Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

6 tipů, jak se správně hydratovat při letních aktivitách

Léto je čas pro dobrodružství a objevování nových míst. Aby vaše zážitky byly co nejpříjemnější a bez starostí, nezapomeňte při všech aktivitách na správnou hydrataci. Případná dehydratace totiž může nejen zkazit váš zážitek, ale také vážně ohrozit vaše zdraví. Jak se tedy udržet hydratovaní během letních aktivit? Máme pro vás několik tipů jak na to, abyste si léto užili naplno a bez obav.

Pijte průběžně
Prvním krokem k prevenci dehydratace je pít průběžně v malých dávkách. Cítíte-li žízeň, je to už výstražné znamení. Až tam byste to neměli nechat zajít. Vyvarujte se tomu jednoduše a mějte vždy po ruce láhev s pitím. Nedoporučuje se pitný režim dohánět vypitím většího množství tekutin najednou, nárazovou konzumací zatěžujete organismus těla, především ledviny. V takovém případě navíc voda tělem v podstatě jen projde, zatímco když stejné množství průběžně upíjíte, tělo s ním lépe hospodaří.

Správná volba nápoje
I když je voda skvělá, při intenzivních aktivitách nestačí. S potem z těla odchází nejen voda, ale také důležité elektrolyty, které pomáhají udržovat rovnováhu tekutin v lidském těle. Zde přichází na řadu izotonické nápoje. Ty jsou navržené tak, aby rychle doplnily nejen ztracené elektrolyty, ale i další potřebné živiny. Vyzkoušejte například izotonický nápoj Tiger ISO BLASTER, který vás osvěží svou ovocnou chutí, dodá vám energii a pomůže udržet optimální hydrataci, což je zvláště důležité při dlouhých túrách nebo náročných trénincích. Co vám naopak dobře neudělá, je nadměrné množství kofeinu a alkoholu, které mohou působit diureticky a přispívat k dehydrataci.

Plánování a příprava
Nikdy si s sebou nezapomeňte zabalit dostatečné množství tekutin. Při plánování vašich outdoorových aktivit nezapomeňte vzít v úvahu, zda se budete stále pohybovat v civilizaci s jednoduchým přístupem k pitné vodě. I v místech, které bývají turisty a sportovci navštěvované se může stát, že nebude kde se napít. Občerstvení a studánky prostě nejsou na každém rohu a je proto dobré být vždy připraven.

I strava hraje roli
Složení stravy hraje při správné hydrataci velmi důležitou roli. Volba správného jídla může významně ovlivnit rovnováhu tekutin v těle a přispět k celkové hydrataci. Konzumace potravin s vysokým obsahem vody, jako je ovoce a zelenina, je jedním z nejjednodušších způsobů, jak zvýšit příjem tekutin. Tyto potraviny nejen že hydratují, ale také poskytují důležité vitamíny a minerály.

Přizpůsobte se podmínkám
Pamatujte, že v horku a při vysoké vlhkosti potřebuje vaše tělo více tekutin. Přizpůsobte tempo svých aktivit aktuálním podmínkám a nechte si čas na odpočinek a hydrataci. Pokud je to možné, plánujte fyzicky náročné aktivity na časnější ranní hodiny nebo pozdější odpoledne, kdy nejsou teploty tak vysoké.

Poslouchejte své tělo
Buďte si vědomi signálů, které vaše tělo vysílá. Mezi příznaky dehydratace patří suchá ústa, únava, závratě nebo snížená potřeba zajít na toaletu. Pokud zaznamenáte některý z těchto příznaků, okamžitě doplňte tekutiny a zvažte, jestli byste neměli v aktivitě polevit, než se dáte zase dohromady. Ignorování těchto indicií může vést k vážným zdravotním problémům.

Více informací o nových isotonických nápojích s kofeinem a vitamíny naleznete na https://www.tigerenergydrink.cz/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *