Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

Legendární stavebnice Merkur oslovuje novou generaci lidí skrze nové technologie, zážitky a sdílení

Kořeny legendární české stavebnice sahají do roku 1920, kdy Jaroslav Vancl založil v Polici nad Metují firmu Inventor, po níž nesla název i stavebnice. Zpočátku se jednotlivé plechové dílky spojovaly pomocí háčků, což u dětí nevzbudilo velký zájem, a tak je o pět let později nahradily šroubky a matičky společně s novým názvem stavebnice – Merkur. Brzy na to si Vancl nechal stavebnici patentovat po celé Evropě, a dokonce i v USA, což jí pomohlo se světově zviditelnit. V 90. letech se osud stavebnice ocitl na pokraji likvidace, před kterou ji bez zaváhání zachránil podnikatel Jaromír Kříž s vizí rozšířit sortiment i do dalších odvětví.

Česká stavebnice s více jak 100 letou tradicí se nedávno vrátila na sociální sítě v novém kabátě, kde komunikuje objevy a novinky ze světa Merkur Toys. V článku vám představíme, jak se značce povedlo znovu oslovit historicky navázanou komunitu obohacenou o nové publikum.

Komunikace se spřízněnci a oslovení nového publika
V minulosti měl fenomén stavebnic vybudovanou silnou základnu fanoušků zejména na Facebooku. Ovšem při podrobné analýze postavení značky na sociálních sítích se ukázalo, že přístupy k historicky existujícím profilům již nebyly k dispozici a bylo nutné jednat rychle a strategicky, aby se komunikační propast i nadále neprohlubovala. Ve spolupráci s pracovníky z Merkuru stanovil tým odborníků strategii a hlavní komunikační cíle, které se začaly hned po založení nových profilů na sociálních sítích plnit, což přineslo velký úspěch i při spuštění reklamních kampaní.

Konkurenti těžké váhy
Na rozdíl od 20. let minulého století, kdy stavebnice představovala pro společnost něco nevídaného a jedinečného, musela v nynější době řešit i otázku konkurence. „V posledních 20-30 letech se na trhu objevila spousta různých konkurenčních stavebnic, kdy některé z nich jsou silně podpořeny reklamou. A to je samozřejmě věc, proti které jdeme se stavebnicí, kterou dnešní mladá generace již nezná a není pro ni tedy atraktivní,“ uvádí Magdaléna Šašková, manažerka sociálních sítí reklamní agentury Contexto. Ovšem obavy jim brzy po novém začátku pomohli zahnat noví fanoušci a sledující na veřejných profilech. Úspěch se ukrýval v závazku a aktivnímu zapojení uživatelů, kteří dotvářejí svět Merkur Toys. Lidé sdílí své výtvory, čímž se navzájem inspirují. Magdaléna Šašková prozradila, že se jim za poměrně krátkou dobu vytvořila kolem značky Merkur Toys velmi pěkná komunita, která se průběžně rozrůstá.

Nahlédněte do světa Merkur Toys z jiné perspektivy
Velkou výzvou pro celý tým byla tvorba komunikační strategie na sociálních sítích s ohledem na jednotlivé cílové skupiny. Facebook patří přednostně fanouškům, kteří si Merkur pamatují z jejich raných let a je pro ně stále srdcovou záležitostí. Instagram na druhou stranu nabízí prostor pro šíření inspirace. Třetím komunikačním kanálem je Tik Tok, kde prostřednictvím krátkých interaktivních videí mohu diváci nahlédnout do světa Merkur Toys z jiné perspektivy.

„V rámci obsahu pracujeme s mnoha tématy, jako jsou novinky, úspěchy, zajímavé akce, tipy a doporučení, ale kromě toho se snažíme Merkur představit v novém světle. Ač jde o ikonickou stavebnici, není to už pouze o utahování šroubků. Merkur jde s dobou, a tak v nabídce najdete stavebnice, které jsou doplněné o prvky elektroniky, robotiky a mechatroniky,“ dodává Magdaléna Šašková.

Merkur a virtuální realita
Jednou z dalších novinek ve světě stavebnice Merkur je možnost vytvořit si vlastního avatara a projít si nejoblíbenější stavebnice Merkur v prostředí Metaverse, anebo si navrhnout a postavit stavebnici v prostředí virtuální reality. Každopádně to není zdaleka všechno, co si Merkur pro své fanoušky připravil, takže pokud se chcete ponořit do světa nekonečných zážitků a inspirace, sledujte sociální sítě, kde všechny tyto novinky a zajímavosti průběžně Merkur sdílí.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *