Segafredo Zanetti CR slaví 25 let na českém trhu!

Během posledních 25 let se česká kávová kultura proměnila k nepoznání a espresso Segafredo se stalo její nedílnou součástí. Dnes Segafredo nabízí svou kávu v několika tisícovkách podniků v ČR a prostřednictvím vlastního školicího centra Scuola di Barista – Škola kávy Segafredo vyškolilo více než 2 000 baristů.

Je tomu již 71 let, kdy se do rodiny obchodníků s kávou narodil Massimo Zanetti, zakladatel společnosti Segafredo Zanetti. Jako první se po generacích obchodování se zelenou kávou rozhodl prodávat kávu praženou a za tímto účelem koupil pražírnu kávy v Bologni. Tato pražírna nesla název Segafredo a tímto spojením tak v roce 1973 vznikla dnes tolik známá značka Segafredo Zanetti.

Spojení více fází zpracování kávy se stalo v podnikání pana Zanettiho klíčovým. Z rodinné firmy vytvořil jednu z nejvýznamnějších společností na kávovém trhu, která dohlíží na kvalitu své kávy od jejího pěstování přes sběr kávových bobů, pražení a distribuci až po servírovaný šálek espressa.

Do České republiky vstoupila společnost v roce 1994 a stála tak u zrodu italské kávové kultury v Čechách. V té době totiž v domácnostech i restauracích dominoval tzv. turek. „Čeští konzumenti se po revoluci začínali učit chodit do kaváren a Segafredo Zanetti se rychle stalo jedním z nejúspěšnějších distributorů italské kávy v Čechách,“ říká k začátkům společnosti Zdeněk Malec, Country Manager pro Českou republiku.

V prvních letech působení na tuzemském trhu se společnost zaměřovala výhradně na distribuci kávy do gastronomie. Gastronomickým provozům poskytuje od samého počátku i kompletní servis, jehož součástí je například vybavení profesionálními espresso kávovary, mlýnky a odborné poradenství. Od roku 2006 poskytuje také odborné vzdělání profesionálním baristům i zájemcům z řad veřejnosti ve své Scuola di Barista – Škole kávy Segafredo.

Jak se rozšiřovala italská kávová kultura, stále více lidí si toužilo připravovat kvalitní kávu i v pohodlí domova. Netrvalo dlouho a Segafredo bylo k nalezení i na pultech obchodních řetězců, které zaznamenaly zvýšený zájem zákazníků o domácí kávovary a kvalitní kávu na doma. Podobně jako jiná odvětví, i kávový trh zaznamenává určité trendy v preferencích spotřebitelů. A protože Segafredo s dobou drželo krok, postupně rozšiřovalo svůj sortiment o nové druhy kávy a kávové speciality. Dnes tak nabízí kávu zrnkovou, mletou i kapslovou pro koncové spotřebitele, především však několik druhů prémiové kávy pro profesionální gastronomické provozy.

V posledních letech klade Segafredo Zanetti důraz zejména na rozvoj společensky odpovědného a ekologického zemědělství. Výsledkem jsou kávy s certifikáty Bio, Fairtrade a Rainforest. Nejnovější z řady certifikovaných káv je BIO káva Segafredo Organic, směs zrn Arabiky a Robusty, která jsou pěstována v té nejvyšší bio kvalitě v Mexiku, Peru a Ugandě, určená pro segment HOREKA. Pro retail jsou to pak kávy Selezione Organica a Selezione Arabica, které vstoupily na trh v minulém roce.

Segafredo je velmi aktivní také na poli sportu. Ačkoliv se může zdát, že káva a sport k sobě nejdou, opak může být pravdou. Káva je totiž „posilovač výdrže“, který dodává sportovcům potřebnou energii k výkonu. V roce 2016 se proto Segafredo Zanetti stalo partnerem cyklistického týmu Trek, čímž vznikl nový tým Trek-Segafredo. Segafredo Zanetti je také oficiálním dodavatelem kávy závodu Giro d´Italia, jednoho z nejoblíbenějších cyklistických závodů. 2. června proběhla závěrečná etapa letošního ročníku tohoto závodu a jezdec týmu Trek Segafredo, Nizozemec Bauke Mollema, se celkově umístil na pěkném pátém místě.

Škola kávy Segafredo

Novinky pro rok 2019
Segafredo Zanetti CR, přední dodavatel italské kávy pro gastronomii a maloobchodní síť v České republice, reaguje na současné trendy na trhu a představuje novinku Segafredo Cold Brew Coffee pro segment HOREKA.

Česká republika nikdy nepatřila k typicky kávovým zemím, spotřeba kávy však stále roste a v posledních letech zažívá český kávový trh významnou proměnu. „Spotřebitelé jsou náročnější a za kvalitní kávu se nebojí si připlatit. Více chodí do kaváren, ze kterých si pak odnášejí návyky domů,“ říká Petra Knapová, marketingová managerka Segafredo Zanetti.

Podobně jako jiná odvětví, i segment kávy prochází určitými trendy a sezónními vlivy. Klasiky jako espresso či cappuccino samozřejmě z nabídky kaváren nikdy nezmizí, k tomu se ale v závislosti na aktuálních trendech přidává nabídka nejrůznějších kávových specialit. Zcela pochopitelně je během letní sezóny zvýšená poptávka po chlazených kávových nápojích. Zejména v posledních letech pak sledujeme rostoucí zájem zákazníků o osvěžující kávu, která neobsahuje přidaný cukr, zmrzlinu nebo šlehačku, což byly ještě nedávno obvyklé znaky většiny ledových káv, které byly v kavárnách a restauracích k dostání.

Segafredo na tuto poptávku reaguje a přichází na trh s novinkou v podobě osvěžujícího nápoje Segafredo Cold Brew Coffee. Jak název napovídá, jedná se o kávu připravovanou extrakcí za studena, která probíhá až 12 hodin. Čekání se ovšem vyplatí. Výsledkem pomalé, dlouhé extrakce je výjimečně lahodná káva, pro kterou je charakteristická sladká chuť s ovocnými a čokoládovými tóny. Acidita takto připraveného nápoje je výrazně nižší než u klasické přípravy s použitím horké vody. Káva Cold Brew podávaná s několika kostkami ledu je dokonalým osvěžením v parných dnech, odkrývajícím netušené chuťové polohy oblíbeného nápoje.

Segafredo Cold Brew Coffee by proto nemělo chybět v letní nabídce žádné kavárny, která chce svým zákazníkům dopřát kvalitní alternativu k běžným ledovým kávám. K dostání je v praktických lahvích usnadňujících způsob skladování i servírování.

Zdroj: www.segafredo.cz

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.