Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

Vybrala by si vaše hlava rodiny stejné auto jako většina českých řidičů?

Auta a vůně benzínu jednoduše byly, jsou a budou mužská vášeň. A protože už v neděli budeme slavit Den otců, pojďme se společně podívat na to, jaká auta jsou u českých mužů letos v kurzu. V české síti autocenter AAA AUTO, kterou provozuje spolu se značkou Mototechna skupina AURES Holdings, si letos chlapi kupují hlavě kombíky tradiční značky Škoda v nenápadné šedé barvě.

Většina mužů byla letos při koupi ojetého auta věrná české Škodovce, kterou si letos v AAA AUTO koupilo 26 % z nich. Škodu v oblíbenosti následuje Volkswagen s 12 % a pomyslnou bronzovou příčku obsadily s necelými 7 % vozy značky Ford. Z modelů si největší pozornost vydobyla Škoda Octavia, kterou si odvezl každý desátý zákazník, 6 % patří Škodě Fabia a necelá 4 % Volkswagenu Passat. Čtvrtým nejprodávanějším modelem je opět Škoda, konkrétně model Superb, a první pětici uzavírá Ford Focus. Z prémiových modelů vede Škoda Kodiaq (22 %) a Škoda Superb (5,4 %). Tři procenta zákazníků pak kupují Volkswagen Arteon, Audi Q7 nebo Tesla Model 3.

„Mužská část populace obecně vyhledává silnější vozy, a to i v případě, že si kupuje rodinné auto. Tak nějak prostě potřebujeme mít ty koně pod kapotou, i když zrovna jako tátové nemůžeme mít před domem zaparkovaného sporťáka. To je také důvod, proč se muži vždy více přikláněli k dieselovým autům. Zároveň ale roste i počet těch, kteří se nebojí vyzkoušet hybridní nebo čistě elektrický automobil. Nejenže tím šetří náklady při provozu, ale tyto vozy mývají i velmi dobré zrychlení,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings. Auto v dieselu si letos pořídilo 50,6 % mužů. Oproti loňsku se mezi nimi čtyřnásobně zvýšil zájem o elektromotory, i když jde stále o minoritní, ale významně rostoucí segment.

Co se týče karoserií, pánové preferují hlavně vozy s velkým zavazadlovým prostorem, a to právě proto, že velká část zákazníků AAA AUTO jsou právě tátové od rodin. Necelých 30 % z nich si kupuje prostorné kombíky a 23 % zvolilo robustní SUV. „Skladnější“ a provozně úspornější hatchback si letos zakoupil každý pátý zákazník. Převodovkám vládne stále klasický manuál, ale prodeje aut s automatickou převodovkou se za posledních několik let ztrojnásobili. Automat si pořizuje čtvrtina mužů. Ojeté vozy s pohonem 4×4 letos zlákaly 17 % řidičů a i zde zájem za posledních několik let narostl, a to dvojnásobně.

Pokud jde o barvy, muži volí spíše monochromatické barvy. Tento trend je dlouhodobě patrný napříč celoevropskými trhy. Odstíny vozů, které si letos pánové pořídili, to jenom potvrzují. Každé páté auto kupovali v šedé, 17 % v bílé barvě, 15 % v černé a 13 % v modré.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *