Milka slaví 120. narozeniny a rozdává dárky

Značka čokolád Milka letos slaví své 120. narozeniny a využívá tuto příležitost k rozdávání dárků. I když je sama oslavencem, své fanoušky odmění během dubna a května celkem třikrát částkou 120 000 Kč, za kterou si výherci mohou splnit svá vlastní přání. U příležitosti tohoto jubilea Milka připomíná důležité momenty své historie. Jak vznikl její název a kde se na obalu vzala fialová kravička?

Narozeniny Milky připadají na 24. dubna, kdy byla značka registrována v Německu. V rámci oslav letošního jubilea se mohou čeští fanoušci této čokolády zapojit do soutěže o štědré finanční výhry. Stačí koupit jakýkoliv Milka produkt a nahrát účtenku z nákupu na www.milka.cz. Na tři vylosované čeká výhra ve výši 120 000 Kč, za kterou si vítězové mohou splnit svá přání a sny. Soutěž probíhá od 12. dubna do 30. května.

Stodvacáté narozeniny jsou také ideální příležitostí ohlédnout se zpětně na nejvýznamnější milníky této značky čokolád. Věděli jste, že název Milka vznikl kombinací dvou německých slov? Konkrétně slova „Milch“ a „Kakao“, tedy spojením mléka a kakaa, což odkazuje na složení čokolád. Ty jsou vyráběny z lahodného alpského mléka a kakaa, které je produkováno prostřednictvím udržitelného programu Cocoa Life.

Od první tabulky k široké nabídce čokoládových dobrot
Za zakladatele Milky je považován Švýcar Philippe Suchard, který si v roce 1826 otevřel továrnu na výrobu čokolády. Když v roce 1901 začala továrna vyrábět čokoládu pod značkou Milka, objevovalo se jméno majitele i na jejích obalech. Původně velkým zlatým písmem ve středu tabulky, později tuto dominantní pozici získalo slovo Milka.

Úplně první tabulka Milka čokolády byla prodána v roce 1901 v Německu. Od té doby se tyto čokolády, a další produkty zabalené v typicky fialové lila barvě, postupně staly jedněmi z nejpopulárnějších čokoládových pochoutek. Aktuálně si je mohou koupit lidé v 52 zemích po celém světě a každý den se během jediné hodiny prodá průměrně 150 000 kusů Milka produktů!

Na prvním papírovém obalu fialové barvy z roku 1901 byl vyobrazen pastevec s krávou v kopcovité krajině. Kráva je tak součástí značky od úplného začátku. Současnou podobu, a především roli v komunikaci Milky, však získala až později. Fialová kravička se tak, jak ji známe dnes, poprvé objevila v reklamě během roku 1972. O rok později se již stala ústřední postavou značky a objevila se poprvé i v televizi.

Populární Milka kravičku už dávno nenajdeme jen na tabulkových čokoládách. První rozšíření nabídky přišlo v roce 1926, kdy přibyly také speciální vánoční a velikonoční produkty. Od roku 1977 se začaly vyrábět tabulkové čokolády také ve vyšších gramážích než dosavadních 100 gramů. O deset let později, v roce 1987, se poprvé objevily čokoládové pralinky ve tvaru srdce. Tyto bonboniéry, které se dnes těší oblibě například během Valentýna, doplnily postupně i další tvary určené pro speciální příležitosti.

Když se podíváme do nedávné minulosti, zjistíme, že roku 2007 se rozrostla nabídka produktů o kategorii sušenek a jemného pečiva v kombinaci s nejjemnější Milka čokoládou. V dalších letech se portfolio Milky každoročně rozrůstalo o další a další novinky. V roce 2010 se tak například poprvé objevily Milka Choco Wafer, oplatky s kakaovou náplní přelité čokoládou. Že vám něco připomínají? Není tajemstvím, že inspirací jim byla populární česká Fidorka!

Zdroj a foto: Milka

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.