Praha má nový zimní stadion. Jeho hvězdou je krasobruslař Tomáš Verner!

Přesně rok od slavnostního poklepání na základní stavební kámen se dnes v Praze oficiálně otevřel nový zimní stadion. Během uplynulých dvanácti měsíců se soukromým investorům podařilo v pražských Strašnicích v ulici Přetlucká vybudovat moderně pojaté zázemí pro bruslaře na dvou ledových plochách. Projekt nově nese název ŠKODA ICERINK a je určen zejména pro širokou veřejnost, ale i tréninkovou výchovu krasobruslařské a hokejové mládeže. V Praze vyrostl plnohodnotný zimní stadion poprvé po patnácti letech. 

Projekt jsme vybudovali bez jakýchkoliv nároků na dotace, tedy čistě ze soukromých peněz. Jsem rád, že se nám podařilo nový zimní stadion otevřít právě ve dnech, kdy si připomínáme dvacáté výročí historického úspěchu českých hokejistů v Naganu. Všichni bychom si moc přáli, aby projekt ICERINK dlouhodobě pomáhal výchově dalších talentů českého sportu,“ říká jeden ze spolumajitelů investiční společnosti PADOK Petr Novotný.

Tréninkový stadion svým návštěvníkům vedle dvou ledových ploch nabízí také bistro s nabídkou zdravé výživy nebo samostatně fungující fitness zaměřené na posilování s vlastní vahou.

Hlavním partnerem projektu se stala společnost ŠKODA AUTO. „Angažmá značky ŠKODA v tomto fascinujícím sportovním odvětví hraje od počátku devadesátých let minulého století klíčovou roli v naší sponzoringové strategii. Značnou měrou přispělo k výraznému posílení image a známosti značky ŠKODA nejen v České republice, ale i na dalších trzích značky,“ říká vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Petr Janeba. „Již více než čtvrtstoletí je značka ŠKODA oficiálním hlavním partnerem světových hokejových šampionátů, pomáhá rozvíjet hokej jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Věřím, že ŠKODA ICERINK bude díky svému jedinečnému přístupu k výchově mládeže inspirací pro další podobné projekty v celé zemi, doplňuje Petr Janeba.

Největší přidanou hodnotu pro své okolí spatřují investoři v přístupu k výchově mládeže. Ambasadory ŠKODA ICERINK se stali krasobruslař Tomáš Verner a hokejista Martin Holý. Pod vedením Tomáše Vernera bude na stadionu ŠKODA ICERINK působit plnohodnotný krasobruslařský klub Akademie Tomáše Vernera. Bývalý juniorský mistr světa v hokeji Martin Holý se pak bude starat o rozvoj nového hokejového klubu HC PADOK.

Právě pod jejich dohledem a na základě jejich metodiky bude na stadionu probíhat výchova mládeže, a to jak v krasobruslařském, tak hokejovém klubu. „Vydáváme se cestou, která je běžná v severských zemích nebo v Kanadě. Totiž, že děti od nejútlejšího věku vyrůstají a trénují společně. Oba sporty si vzájemně mají co dát a ve výsledku pak produkují špičkové sportovce na světové úrovni,“ přibližuje záměr výchovy mládeže Tomáš Verner.

Výchova mládeže se ovšem neorientuje pouze na profesionály. Ve spolupráci s Městskou částí Praha 10 se podařilo dohodnout ranní a dopolední bruslení pro děti z pražských škol a školek. „Rozvoj sportovních aktivit pro širokou veřejnost a zejména mládež je pro nás jednou z priorit. Jsme proto rádi, že se nový zimní stadion otevřel právě v naší městské části. Dosavadní spolupráce se jeví jako úspěšná a chceme v ní pokračovat,“ přibližuje konkrétní formu spolupráce mezi městem a majitelem stadionu radní MČ Praha 10 pro oblast sportu a územního rozvoje Bohumil Zoufalík.

Jedinečnost projektu je vedle profesionálního přístupu k výchově mládeže podtržena hned několika nadstandardními prvky, které návštěvníci stadionu spatří na první pohled. Vedle vlastní značky ICERINK, která se objevuje například na jednotném oblečení všech trenérů a personálu stadionu, je to celkové designové pojetí stavby a interiéru z pera designerského studia Vrtiška Žák. Projektu dominuje zejména výrazná předsazená fasáda, která v noci mění barvy.

„Přístup investorů je v tomto ohledu poměrně ojedinělý. Kladli jsme důraz nejen na to, aby se stavba odlišovala od jiných podobných projektů zvenčí, ale aby se návštěvníci i uvnitř cítili příjemně. Prakticky po celém objektu se tak lidé mohou díky speciální podlaze pohybovat v bruslích. To je jen jeden z mnoha praktických detailů, které budou návštěvníky provázet po celý čas, který stráví na ICERINKu,“ říká spolumajitel studia a hlavní designér projektu Roman Vrtiška.

Projekt je financován kombinací různých zdrojů. Celkové náklady na vybudování ŠKODA ICERINK dosáhly částky 170 milionů korun. Z části přispěla investiční skupina PADOK, z části pak drobní investoři a významným způsobem se podílela také jednička na českém leasingovém trhu v oblasti financování komerčních nemovitostí Raiffeisen – Leasing. Návratnost investice se odhaduje na dobu deseti let. K ekonomickému provozu mají přispět mimo jiné i úsporné technologie jejichž dodavatelem jsou společnosti H+H TECHNIKA a PADOK Technology, které zaručují až o 40 % efektivnější provoz z hlediska energií, než bylo dosud běžné. Veškeré technologické zařízení je rovněž mimořádně ekologické a bezpečné.

„Sám mám velice blízký vztah k hokeji, a proto jsem rád, že jsme se mohli podílet na projektu, který dnes nejen v Praze, ale troufám si říci v celé zemi, nemá obdoby. Byla to pro nás také velká výzva, protože vše vznikalo velice rychle. Od počátečního nápadu až do otevření stadionu neutekly ani tři roky. Již prvotní zájem veřejnosti ve zkušebním provozu ale ukazuje, že poptávka po kvalitních ledových plochách v Praze je enormní,“ myslí si generální ředitel Raiffeisen – Leasing Tomáš Gürtler.

Díky propojení zkušeností advokátů z kanceláře Vilímková Dudák & Partners a společnosti Max engineering se podařilo vyjednat stavební povolení pro ŠKODA ICERINK v rekordním čase deseti měsíců, což je s ohledem na dnešní stav výstavby v hlavním městě považováno za malý zázrak. Za stejnou dobu pak vyrostla kompletní stavba, jejímž generálním dodavatelem byla společnost Subterra.

„Pracovali jsme usilovně doslova do posledních hodin před předáním stavby majiteli. Byla to pro nás ojedinělá zkušenost – stavba je specifická nejen z hlediska designového, ale i technologického. Bylo proto třeba vyhovět celé řadě nadstandardních požadavků. Čas na realizaci byl navíc velice krátký –pouze jeden rok od podpisu smlouvy. Vše se ale podařilo a těší nás, že projekt může začít fungovat podle plánu,“ dodává ředitel divize pozemních staveb společnosti Subterra Petr Kajer.

Foto: Facebook Škoda Icerink

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.