Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

Nejvíce tabulkových čokolád se prodá v Lidlu

Mléčná, hořká, s oříšky, rozinkami a dalším ovocem, vychutnávaná s přáteli či o samotě, zarovnaná do úhledných čtverečků i nepravidelnějších tvarů. Řeč je samozřejmě o čokoládě. Právě na dnešek totiž připadá Mezinárodní den čokolády, která je nedílnou součástí nabídky všech prodejen Lidl.

Na základě dat Spotřebitelského panelu GfK projelo v roce 2021 nejvíce tabulkových čokolád právě pokladnami Lidl. Zákazníci je mají v oblibě díky skvělé chuti a široké nabídce, která zahrnuje téměř třicítku čokolád nabízených pod vlastními privátními značkami Fin Carré, J.D.Gross a Fairglobe. „Tím zaručujeme špičkovou a zároveň certifikovanou kvalitu. Všechny naše čokolády mají certifikaci Fairtrade, Bio či Rainforest Alliance, což znamená, že jejich koupí přispívají zákazníci k ekologickému a trvale udržitelnému zemědělství,“ vysvětluje Tomáš Myler, mluvčí společnosti Lidl. Vyznačují se přitom tím, že obsahují pravou čokoládou a žádné náhražky.

Nejoblíbenější jsou mezi zákazníky čokolády s nižším obsahem kakaa, mezi naprosté favority patří mléčná čokoláda a mléčná čokoláda s celými lískovými ořechy. Oblibu si získala také čokoláda Way To Go, která mezi ostatními vyniká nejen příchutěmi zastoupenými mléčnou klasikou i kombinací karamelu a soli. Díky jejím prodejům navíc tisíce pěstitelů kakaových bobů v africké Ghaně dostávají k minimální fairtradové ceně a fairtradovému příplatku i prémii. Ta podporuje místní zemědělské projekty a přispívá k vyšším příjmům ghanských pěstitelů kakaa. „Tuto čokoládu jsme zákazníkům poprvé nabídli v minulém roce a za tu dobu jsme prodali více než půl milionu tabulek, což se rovná zhruba 105 tunám čokolády. I díky ní jsme se v roce 2021 stali největším plátcem fairtradového příplatku v České republice,“ dodává Tomáš Myler.

Oproti roku 2020 přitom fairtradový příplatek Lidlu vzrostl o 73 % na téměř sedmnáct milionů korun. První příčku na pomyslném žebříčku Lidl obsadil i v prodeji fairtradového kakaa, který v porovnání s rokem 2020 vzrostl o více než 66 % na 2 799 tun fairtradových kakaových bobů. Certifikace Faitrade se v Lidlu přitom netýká jen kakaa. Zahrnuje také bavlněné nákupní tašky, férovou kávu z automatů či fairtradové růže, kterých se v minulém roce prodalo přes více než 2,5 milionu stonků. O 450 % pak ve srovnání s rokem 2020 stoupl prodej třtinového cukru, který obsahují čokolády, a to na více než 60 tun.

Zdroj a foto: Lidl

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *