Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

Razí oběživo pro ČNB. Českou mincovnu si lidé spontánně vybavují nejčastěji

Česká mincovna v průzkumu zjišťovala, zda a do jaké míry ji lidé znají a jak ji na trhu vnímají. Spontánně si ji vybaví mezi konkurenty nejčastěji, tři pětiny z respondentů ji znají alespoň podle názvu. Většinou jsou to vysokoškolsky vzdělaní lidé, obyvatelé Prahy či lidé s vyššími příjmy. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění pro Českou mincovnu realizovaného v květnu 2023 společností STEM/MARK na reprezentativním vzorku 1746 dospělých obyvatel ČR.

Spontánně si lidé na dotaz, které obchodníky se sběratelskými mincemi znají, nejčastěji vybaví Českou mincovnu (11 %). A téměř tři pětiny respondentů ji znají alespoň podle názvu. V České mincovně někdy nakoupil téměř každý desátý Čech (9 %). Ochota doporučit nákup v České mincovně přátelům či známým je vysoká – více než dvě pětiny zákazníků Českou mincovnu svému okolí nezištně doporučují.

Lidé v průzkumu říkají, že nejdůležitější je pro ně důvěryhodnost instituce, u níž investují. Proto nás těší, že zrovna Českou mincovnu vnímají lidé v našem vysoce konkurenčním prostředí jako férového profesionála ve svém oboru. To podtrhuje nejen množství zákazníků, kteří se sami od sebe stávají našimi ambasadory a doporučují nás lidem ve svém okolí, ale třeba i fakt, že jako jediní máme od ČNB licenci pro ražbu oběžných mincí,“ říká Aleš Brix, obchodní ředitel České mincovny, která letos slaví 30 let od svého založení a při té příležitosti nechala zpracovat rozsáhlý průzkum veřejného mínění.

Motivací pro investování je pro polovinu dotázaných vytvoření rezervy na horší časy, výhody vidí také v zabezpečení se na důchod a ve zhodnocení úspor. Investice do zlata je pro tři pětiny respondentů způsob, jak se chránit před inflací. A čtvrtina dotázaných správně uvedla, že je prodej investičního zlata osvobozen od daně. Česká mincovna je podle více než poloviny dotázaných vnímána jako známá, silná a stabilní značka, důvěryhodná firma s dlouhou tradicí a profesionál ve svém oboru. Zhruba stejný nadpoloviční počet respondentů ji považuje za instituci se zajímavými investičními nabídkami.

Zdroj a foto: Česká mincovna

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *