ZOOT dává neprodanému zboží druhou šanci na tradiční události
Oblečení z reklamací, s chybějícími cedulkami nebo ušpiněné během zkoušení módní e-shop ZOOT posílá dál. V rámci jedinečné události ZOOTlet oblečení pravidelně vyprodává za výhodnější ceny. Zboží, které letos ani tak své majitele nenašlo, věnoval ZOOT charitativně-ekologickému projektu POTEX, který se stará o sběr neprodejného či neprodejného textilu a jeho následnou redistribuci či recyklaci.
Již 6. rokem uskutečnil módní e-shop ZOOT zákaznicky oblíbenou událost, kdy ze svých skladů vyprodává veškeré zboží, které z různých důvodů již nemůže prodat za původní ceny. Dostanou se sem kousky, které se po zkoušení na Výdejnách radosti vrátily bez cedulek, s utrženým knoflíkem, šmouhou od make-upu nebo jiným drobným nedostatkem, stejně tak jako zboží reklamované, které ale stále je možné nosit. I takové oblečení totiž může někomu udělat radost.
Řada milovníků módy dbá na udržitelnější přístup a není jim cizí si knoflík přišít, nebo nepratelnou skvrnku překrýt výšivkou či nažehlovačkou. „Jsme rádi, že naši zákazníci přemýšlí v souladu s životním prostředím a že pravidelně zaznamenáváme o ZOOTlet tak velký zájem. Těší nás, že i oblečení s drobnými nedostatky nachází svého majitele, a nemusíme ho likvidovat“ říká brand manažerka ZOOTu Michaela Mihók.
O neprodané zboží se postará POTEX
Do POTEXu zamířilo po posledním ZOOTletu jen 15 % veškerého oblečení a každý kousek navíc najde své uplatnění. „Například oděvy sportovního a volnočasového charakteru putují do partnerských neziskovek, kterými jsou Naděje, Progressive a Sananim, které pečují o klienty v těžké životní situaci. Zboží v dobrém stavu a s mini chybičkami putuje do partnerského obchodu Comeback, kde získávají pracovní dovednosti lidé po léčbě nealkoholových závislostí,“ uvádí Lenka Harcubová, jednatelka společnosti POTEX.
Od krabice po vlastní značku
„Naší dlouhodobou vizí je podporovat odpovědné nakupování módy. I proto tvoříme vlastní privátní značky, v rámci nichž se spojuje kvalitní zpracování s udržitelnými materiály, takže oblečení dlouho poslouží. Také jsme zavedli látkové prací pytle na převoz objednávek ze skladu na výdejny a zpět spolu s opakovaně použitelnými bednami. Dále využíváme již použité kartonové krabice a balíme do nich objednávky pro naše zákazníky, čímž ušetříme několik desítek kilo odpadu denně. Taky se snažíme oslovovat lokální dodavatele oblečení, kosmetiky a potravinových doplňků a nabídnout jim prodej na ZOOTí platformě, čímž si rozšíří okruh zákazníků, “ popisuje udržitelné kroky Mihók.
Dále ZOOT v nejbližších měsících plánuje rozšířit řadu svých partnerů o nové udržitelné značky. Rovněž se chystá darovat reklamované zboží ze skladu na akci Udržitelný obchoďák organizace SWAP Prague, která se bude konat v pražských Holešovicích. Oblečení tím dostane druhou šanci, najde si nového majitele, a neskončí na skládce. Více o chystané události na: https://fb.me/e/2vEmhHRq7.
ZOOT
Český prodejce módy a doplňků ZOOT se soustředí na unikátní koncept omnichannel prodeje prostřednictvím internetu, ale díky stále širší síti Výdejen radosti nabízí jedinečnou konkurenční výhodu vyzkoušet si oblečení rovnou při vyzvednutí. V nabídce má zařazeno také několik privátních značek, které vznikají na základě oblíbených produktů zákazníků. Vlastníkem ZOOT je společnost Company New, která je součástí investiční skupiny Natland. Jako CEO nastoupil v polovině roku 2020 Milan Polák.
Zdroj a foto: www.zoot.cz