Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Zábava

S LIVIN FREE na novém albu od kolébky do rakve

Co naznačil loňský singl a klip, se nyní stává skutečností. Kapela Livin Free okolo Jana Holečka a Vladimíra „Gumy“ Kulhánka se pět let po úspěšném debutu Voices from Beyond (2019) rázně hlásí znovu o slovo novým albem From Cradle to Coffin.

Zkušenosti a um matadorů zde doplňuje dravé mládí i velezajímavý host v osobě ex-bubeníka Boba Dylana Winston A. Watson jr. Unikátní spojení muzikantů několika generací tak slibuje mimořádný kus muziky, zcela současně navazující na klasická rocková, bluesová, soulová a gospelová východiska. Naladit se můžete dokumentárním klipem se studia SONO Records k songu Lost in the City. Novinku, jež vychází na LP, CD i digitálně, Livin Free pokřtí 4. června v pražské Malostranské Besedě.

„Obě desky jsou ze 100 % napsané a otextované ode mne, v tomto ohledu se tedy Livin Free nemění. To, co se naopak během let změnilo, je personální obsazení, které má samozřejmě zásadní vliv na charakter kapely i její celkový zvuk. Dřívější členové Míša Nosek (bicí) a Tomáš Frolík (kytara) jsou nesmírně talentovaní kluci, ale každý jsme další směrování kapely cítili trochu jinak, i proto, že jsme se s Vláďou ‚Gumou‘ Kulhánkem přiklonili na aktuálním albu k rockovějšímu konceptu. Novým kytaristou je, troufnu si říct, u nás v současnosti asi nejtalentovanější hráč Jirka Rambousek. A totéž si myslím o Míšovi ‚Kolouchovi‘ Daňkovi, který má nově v Livin Free pod palcem bicí a perkuse. Poslední novinkou v sestavě je příchod našeho skoro bráchy, saxofonisty a flétnisty Boryše Seckého. Ten nahrál na Cradle to Coffin spoustu dechových partů a jeho role v kapele je nepostradatelná!“ komentuje frontman Jan Holeček (také Holeček & Marcel Project a Flamengo Reunion Session) změny, jimiž Livin Free prošli od vydání debutu.

Neméně podstatným dílem do skládačky jménem From Cradle to Coffin je ale také příspěvek v úvodu zmíněného hostujícího bubeníka Winstona A. Watsona, s nímž se Holeček seznámil dílem náhody:Potkali jsme se v Šumperku na Blues Alive, kde Winston propagoval svůj film, dokumentující jeho 5leté působení v kapele s Bobem Dylanem. My jsme tam zaskakovali za Druhou Trávu, která skončila v covidové karanténě. Po koncertě jsem zašel za Winstonem do šatny a během našeho rozhovoru jsem dostal nápad a říkám: ‚Chtěl bych udělat novou desku a chci, abys na ní hrál.‘ On na to: ‚Jasně!‘ A bylo to…“  

Skvělou a nezaměnitelnou hudební složku, jejíž nedílnou součástí je charakteristický zpěv a hammondky frontmana Jana Holečka, pak doplňuje jeho podobně nezaměnitelný autorský rukopis, v němž se odrážejí zkušenosti za poslední roky.

„Cradle je díky událostem uplynulých pěti let textově i obsahem od debutu Voices from Beyond hodně odlišná. Covid brutálně zamával s mezilidskými vztahy a zaběhlá schémata se rozpadla. Svět zoufale potřebuje změny a vrátit se ke starým poctivým hodnotám, které vyhasínají. Historie se stále opakuje a my jsme obklopeni toxickou propagandou zločinců. Náboženství a víra jsou jak stará kulhavá dáma, která by potřebovala restart. Zlo dostalo novou podobu a my ji nevidíme. Nechceme být svobodní. Stačí se mít dobře, to je ta svoboda, co nám stačí. Pár set kilometrů od nás zabíjejí a mrzačí děti, ale nás zajímá leták se slevama v Lidlu. O tom je Cradle…,“ dodává charismatický hudebník.

Foto: Jan Nožička

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *