Omega 3 jako podpora organismu každého sportovce

Každý sportovec čelí již z podstaty aktivního stylu života určitému riziku zranění, obzvláště při zvýšené míře únavy při intenzivním tréninku. Jakékoliv zranění představuje pro organismus trauma, které zvyšuje možnost zánětu v těle. Na pozoru by se měli mít nejen aktivní sportovci, ale i ti, kteří sportují rekreačně. Dopady zranění jsou pak stejně omezující.

Sport vedle veškerých pozitivních účinků na tělo a duši znamená pro organismus také zátěž, hlavně pro svaly a klouby. Během tréninků může dojít k poškozením, která mají za následek zánětlivé procesy v poškozených místech. Těmto negativním procesům je možné předejít jednak opatrností, jednak příjmem správně zvolených živin. Pro spoustu lidí možná bude překvapením, že právě Omega 3 mastné kyseliny mají protizánětlivé účinky a mohou sloužit jako prevence proti případným zánětlivým procesům v těle. V kombinaci s vitaminy a minerály pak mohou tvořit clonu proti komplikacím a podporu aktivního života.

Omega trojky a protizánětlivé účinky
Omega 3 nenasycené mastné kyseliny, označované také jako „zdravé tuky“, mají široké spektrum příznivých účinků na zdraví. Existují tři typy Omega 3 kyselin: kyselina alfa-linolenová (ALA), kyselina eikosapentaenová (EPA) a kyselina dokosahexaenová (DHA). V první řadě přispívají k normální činnosti srdce a mozku. EPA a DHA také napomáhají správnému přenosu kyslíku do tkání a tím dokáží snížit dobu regenerace tkání a svalů. Dostatečný příjem těchto tuků pomůže obnovit sílu a zvýší výkonnost při sportu; ovlivňují aktivaci svalů. Správná životospráva je tedy naprosto zásadní pro regeneraci po svalové námaze. Leč EPA a DHA si tělo nedokáže vytvořit samo a musí je přijímat z potravin nebo z doplňků stravy. Jako ideální zdroj EPA a DHA odborníci doporučují konzumaci rybího oleje z tučných mořských ryb.

Omega 3 mastné kyseliny EPA a DHA působí protizánětlivě. Z výsledků testů provedených v poslední době vyplývá, že při dostatečném příjmu Omega 3 se snižuje hladina zánětlivého hormonu cytokinu, který se vylučuje během intenzivního cvičení. Tím se vyrovnávají poškození vyvolaná prozánětlivými látkami, tzv. volnými radikály, které vznikají během náročného tréninku a mohou nechtěné procesy v těle způsobit.[1],[2] Kromě toho je také prokázáno, že během silového tréninku příjem Omega 3 zlepšuje účinnost centrální nervové soustavy, a protože hrají důležitou roli ve vývoji kostí, snižují i riziko zlomenin.

Vliv Omega 3 na srdeční činnost
Není však od věci zmínit informaci, že Omega trojky snižují riziko srdečně-cévních onemocnění. Podporují funkci cévních stěn, snižují rizika srdečních arytmií, vyššího krevního tlaku nebo trombotických komplikací. Celkově působí proti kardiovaskulárním onemocněním. Oběhové systémy se například vlivem silového tréninku mění, aneb srdce musí zvládnout větší zátěž, aby dokázalo správně pracovat při těžkých cvicích nebo náhlých vyšších výkonech.

Podle odborníků dostatečná spotřeba Omega 3, ať už ji načerpáme z konzumace ryb, či z doplňků stravy, může snížit riziko kardiovaskulárních onemocnění. Studie prokázaly, že pokud osoby jedly dvakrát týdně tučné ryby, měly menší výskyt infarktů a náhlých úmrtí. Vyváženou hladinu Omega 3 v krvi je velmi těžké v našich podmínkách s nepravidelnou konzumací ryb nastavit, proto se doporučuje získávat tyto zdravé tuky také z doplňků stravy. Omega 3 v doplňcích stravy je k dispozici i v podobě doplněné o vitaminy, důležité pro zdraví lidí žijících aktivním životním stylem.

Neodmyslitelná součást vašich sportovních úspěchů
Jak se říká ve zdravém těle zdravý duch. Každý sportovec by měl být v nejlepší kondici a správný přísun vitaminů a minerálů vám pomůže zůstat fit. Vitaminy B6, B12 a C pomáhají předejít únavě a vyčerpání a omega 3 přispívá k normální činnosti mozku a srdce. Pro lepší zážitek ze sportu si stačí vzít 2 tablety Möller’s Total s přísunem omega 3 a vitaminů, které jsou důležitou součástí každého sportovce. K dostání v lékárnách. Doporučená cena – 399 Kč

[1] Corder, K. E., Newsham, K. R., McDaniel, J. L., Ezekiel, U. R., & Weiss, E. P. (2016). Effects of short-term docosahexaeonic acid supplementation on markers of inflammation after eccentric strength exercise in women. Journal of Sports Science and Medicine. 15, 176–183.
[2] Jouris, K. B., McDaniel, J. L., & Weiss, E. P. (2011). The effect of omega-3 fatty acid supplementation on the inflammatory response to eccentric strength exercise. Journal of Sports Science and Medicine. 10, 432–438.

Zdroj: www.mollersomega3.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.