Lidl společně s WWF dále posiluje své úsilí o vědomém stravování
Lidl dále posiluje své úsilí o vědomém stravování tím, že do roku 2050 ještě důsledněji přizpůsobí svůj sortiment Planetary Health Diet (PHD). Do roku 2030 Lidl zvýší podíl prodeje rostlinných potravin, jako jsou rostlinné bílkoviny, celozrnné výrobky, ovoce a zelenina, o 20 procent ve srovnání s rokem 2023. Lidl je prvním maloobchodníkem, který vytvořil transparentnost pro všechny kategorie potravin ve svém sortimentu ve všech 31 zemích, kde má prodejny. K tomu Lidl používá metodiku Světového fondu na ochranu přírody (WWF). Tímto způsobem Lidl umožňuje svým zákazníkům činit ekologičtější a zdravější rozhodnutí.
Abychom se vypořádali s globálními výzvami, jako je změna klimatu, ztráta biologické rozmanitosti a nemocemi související s výživou, musíme přetvořit náš potravinový systém. Lidl si je vědom své odpovědnosti a přispívá ke globální změně výživy tím, že si v celém svém hodnotovém řetězci stanovuje ještě ambicióznější cíle. Zákazníci mají nadále svobodnou volbu, ale díky rostoucí nabídce rostlinných bílkovin, celozrnných výrobků a ovoce a zeleniny mohou snadněji činit udržitelnější rozhodnutí. Aby toho dosáhl, Lidl s podporou WWF ještě ambiciózněji upravil svou strategii vědomého stravování ve všech 31 zemích, kde má pobočky: Lidl zvyšuje svůj současný cíl pro bílkoviny a stanovuje si ambiciózní cíle pro všechny tři kategorie podporující zdraví podle PHD.
Vědomé stravování jako hnací síla pro zdraví a ochranu životního prostředí
Tomasz Kuzma, generální ředitel za Lidl Česká republika vysvětluje: „Abychom mohli zdravě uživit rostoucí světovou populaci v rámci planetárních limitů, je nutná globální změna výživy. V Lidlu se již léta snažíme přispět k tomu na základě vědeckých poznatků Planetary Health Diet. S WWF jako zkušeným partnerem po našem boku chceme v budoucnu dosáhnout ještě více a našim zákazníkům nabídnout stále rostoucí výběr zdravějších a udržitelnějších alternativ za obvyklou nízkou cenu Lidl.“
Lenka Fryčová z WWF Česká republika dodává: „Vítáme, že Lidl sleduje cíle Planetary Health Diet a aplikuje metodiku WWF pro maloobchodníky zaměřené na planetární stravu. To je rozhodující krok k transformaci potravinového systému, jednoho z hlavních faktorů ztráty biologické rozmanitosti. Zaměřením na rostlinné produkty klade Lidl důraz na zdraví lidí i planety. Doufáme, že to inspiruje i další maloobchodníky, aby následovali tento příklad a zaměřili se více na rostlinné než živočišné produkty.“
Ambiciózní cíle pro bílkoviny a celozrnné výrobky
Mezinárodní cíl zvýšit podíl prodávaných rostlinných potravin do roku 2030 o 20 % (ve srovnání s rokem 2023) je součástí komplexní CSR strategie a strategie vědomého stravování Lidlu. Cíle má být dosaženo cílenými opatřeními v kategoriích bílkovin, celozrnných výrobků a ovoce a zeleniny. Od roku 2025 bude Lidl každoročně transparentně informovat o svých pokrocích a data zpřístupňovat veřejnosti. Maloobchodník tak následuje metodiku WWF na podporu vědomého a zdravého stravování.
- Bílkoviny: Od roku 2022 společnost Lidl vypočítává a analyzuje tzv. „rozdělení bílkovin“, které udává podíl rostlinných bílkovin ve srovnání s živočišnými bílkovinami v sortimentu. Cílem společnosti Lidl Česká republika je zvýšit podíl rostlinných bílkovin do roku 2030 na 15 procent. To zahrnuje mimo jiné luštěniny, ořechy a semena a veganské alternativy k masným, vaječným a rybím produktům. Kromě toho se Lidl nadále zasazuje o zlepšení vysokých standardů dobrých životních podmínek zvířat u stále nabízených masných výrobků.
- Celozrnné potraviny: Vláknina je nezbytná pro dlouhý a zdravý život.[1] Do roku 2030 si Lidl Česká republika klade za cíl zvýšit podíl celozrnných obilovin ve svém sortimentu na 10 % (ve srovnání s rokem 2023). Lidl také do roku 2030 nabídne alespoň jednu celozrnnou variantu ve všech relevantních produktových skupinách.
Ovoce a zelenina: Sortiment ovoce a zeleniny je důležitou součástí strategie vědomého stravování. Lidl nadále pracuje na tom, aby zákazníkům denně nabízel široký výběr čerstvého ovoce a zeleniny.
Více informací o zapojení společnosti Lidl Česká republika do projektu vědomého stravování naleznete na webových stránkách: Vědomé stravování
[1] University of Washington: Zdravotní účinky dietních rizik ve 195 zemích, 1990-2017: systematická analýza pro studii Global Burden of Disease, 2017.“
Zdroj a foto: Lidl