Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Kosmetika

Perfumed Prague vydává svou první kolekci parfémů, nejoblíbenější je vůně inspirovaná českou přírodou

Pražské vonné studio Perfumed Prague je spojeno s příběhem o lásce k vůním, z nichž se stalo celoživotní poslání. A tento příběh se otiskl do vůbec první kolekce parfémů, kterou vytvořili zakladatelé studia Olga Dworzycka a Borys Kudela. Devět jedinečných vůní odráží inspiraci jak Českem a lokálními surovinami, tak Francií a tamní přírodou. Kolekci dotváří trio inspirované Asií a její čajovou kulturou. Olgu a Boryse provázejí vůně od dětství a dovedly je až k založení prvního studia na Starém Městě v Praze, kde je možné si vytvořit vlastní parfém. V showroomu na Letné si pak každý vybere z produktů pro voňavý domov: sójové svíčky, interiérové vůně či aroma difuzéry. Pod značkou Perfumed Prague vznikly také vůně pro prestižní značku Preciosa nebo pro architektonický skvost, Vilu Tugendhat.

Zakladatelé značky Perfumed Prague Olga Dworzycka a Borys Kudela měli k vůním blízký vztah již od dětství a váže se k nim spousta jejich vzpomínek. V dospělosti je svět vůní naplňoval natolik, že svůj koníček přetavili v práci na plný úvazek. Z rodného Polska se na čas vydali do Francie, do hlavního města vůní Grasse, aby zde vystudovali parfemářství. Učili se od nejlepších a pracovali s těmi nejkvalitnějšími ingrediencemi, z Grasse dodnes odebírají nejvybranější suroviny pro své vonné kompozice.

Výjimečné suroviny pak spojili s výjimečným konceptem: Borysovy české kořeny je dovedly do Prahy, kde v roce 2016 v ulici Karoliny Světlé na Starém Městě vzniklo Perfumed Prague jako vůbec první vonné studio v Praze, ve kterém je možné namíchat si vlastní parfém. V tamní „laboratoři“ s výběrem ze stovek vonných esencí si lidé vyrobili už tisíce unikátních vonných kombinací na míru. Recepturu každého osobního parfému uschová Perfumed Prague na přání zákazníka ve své databázi, aby bylo možné vůni kdykoliv doobjednat. K dispozici jsou všechny suroviny, s nimiž studio začínalo, zároveň Olga s Borysem nabídku obohacují o nové ingredience pro zájemce, kteří chtějí zkoušet stále něco nového.

V roce 2021 se Perfumed Prague rozšířilo o další showroom na pražské Letné. Olga s Borysem se neomezují pouze na osobní vůně, svůj talent a cit vkládají také do interiérových vůní a vznikají tak sójové svíčky, interiérové parfémy či aroma difuzéry v prémiové kvalitě. Věnují se i B2B zakázkám, namíchali například parfém pro předního světového výrobce skla Preciosa nebo českou značku doplňků Ademi, interiérovou vůni pro funkcionalistickou památku Vilu Tugendhat nebo vůni, která doplnila Ambiente pop-up De Luxe. Pod značkou Perfumed Prague se pořádají i zážitkové workshopy pro velké firmy a vyrábí personalizované dárky. Pro oba zakladatele je vždy důležitý koncept udržitelnosti. Samozřejmostí jsou eticky získávané ingredience či české sklo a zákazníci si navíc v showroomu mohou nechat znovu naplnit prázdné obaly.

Po letech sbírání zkušeností vznikla v roce 2024 první kolekce parfémů by Perfumed Prague. Podnět vzešel od zákazníků, které bavily kombinace vytvořené Olgou a Borysem v jiných produktech a opakovaně se ptali po již namíchaných parfémech. Především byl ale vlastní parfém snem obou parfumérů. A cesta k němu nakonec trvala několik let.

“Zaměřili jsme se na jednoduchost kompozice. Většina vůní se skládá jen z několika tónů, z nichž každý hraje v celkovém vyznění důležitou roli. V popisech se objevují pouze hlavní vonné tóny a celé složení necháváme tajemstvím. Minimalistický design flakonů byl inspirován charakteristickým tvarem kleneb měšťanských domů z konce 17. století. Takové se nachází právě i v naší první parfumerii,“ přiblížil Borys proces vzniku od myšlenky po hotovou vůni.

Lásku k vůním podpořenou praxí v oboru otiskli do devíti jedinečných unisex vůní. Šest hlavních parfémů reprezentuje příběh značky Perfumed Prague provázaný jak s Českem, tak s Francií. Při jejich vytváření Olga a Borys k nejkvalitnějším vonným surovinám namíchali inspiraci svým životem, cestováním a zážitky.

Francii a tamní přírodu evokují vůně Menton, v níž se mísí bergamot, pomeranč Bigarade, pomerančový květ a cedrové dřevo; Sand:Wood, v níž lze rozpoznat vonné tóny santalového dřeva, soli a máku; a také vůně, která poetickým názvem Mi Figue Mi Raisin naznačuje, že její jedinečnost vychází z kombinace fíku, černého rybízu a jasmínu Grandiflorum.

Já mám hodně osobní vztah k vůni Slavic, která je pro mě srdcovka. Vždy jsme chtěli vyrobit vůni inspirovanou Českem a Slovenskem. S touto vůní se pojí naše vzpomínky na dětství a léto u babičky. Příroda a slovanské kořeny jsou společné jak pro Česko a Slovensko, tak i Polsko,“ přiznává Borys. Vůně Slavic, v jejímž složení najdete lípu, immortelle a mech, je zároveň nejvíce oblíbená zákazníky. K vyhledávaným patří také Knihovna – tmavý, dřevitý a kořeněný parfém se opírá o složky tabáku, teakového dřeva a palisandru. Trojici nových parfémů spojených s Českem a lokálními surovinami doplňuje ještě vůně 110 00 obsahující galbanum, kadidlo a cypriol. Názvem odkazuje na směrovací číslo Prahy 1, kde se nachází vonné studio Perfumed Prague.

Kolekci dotváří trio inspirované Asií a její čajovou kulturou. Tyto tři vůně jsou spojeny aktuální trendem v parfémech,“ upozorňuje Olga. Esence černého a zeleného čaje podpořená vůní stromu hinoki je základem Hinoki Tea. Bílý čaj, matcha a jasmín skládají originální vůni Silky Rock Jasmine. A parfém Chai Ceremony nezapře asijskou inspiraci díky směsi koření rozvinuté kardamomem.

Zdroj a foto: https://www.perfumedprague.cz/

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *