Více než třetina Čechů plánuje letní dovolenou v tuzemsku, financovat ji bude převážně z našetřených peněz

Letní dovolenou budou trávit letos Češi jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Někteří nejsou ještě rozhodnuti, téměř čtvrtina dotázaných žádnou dovolenou neplánuje. Jak vyplývá z průzkumu STEM/MARK pro společnost Home Credit, necelá polovina respondentů si vybrala pro ubytování hotel nebo penzion. Převážná většina Čechů má na dovolenou našetřeno a polovina z nich za ní plánuje utratit do 20 000 Kč za všechny účastníky.

Průzkum pro společnost Home Credit ukazuje, že 36 % dotázaných plánuje prožít dovolenou v České republice a 27 % v zahraničí. Pětina respondentů ještě váhá, kam a zda vyrazí, čtvrtina z nich již ví, že letos na dovolenou nikam nepojede. Nejčastější volbou pro ubytování se letos stal hotel nebo penzion (44 %), chalupu využije k trávení volného času každý čtvrtý, 22 % z dotázaných zvolí kempování. Před dvěma lety strávilo v Česku svoji první letní dovolenou v době pandemie 73 % dotázaných, do zahraničí vyjelo 28 %.

Drtivá většina Čechů chce financovat svou letní dovolenou z vlastních peněz. 67 % použije na nákup dovolené úspory, 31 % dotázaným bude stačit běžná měsíční výplata a na úspory nebude muset sáhnout. Půjčovat si u komerčních subjektů na letní odpočinek nebude v podstatě nikdo. „Zadlužovat se na dovolenou svým klientů nedoporučujeme, Češi se těmito radami letos řídí a půjčkou řeší spíše nákup zboží dlouhodobější povahy,“ uvádí Miroslav Zborovský, ombudsman klientů Home Credit.

Do 30 000 Kč za všechny členy domácnosti se chystá utratit za dovolenou skoro 70 % dotázaných, oproti tomu více než 50 000 Kč plánuje vydat na letošní letní odpočinek 11 % Čechů. Před dvěma lety byla částka 30 000 Kč maximální pro devět lidí z deseti.

41 % Čechů očekává, že utratí za letní dovolenou stejně jako vloni, 39 % kvůli všeobecnému zdražování předpokládá, že si bude muset za letošní dovolenou připlatit, pětina dotázaných uvedla, že plánuje menší rozpočet než při poslední letní dovolené.

Průzkum pro Home Credit provedla agentura STEM/MARK na reprezentativním vzorku 504 respondentů ve věku   18 – 64 let. Sběr dat probíhal po celé České republice od 26. 4. do 2. 5. 2022.

Foto: archiv iStock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.