„Mávat“ při chůzi rukama je nejen správné, ale i zdravé!

Snadná, a přitom velmi prospěšná aktivita, kterou můžeme udělat pro svoje zdraví a kondici, je chůze. Aby však byla účinná, musí se provádět správně. Důležité je nezapomínat při ní i na pohyb paží!

„U každého klienta se dívám na to, zda při chůzi používá paže, nebo je má jen tak svěšené u těla. Při správné chůzi by totiž paže měly provádět poměrně velký pohyb v ramenou a jít až za osu páteře. Jen tak dochází k automatické mobilizaci hrudní páteře, která se tak sama napravuje. Pokud však klient paže při chůzi nepoužívá a nosí je u těla (navíc se ještě dívá ne před sebe, ale dolů na zem), je vlastně stále nahrbený,“ vysvětluje Hana Toufarová, zkušená lektorka s více než 30letou praxí, která je specialistkou na novou cvičební metodu Fit Pain Free. Právě tato metoda je velmi účinná například při bolestech zad, zatuhnutí kloubů, namožení svalů a podobných potížích pohybového aparátu.

Na paže bychom tedy při chůzi rozhodně neměli zapomínat. Pokud totiž nepracují správně, lopatky se po celou dobu našich kroků vytahují ze své ideální pozice, a my se tak ani na chvilku nenarovnáme. „Navíc se nám jde mnohem obtížněji, špatně se nám dýchá a bolí nás hrudní část páteře, protože se při chůzi vůbec nepohybuje. Bolest se může objevit i v ramenou, protože ty bez pohybu tuhnou,“ varuje Hana Toufarová.

A všem, kteří ještě pochybují, jestli je normální takto při chůzi pohybovat pažemi, vzkazuje: „Ano, je to normální, mělo by to být přirozené a je to prospěšné pro naši hrudní část páteře i ramena. A naopak – chůze bez používání paží bývá často příčinou bolestí v hrudi a tuhnutí ramen,“ uzavírá lektorka Hana Toufarová a přidává jeden z osvědčených cviků podle metody Fit Pain Free, který posiluje svaly páteře a triceps, protahuje prsní svaly a rozhýbává ramenní klouby.

XCO: nová fitness pomůcka pro zdravou chůzi
Z dálky možná připomíná tak trochu činky, ale nenechte se mýlit! XCO (čte se jako Iksko) je nová cvičební pomůcka, která vám pomůže zapojit při chůzi či běhu maximum svalů – krásně s ní posílíte svaly paží, břicha i hlubokého stabilizačního systému, zvýšíte intenzitu pohybu a navíc zaručí, že udržíte krásné držení těla.

„Váleček uchopíte do ruky a váš pohyb způsobí, že se v něm začne z jednoho konce na druhý pohybovat sypká hmota. Pohyb tohoto speciálního granulátu spustí sérii reakcí těla. XCO nejenže vyrýsuje krásné paže, ale má především pozitivní vliv na hluboký stabilizační systém, posiluje hluboce uložené vrstvy svalů okolo páteře, svaly pánevního dna i břišní svaly,“ vysvětluje Hana Toufarová, která XCO používá při svých lekcích i sama při procházkách. Pokud prý s XCO pracujete správně, slyšíte, jak se hmota ve válečku přesýpá.

Studie u XCO prokázaly, že se při jeho používání srdeční frekvence zvýší v průměru o více než dvacet tepů za minutu. Znamená to, že i při relativně klidném pohybu dochází ke zvýšení srdeční frekvence a k většímu spalování tuků. XCO koupíte za 1 770 Kč (+DPH) na www.flexibar.cz

Tip: Prodlužte si krok!
Věděli jste, že paže ovlivňují i váš krok? Proto se při chůzi snažte o velký pohyb paží až za osu páteře. Takto se prodlouží i délka kroku.

Fit Pain Free je nová metoda cvičení, jejíž základy k nám přišly z Ameriky. U nás ji propaguje lektorka a trenérka Hana Toufarová. Metoda Fit Pain Free neřeší jen bolest samotnou, ale hledá její příčiny, a ty se snaží odstranit. Jedná se o metodu izolovaného cvičení, která se zaměřuje na jednotlivé svaly tak, aby každý z nich pracoval správně. Fit Pain Free mohou cvičit děti, dospělí i senioři, začátečníci i vrcholoví sportovci. Vydat se můžete na skupinové lekce, které se konají po celé ČR, nebo zvolit individuální konzultaci. A pokud vás láká instruktorská kariéra, můžete se stát se lektorem Fit Pain Free.

Zdroj a foto: www.fitpainfree.com

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.