Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

Měsíc bez příplatku podruhé. Kavárny nabídnou v září rostlinné alternativy mléka do kávy zdarma

Letošní září získalo přívlastek měsíc bez příplatku. Po celý měsíc totiž probíhá akce, v rámci které budou přihlášené kavárny nabízet rostlinné alternativy kravského mléka do kávy zdarma. Září – měsíc bez příplatku pořádá projekt Rostlinně spolu s gastro distributorem Green Heads. Navazují na úspěšnou spolupráci z letošního března, který byl historicky prvním měsícem bez příplatku.

I přesto, že kavárny zaznamenávají rostlinný trend a alternativy mléka ve své nabídce často mají, je standardem, že si za ně nechají připlatit pět až dvacet korun navíc. Některé lidi to pak může odradit od toho, aby kávu obohacenou o rostlinné mléko vyzkoušeli. Kavárny i jejich zákazníci o podobné akce stojí, což se ukázalo letos v březnu, kdy měl Měsíc bez příplatku premiéru.

Odezva byla báječná. V březnu jsme registraci otvírali jen pro třicet podniků a setkali jsme se s velkým převisem. I proto jsme druhou edici otevřeli pro neomezený počet kaváren. Dostávali jsme skvělou zpětnou vazbu od samotných podniků ale i zákazníků a zájem médií nás moc potěšil. A přesně to bylo a stále je cílem akce dostat rostlinné varianty kravského mléka do povědomí a nabídnout příležitost se s nimi lépe seznámit,“ říká projektová manažerka Rostlinně Marianna Slováková.

Do začátku zářijové akce se přihlásilo celkem 62 podniků z celé republiky a další se mohou stále hlásit i v průběhu září. Od distributora Green Heads pak dostanou startovní balíček rostlinných nápojů nebo slevu na nákup a projekt Rostlinně přihlášený podnik přidá na svou mapu, která zachycuje všechny registrované podniky. Zákazníci se tak mohou snadno dozvědět, kam zajít rostlinné mléko zdarma vyzkoušet.

Vydařená březnová premiéra motivovala řadu kaváren k tomu, aby se přihlásily znovu i do zářijového kola. „Po předchozí akci Měsíc bez příplatku jsme obdrželi velmi dobrou zpětnou vazbu od zákazníků. Bohužel ne každý se mohl akce zúčastnit. Doufáme, že z další propagace získáme ještě více dobré zpětné vazby. Po první akci se zvýšil zájem o mandlové mléko a zvýšily se naše prodeje,“ komentuje zapojení sítě kaváren Kavafaktura její manažer Dildar Kerey.

Do akce se zapojila spousta malých lokálních kaváren, ale i gigant Starbucks, který bude v září nabízet rostlinné mléko bez příplatku přes dovážkovou službu Wolt.

Obliba upravit si nápoj podle své chuti, buď mléčnou alternativou, nebo toppingem, je u dovážkových služeb až o 50 procent vyšší než při návštěvě kavárny. Dává nám tedy smysl se k akci připojit právě v tomto prodejním kanále a umožnit zákazníkovi bezplatně najít ideální mléčnou alternativu ke svému oblíbenému nápoji,“ vysvětluje Michal Holotík, Brand Manager Starbucks CZ/SK.

Vzrůstající zájem o rostlinné nápoje do kávy odpovídá současnému celosvětovému trendu. Podle průzkumu agentury Ipsos má téměř třetina Čechů v plánu do budoucna konzumovat více rostlinných produktů. Podle agentury Nielsen jsou rostlinné nápoje u zákazníků stále populárnější a v roce 2019 nakoupili Češi rostlinná mléka za 314 milionů, což je meziroční nárůst o 17 procent. V posledním desetiletí stoupl prodej rostlinných mlék dokonce o 331 procent.

Když jsme před třemi lety začínali, tak jsme tušili, že popularita rostlinných alternativ mléka bude růst. A jsme moc rádi, že jsme se nezmýlili. Zaznamenáváme mnoho dotazů od provozovatelů kaváren, restaurací, ale i obchodů na doporučení nejvhodnějšího produktu, či značky. Vidíme, že se z trendu postupně stává normální produkt, který nesmí chybět na pultech všech gastro provozů,” hodnotí vývoj zájmu o rostlinné alternativy mléka spoluzakladatel Green Heads Petr Šístek.

O Rostlinně
Projekt Rostlinně sleduje vývoj v oblasti nabídky rostlinných pokrmů, pomáhá obchodníkům i majitelům restaurací se v oblasti zorientovat, a tak lépe naplnit měnící se požadavky zákazníků. Zároveň slouží jako pomocník pro zájemce o rostlinné stravování, ti mohou načerpat inspiraci na sociálních sítích projektu. Rostlinně opakovaně pořádá spotřebitelskou anketu o Rostlinný produkt roku. Letos se konal již třetí ročník. Loni projekt hodnotil také obchodní a kavárenské řetězce z hlediska jejich rostlinné nabídky a organizoval první ročník business konference Plant-Powered Perspectives zaměřené na rostlinné trendy v ČR.

O Green Heads
Green Heads je specializovaný velkoobchod na rostlinné produkty, který zásobuje především kavárny, bistra, restaurace, ale i zdravé výživy po celé České republice. Snaží se neustále objevovat nové produkty z oblasti vegan, bio, eco-frendly a trendy nápojů a potravin. Se svou širokou nabídkou rostlinných produktů pro baristy zásobuje řadu oblíbených výběrových kaváren v České Republice i Slovensku.

Odkaz na mapu kaváren zapojených do Měsíce bez příplatku: https://rostlinne.cz/blog/bezpriplatku/

Foto: archiv akce

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *