Nechcete být cringe? Nastudujte si slovník Generace Z!
Máte občas pocit, že nerozumíte mladší generaci a výrazy jako beef, cringe či zkratky bff a irl jsou vám cizí? Agentura WeDigital vydala slovník zaměřený na slang, výrazy a vizuální symboly, který má za cíl usnadnit použití těchto slov nejen v marketingové komunikaci a online prostředí, ale i v běžné mluvě se svými kolegy, dětmi a dalšími lidmi z této skupiny.
Slovní zásoba nové generace často pochází z angličtiny nebo je navázaná na moderní technologie a zejména sociální sítě. Pokud vás to triggruje, vězte, že taková obměna jazyka je jeho přirozenou součástí a podobný střet se opakuje u každé nastupující generace. Jak nebýt cringe a naladit se na zetka?
GENERACE Z JAKOŽTO KUPNÍ SÍLA
Lidé narození mezi lety 1995-2010, neboli generace Z, se stávají pro mnoho firem a marketérů skupinou, na kterou již nyní, anebo v blízké budoucnosti budou zaměřovat čím dál tím větší pozornost. Její kupní síla roste a 83%[1] této generace nakupuje díky sociálním sítím. Pro mnohé z nich je zejména platforma TikTok a Instagram místem, kde vyhledávají tipy, produkty a inspiraci.
“Díky naší práci pro klienty vidíme, že trendy pro digitální komunikaci přichází zejména ze sociálních sítí a tvoří je právě generace Z. Zkratky, obrázky, ale i anglicismy jsou běžnou součástí komunikace této generace a pokud chcete jako značka zaujmout, tak je dobré si tento jazyk osvojit, aby vaše sdělení bylo autentické, protože i to pomáhá vytvářet emocionální spojení s publikem, které je kolikrát pro marketingovou komunikaci klíčové”, říká Andrea Hurychová, zakladatelka agentury WeDigital. “Podle výzkumu IBM víme, že 70 % lidí této generace ovlivňuje i nákupní chování svých rodičů a příbuzných a proto víme, že je důležité k nim v digitálním prostředí mluvit tak, aby je to bavilo a rozuměli tomu,” dodává Hurychová.
“Slovník vznikl u nás v agentuře naprosto přirozeným vývojem, kdy jsem nastoupil do agentury jako její nejmladší člen a mluvil si po svém a často narážel na to, že mi kolegové nerozumí. Z legrace jsem jim tak založil vlákno, ve kterém jsem vysvětloval termíny, které běžně používám, a nakonec nás napadlo tento projekt vydat i ven, protože s neporozuměním generaci Z se u klientů potkáváme často”, vysvětluje Jan Vohralík, Digital Content Manager z agentury WeDigital.
JAK SE S NIMI DOMLUVIT?
Ve slovníku je přes 70 výrazů, které mají svou definici, použití ve větě, a také vysvětlení, jak dané slovo vzniklo. Zahrnuje i nejpoužívanější zkratky a tzv. emojis, které se často objevují i v textových zprávách a nejsou výlučně fenoménem této generace. “Věříme, že tento slovník napomůže nejen firmám, ale i lidem v běžném životě, jelikož pro mě samotnou a mé starší kolegy je výbornou příručkou pro porozumění a komunikaci s mými mladšími kolegy, a také pocitu, že jste i jako starší generace stále v obraze”, doplňuje Andrea Hurychová
OTESTUJTE SE
Součástí slovníku je i test, který vám prozradí, zda jazyk této generace ovládáte a nebo na sobě ještě musíte zapracovat. Slovník vychází ve formátu pdf, ale je i společně s testem volně ke stažení na stránkách: https://www.wedigital.cz/gen-z-slovnik. Zde se bude i online aktualizovat. Pro doplnění nebo dotazy můžete kontaktovat tvůrce na emailu andrea@wedigital.cz.
Zdroj:
[1] (eMarketer, 2022) https://www.insiderintelligence.com/content/q-a-tapping-power-of-gen-z-consumers-with-social-commerce-platform-ltk, Agentura WeDigital, foto: archiv