Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

5 věcí, které jste nevěděli o stíracích losech

Máte rádi stírání losů? A víte, jak to s nimi bylo v minulosti? Právě kvůli vám jsme zapátrali a zjistili, jak vypadal první československý los, kolik se prodalo Tutovky, jak dlouho se takový stírací los vyrábí, a kde k výrobě vlastně dochází.

První los nesl téma Spartakiády
První československý stírací los byl vydán v září 1989 pod názvem Spartakiádní los. Když si uvědomíte, že to bylo těsně před revolucí, jeho název vás jistě nepřekvapí. Zástupci Sazky chtěli los vydat dříve, ale tehdejší státní orgány se obávaly o zajištění bezpečnosti a Ministerstvu financí tehdy trvaly ověřovací procesy celé dva roky. Spartakiádních losů bylo nakonec vytištěno i prodáno 10 milionů kusů. Cena jednoho losu byla 10 Kčs. Druhý i třetí vydaný los byl s tématikou sportu. Jmenovaly se Sport pro všechny a Olympijská hra.

Bába Tutovka
Nejúspěšnějším stírací loterií v historii byla Tutovka z let 1992 až 1996. Jednalo se o fenomén, který uchvátil v devadesátých letech celou republiku. V devíti etapách se prodalo celkem 182 milionů losů za víc než 2,3 miliardy korun. Tutovka měla dokonce i svoji televizní podobu. Nápaditost a možnost výhry milionových částek z ní učinily jeden z nejsledovanějších televizních pořadů. Neodmyslitelně k ní patřil moderátor Přemek Podlaha (později Petr Jančařík) a především hlavní reklamní propagátorka – Bába Tutovka. Ztvárnila ji již zesnulá, Valerie Kaplanová, známá z Troškových filmů Slunce, seno.

28 milionů losů za den
Jedna linka může za den vytisknout až 28 milionů losů. Sazka své stírací losy v současné době tiskne ve Spojených státech, Kanadě a Velké Británii. Všichni tito dodavatele mají vlastní laboratoře, kde vzorky testují různými chemickými a fyzikálními způsoby, aby byly dodrženy i ty nejpřísnější bezpečnostní parametry stíracích losů. „Losy tiskneme u světově uznávaných dodavatelů, kteří mají nejmodernější technologie a kvalitu tisku. Máme od nich garanci maximálního zabezpečení losů, což je pro naši společnost jednoznačná priorita,“ říká Václav Friedmann, ředitel komunikace Sazky.

Ženská doména
Losy jsou většinou nakupovány impulzivně a častěji je pořizují ženy než muži. Nicméně se stíráním losů má u nás zkušenost téměř každý dospělý člověk a v posledních letech s losům přichází na chuť i muži. Každý druhý dospělý Čech si v loňském roce koupil průměrně 9 stíracích losů. Za rostoucí popularitou stírání losů stojí zejména touha lidí znát výsledky loterie okamžitě. Lidé si vybírají takové losy, které jsou jim tematicky blízké, například ženy rády kupují emise s nádechem magie a osudovosti. Muži pak nejčastěji stírají losy, které jim zaručí rentu až na 5 let.

Padělání nemožné
Bezpečnostních prvků na stíracích losech je celá řada, od speciálního podkladu, písma, barev, technologií až po fakt, že jsou vyrobeny až z dvaceti bezpečnostních vrstev. Každý los také podléhá přísným certifikacím. „Designy stíracích losů vznikají interně v Sazce a jejich atraktivitu si pak testujeme v rámci diskusních skupin přímo na zákaznících. Často jsou naše návrhy tak úspěšné, že je přebírají i v zahraničí,“ uzavírá Václav Friedmann.

Zdroj: Sazka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *