Jak se změnit svůj život k lepšímu se dozvíte v novém seriálu Průvodce do práce!

Jak zvládat pracovní stres? Jak se nebát říct o zpětnou vazbu? Jak ze sebe neudělat oběť a nenechat se rozhodit emocemi? Experti na leadership neboli vedení lidí Radka Dohnalová a Petr Havlíček prozrazují praktické tipy, které uplatníte nejen v práci, ale také v soukromém životě. Pomůžou vám zocelit se a mnohem lépe se připravit na nové situace a změny, které se dějí ve společnosti i v životech každého z nás. Začněte pracovat na svém seberozvoji. Jak na to, zjistíte v novém internetovém seriálu Průvodce do práce.

Dva roky pandemie citelně poznamenaly vztahy lidí k práci i mezi sebou. Zatímco křivka duševní pohody strmě klesala, pracovní tempo narůstalo. „Proces zavedení nějaké inovace, který před pandemií mohl trvat půl roku, se během pandemie zkrátil na tři týdny,“ popisuje hlavní změnu Radka Dohnalová, zakladatelka vzdělávací společnosti Atairu, kterou magazín HR Tech Outlook zařadil mezi deset nejlepších evropských firem zaměřených na leadership. Výsledkem byl nejen dočasný skok v produktivitě, ale i její následný pád, se kterým přišlo vyčerpání, ztráta motivace a nezřídka dokonce vyhoření. „Lidé jeli na maximální rychlost a teď jsou unavení,“ podotýká.

Koronavirus nekontaminoval jen lidské organismy, ale také vztahy. „Virtualita nám nedělá dobře. Víc a víc pracujeme v menších skupinách lidí, které známe, a upadají subtilnější náhodné vztahy. Pandemie dramaticky ovlivnila to, že jsme víc v silných vazbách a upadají ty nahodilé. Doma u počítače se nestane, že potkáte někoho v kuchyňce a prohodíte s ním pár slov,“ popisuje Petr Havlíček ze vzdělávací společnosti Atairu, která se zaměřuje na rozvoj firem, top managementu i jednotlivců. Nyní se Atairu poprvé rozhodla podělit se o své know-how se širokou veřejností pomocí nového pořadu Průvodce do práce.

Vyčerpaní lidé ztrácí motivaci. Fenomén hnutí „slow-up“ neboli pomalé produktivity, na který už několik měsíců upozorňují světová média, se zrodil hlavně v důsledku pandemického vyčerpání. Nejde přitom o žádnou mediální senzaci. V době, kdy si každý třetí mileniál musel vzít volno kvůli úzkosti, stresu a přepracovanosti, tu máme skutečný problém. Mnoho z nás hledá odpověď na otázku, jak motivovat sám sebe? Jak být lepší v práci či ve vztahu? „Vždy jde o smysluplnost toho, co dělám. Důležité je klást si ambiciózní cíle. Vizualizovat si, kam se chci dostat. Dobrá rada je začínat s myšlenkou konce. Být si vědom, že na cestě narazím na překážky, ale že je to v pořádku. Překážky jsou od toho, aby nás posílily tím, že je překonáme,“ vysvětluje sympatická expertka, která si sama prošla několika mezinárodními korporacemi a může mluvit z praxe. Navíc je trojnásobnou maminkou, což taky vyžaduje umět bez mrknutí oka zvládat nejrůznější nástrahy každodenního života.

Pro posun vpřed je podle Dohnalové důležité uvědomit si, co děláme a jak to prožíváme. A pokud zatoužíme po změně, přizpůsobit obecné rady konkrétní situaci. Právě na názorných příkladech v seriálu Průvodce do práce ukazuje, jak si poradit v nesnadných situacích. Podívat se na ně můžete zdarma a bez registrace na www.mall.tv nebo v mobilní aplikaci Mall.tv.

Zdroj a foto: Mall.tv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.