Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

První máj v Česku poráží Valentýn na plné čáře

I když téměř dvě pětiny Čechů neslaví žádný svátek zamilovaných, dávají Češi přednost polibku pod rozkvetlou třešní před Valentýnskou oslavou. Navíc jsou při nákupu dárků z lásky štědří, a to i přesto, že před hmotnými dárky většinou upřednostňují společné zážitky. Vyplývá to z dubnové ankety pro Československou obchodní banku.

Jako svátek zamilovaných v České republice i nadále vede První máj, který slaví 42 procent lidí. „Náš 1.máj bude pro mě vždycky na prvním místě jako svátek lásky, který pro mě opravdu něco znamená. Už v mládí jsme si tento den vždycky užili, zamilované procházky v zámecké zahradě a polibek pod rozkvetlým stromem nesměl chybět. V současné době máme vlastní zahradu a tuto tradici s partnerem dodržujeme každý rok. I když máme spoustu hezkých okamžiků během celého roku, 1. máj je výjimečný,” říká jedna z respondentek.

Valentýna upřednostňuje pouhých 7 procent a oba svátky slaví 12 procent z nich. „Určitě je mi bližší 1. máj, každého jistě potěší obejmutí a políbení pod rozkvetlým stromem. A to je taky to, co si dopřejeme s manželem – tohle malé a přitom tak velké gesto. Na svatého Valentýna si dopřáváme maličkost – něco sladkého, nebo společnou večeři v restauraci,” vysvětluje jedna účastnice průzkumu. K žádným romantickým chvílím se k určitému datu nechystá 39 procent dotazovaných.

Jsme štědří, ale partner je štědřejší
I když 27 procent oslovených uvedlo, že si na dárky z lásky nepotrpí, ostatní se při jejich pořizování rádi plácnou přes kapsu. A je jedno, zda se jedná o dárek k prvnímu máji, svatému Valentýnovi nebo jen tak. Jedna pětina respondentů za dárky pro své milované utratí až 500 Kč, což je nejčastěji uváděná suma. Dalších 13 procent dotazovaných kupuje dárky až za tisíc korun a stejné procento lidí pak až za tři tisíce korun. Čtyři procenta oslovených je za dárky z lásky dokonce ochotno utratit více než 50.000 korun.

„Sami sebe vidíme v nakupování dárků v dobrém světle. Není tomu jinak při hodnocení našich drahých poloviček. Anketa ukázala, že 46 procent vidí sami sebe jako spíše štědré, oproti tomu 50 procent považuje své partnery za štědré,“ komentuje výsledky Patrik Madle, tiskový mluvčí ČSOB.

Více než drahé dary a luxusní zboží si ceníme společně strávený čas a zážitky – ať už jde o dobré večeře, wellness, lístky na koncert nebo pobyty v Česku i zahraničí. Zároveň dáváme přednost častějším drobným pozornostem než jednorázovým velkým darům.

Muže i ženy by potěšila letenka pro dva do exotické destinace (Karibik, Asie), dům se zahradou, nebo automobil. Ženy by pak nejen k svátku zamilovaných chtěly dostat zásnubní prsten a žádost o ruku, květina „jen tak“, kulturní zážitek – divadlo, koncert, nebo sportovní vybavení (kolo). Ale v zásadě by chtěly cokoli, jen aby věděly, že si partner vzpomněl. Muži by pak od partnerek ocenili výherní ticket Eurojackpotu, adrenalinový zážitek, nové rybářské pruty, nebo elektrickou kytaru s kombem.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *