Sníte o vlastní módní značce? Využijte tuhle dobu ve svůj prospěch

Sen stát se módním návrhářem spojuje mnoho lidí. Milují módu a zdá se jim, že i oni by módnímu průmyslu měli co nabídnout. Začít s vlastní značkou můžete i během aktuální situace, jen byste se měli důkladně zaměřit na přípravu. „Návrháři to často berou za špatný konec a jako první zhotoví kolekci,“ říká majitelka Institutu módní tvorby Klára Haunerová, která vede kurzy módního byznysu. Poradíme vám, jak se odlišit a mít šanci s vlastní značkou uspět.

Dopad koronaviru na ekonomiku zatím nikdo přesně nedokáže spočítat. Není však důvod propadnout obavám a své sny o vlastní módní značce nadobro uspat. Právě teď totiž doba přímo vybízí k tomu se na rozjezd vlastního fashion podnikání dostatečně připravit. „Doba je jiná a nepředvídatelná. Ani světový experti zatím jednoznačně nemohou říct, co bude a jaké marketingové strategie budou fungovat. Ale to neznamená, že to nejde. Ba naopak. Například minulý týden jsem vedla v online lekci nováčky k tomu, aby naopak vytěžili z této doby co nejvíce,“ dívá se na situaci optimisticky zakladatelka Institutu módní tvorby a lektorka Klára Haunerová.

Čas pro přípravu
Hlavní benefit, jenž doba plná home officů a zavřených obchodů přináší, je čas. Ten můžete naplno využít pro svou přípravu, ve které v online době nic nebrání. Můžete se zapsat na kurz, který vám osvětlí, jak k zakládání vlastní značky přistupovat a načerpáte cenné know-how od lidí, kteří mají z módního odvětví dostatek zkušeností. Podle hesla těžko na cvičišti, lehko na bojišti můžete několik měsíců strávit poctivou přípravou, abyste při začátcích eliminovali nepříjemná překvapení, která s nastartováním vlastního podnikání téměř vždy přicházejí.

Mé doporučení je využít času, který nám byl dán. Můžete si nastudovat konkurenci, jak to dělá, pročíst si statistiky, dobře se připravit i v rámci managementu,“ říká Klára Haunerová.

Záleží na přístupu
Vzdát své plány jenom proto, že aktuální situace je ekonomicky nestabilní, by bylo zbabělé. To potvrzuje i Klára Haunerová: „Studenty nabádám, že i teď je možné být úspěšný a mít prosperující brand, ale hodně záleží na tom, jak to uchopíte. Můžete sedět a nadávat, že je blbá doba, že nebudou nakupující a že je to moc práce a nejistot. Anebo se zamyslet a najít cestu k zákazníkovi tím, že mu nabídnete něco, co ocení a do čeho bude rád investovat.“ V časech, ve kterých jsme se ocitli, se dá snadno počítat s tím, že celé roky funkční strategie se mohou zbortit. Proto je třeba hledat nové, příležitostí se nabízí stále mnoho. Stačí přemýšlet v souvislostech.

5 kroků k vybudování úspěšné značky i v době pandemie
1. Věnujte se zákonitostem trhu
Pokud se rozhodnete pustit se do zakládání vlastní módní značky, čekají na vás úplně stejné úkoly, jako kdybyste šli do jakéhokoliv jiného podnikání. Určitě byste si měli doplnit znalosti o tom, jak funguje trh, co můžete čekat a jak splňovat veškeré potřebné náležitosti k tomu, abyste podnikali legálně a efektivně.

2. Pozorujte konkurenci
Vyhledejte si potenciální konkurenci a pozorujte, jak funguje na trhu. Jací jsou její zákazníci, jak s nimi komunikuje, potýká se s nějakými viditelnými problémy, jak zareagovala na koronavirovou situaci?

3. Vaši odběratelé
Určitě je hezké chtít si splnit sen o výrobě vlastních triček, ale neodhodlalo se k tomu už více lidí před vámi? Dokážete se v konkurenčním prostředí prosadit a vydělávat? Poznejte svou cílovou skupinu a také její finanční možnosti.

4. Připravte si plán
Start nové značky byste si měli dobře promyslet. Zodpovězte si základní otázky a buďte připraveni i na nenadálé situace – psychicky, strategicky a finančně.

5. Promyslete produkt
Pokud jste přesvědčení, že máte potenciální odběratele a máte nastudované, jak se do podnikání pustit, přichází čas vydefinovat si produkt. Možná po nabytých vědomostech zjistíte, že bude vypadat trochu jinak, než jak jste si představovali na samém začátku. To vůbec nevadí. Podnikání je proces a důležité je reagovat na aktuální situace pružně.

TIP: Využijte volný čas – zapište se do online kurzu základů módního businessu
Institut módní tvorby pořádá jednodenní seminář pro začátečníky v módním průmyslu se zaměřením na budování úspěšné oděvní značky v tuzemsku či na zahraniční scéně. Kurz se tentokrát zaměří na dopady pandemie COVID-19 na módní průmysl a zasvětí účastníky do současného stavu oděvního průmyslu v ČR i ve světě. Součástí je také predikce vývoje odvětví na dalších pět let, a založení značky včetně nastavení marketingové strategie krok za krokem.

Zdroj a foto: www.institutmodnitvorby.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.