Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

🎄 Vánoce

Vánoce na jistotu. Nejvyšší spokojenost je s poukazy na zážitek

S prvním adventem oficiálně začaly Vánoce, a tak mnoho z nás začíná řešit, co svým blízkým nadělit pod stromeček. Průzkum od společnosti Slevomat a Behavio Labs odhalil, co by si Češi přáli dostat na Vánoce i letos. Vedou ručně vyrobené dárky a obálky s penězi i vouchery na zážitky. Co se týče zážitků, v Česku je po nich dokonce větší touha než v zahraničí.

  • 96 % obdarovaných Čechů mělo radost z voucheru na zážitek.
  • Zatímco v zahraničí by voucher potěšil přibližně třetinu lidí, v ČR by jej letos ocenily více jak dvě třetiny obdarovaných.
  • Naopak 30 % Čechů dostalo alespoň jeden vánoční dárek, který nechtěli.
  • 59 % lidí odhaduje, že dárek, který je zklamal nejvíce, stál do 500 Kč.

Co si Češi přejí?
Jedním ze způsobů, jak si vánoční období zpříjemnit, je netrápit se s výběrem dárků. Proto se průzkum od společnosti Slevomat a agentury Behavio Labs  zaměřil jak na spokojenost Čechů s loňskými dary, tak i na to, které z nich by pod stromečkem chtěli najít i letos. „Přestože respondenti uvedli, že by si i letos přáli dostat doma vyrobené dárky nebo hotovost, tyto předměty byly také nejčastěji uvedeny i jako ty nejhorší dárky. U poukazů na zážitky ale víme, že s nimi bylo spokojeno 96 procent obdarovaných,“ vysvětluje výzkumník Ladislav Havrland z Behavio Labs.

Kolik obdarovaných by i letos chtělo ten samý či podobný dárek znova?

pořadí dárek množství  respondentů
1. ručně vyrobené dárky 75 %
2. hotovost v obálce 67 %
3. poukaz na zážitek 63 %

Zdroj: průzkum společnosti Slevomat

V zahraničí vedou obálky
A co chtějí pod stromeček lidé jinde na světě? Zatímco v Japonsku si každý čtvrtý nepřeje nic, v USA a Velké Británii jednoznačně vede hotovost v obálce (40,5 % a 44 %), kterou těsně následují poukazy na zážitky (36,5 % a 39 %).[1] „Narozdíl od jiných států u nás hotovost v obálce není tak žádaná. Vouchery na zážitky ale lákají všechny napříč zeměmi,“ porovnává rozdíly ředitel Slevomatu Ladislav Veselý a dodává „Částečně to mohla způsobit i pandemie a lockdown, kdy byli lidé odkázáni na prostředí domova. Už ale nemusí sedět doma, a tak chtějí zažívat nové a objevovat vše, co život nabízí.“

Nejhorší dárek je ten do 500 Kč
Čemu se při výběru dárku raději vyhnout? Více než třetina obdarovaných Čechů v průzkumu uvedla, že dárky, které je zklamaly nejvíce, měly hodnotu do 500 korun. Pomyslnému žebříčku vévodí měkké dárky (32 %), tedy nejčastěji oblečení jako ponožky či svetry. Hned po nich následují tvrdé dárky (17 %) jako knihy a elektronika. O třetí pozici se dělí hotovost v obálce a ručně vyrobené předměty, ze kterých nemělo radost shodně 6 % obdarovaných. „Za nejhorší dárky lidé nejčastěji uvedli doplňky do koupele, legrační dárky, parfémy, nebo třeba svetry,” upřesňuje Veselý.

O průzkumu
Výzkum byl vypracován v říjnu roku 2023 společností Behavio Labs na online panelu 1000 lidí. Kvantitativní výzkum byl proveden dotazovací formou CAWI ve dnech 18. až 19. října 2023 na reprezentativním vzorku online populace ČR. Zadavatel výzkumu je společnost Slevomat.

[1] Data z průzkumu od společnosti Statista Global Consumer Survey provedeném na vzorku tisíc respondentů z dospělé populace v říjnu a listopadu 2022.

Foto: archiv

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *