a pomohli tak dosáhnout cílů udržitelného rozvoje stanovených OSN a eliminovat extrémní chudobu do roku 2030. Členům hnutí Global Citizen se podařilo získat od těchto lídrů závazky k plnění a přísliby změn politiky v hodnotě více než 37,9 miliard dolarů, které by měly v budoucnu ovlivnit životy více než 2,25 miliard lidí. Organizace již svůj model založený na aktivní angažovanosti zavedla v Jižní Africe, Austrálii, Indii, ve Spojeném království, v Německu, Belgii i v Kanadě a vybudovala platformu pro aktivisty, kteří se zde mohou dozvědět podrobnosti o problematice, která je nejvíc zajímá, aktivně se v ní angažovat a získávat za to odměny.
O společnosti RadicalMedia
RadicalMedia produkuje prémiový obsah napříč všemi mediálními platformami. Jako globální multidisciplinární mediální společnost s pobočkami v New Yorku, Los Angeles, Londýně, Berlíne a Šanghaji vytváří a produkuje filmy, televizní pořady, hudební programy, reklamy, partnerství s jinými značkami, interaktivní design a digitální a imerzivní zážitky pro veškeré distribuční platformy. RadicalMedia má skvělé výsledky v každém oboru založeném na vyprávění příběhů, jak dokazuje řada ocenění včetně Oscara, Emmy, Peabody a Grammy. Je známá tím, že vždy hledí do budoucnosti a posouvá možnosti inovací, což jí vyneslo přídomek Never Established. Informace o aktuálních projektech najdete na Instagramu a webových stránkách www.radicalmedia.com