Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Cestování

Zimní sezóna ukázala, že Češi se na hory stále rádi vrací

I přes pandemická opatření uplynulá zimní sezóna ukázala, že zájem Čechů o lyžování v tuzemsku přetrvává. Díky poměrně příznivým sněhovým podmínkám a kvalitní infrastruktuře středisek byla délka sezóny dobrá a na některých místech lze lyžovat až do Velikonoc.

Přes nevyrovnaný průběh letošní zimní sezóny ji lze hodnotit vcelku pozitivně. Začala již zkraje prosince a díky mrazům a sněhu střediska zahájila provoz rekordně brzy. Na přelomu roku ale přišla silná obleva, která negativně ovlivnila lednovou návštěvnost. Příznivější počasí v období jarních prázdnin, v únoru a během slunného března, naplněnost středisek výrazně zlepšila.

Klimaticky byla zima méně příznivá, teplotně o 2 °C nad dlouhodobým průměrem, a vykazovala značné výkyvy v podobě deštivých a větrných dnů. Pozitivní byla naopak velká sněhová nadílka na začátku února a zejména chladný, ale slunečný březen. „I když jsme letos zažili extrémně málo dní příznivých pro zasněžování, podařilo se díky moderním technologiím připravit dostatečné množství sněhu. I nadále je v tomto ohledu klíčová podpora výstavby vodních akumulačních nádrží, které jsou nejen efektivní, ale i šetrné k přírodě,“ říká Libor Knot, ředitel Asociace horských středisek.

Návštěvnost ovlivnil Covid
Ani této sezóně se nevyhnula opatření proti onemocnění covid-19, když nastavená opatření omezovala v první polovině sezóny zejména neočkované návštěvníky. Podmínky provozu středisek se podařilo dohodnout včas před startem sezóny, takže provozovatelé i lyžaři měli možnost se na tato opatření připravit a nemuselo tak dojít k úplnému zastavení provozu, jako tomu bylo v sezóně 2020-2021.

I přes tato protipandemická omezení byla návštěvnost českých hor jen mírně pod dlouhodobým normálem. „Po předchozí prakticky neexistující sezóně nás těší, že si lidé na české hory cestu opět našli, a nakonec se počet návštěvníků přiblížil průměrným sezónám. To potvrzuje, že díky kvalitě služeb a dostupnosti středisek zájem o lyžování v Česku stále je,“ říká prezidentka Asociace horských středisek Kateřina Neumannová.

Investice do rozvoje pokračují
Celkové tržby za zimu jsou srovnatelné s příjmy v těch lepších předchozích sezónách. Střediska se ale musela potýkat s výrazným zvýšením provozních nákladů – zejména nárůst cen za elektrickou energii či pohonné hmoty dosahoval až desítek procent. „Tyto výsledky však umožní i přes covidovou a energetickou krizi do budoucna pokračovat v investicích do rozvoje služeb. Podobně jako před touto sezónou to podle našeho průzkumu bude okolo 1 mld. Kč, přičemž nejčastěji půjde o zvýšení kvality, bezpečnosti a komfortu služeb,“ dodává Libor Knot.

Horským střediskům chyběla letos zejména značná část návštěvníků ze zahraničí, převážně z pohraničních oblastí. Za tím stála především kombinace podmínek pro vstup do země a nejistota vyhlašování protipandemických opatření. Obdobné tendence ale provozovatelé zaznamenali také u tuzemských návštěvníků, kteří rozhodnutí o pobytu nechávali více na poslední chvíli. S propagací českých hor a podporou návštěvnosti pomáhala i letos agentura CzechTourism. Antonín Novák, produktový manažer aktivního turismu agentury CzechTourism, k tomu upřesňuje:

„Během loňského podzimu jsme spustili několik marketingových aktivit lákajících zahraniční turisty na české hory, a to v Polsku, Německu, na Slovensku a v zemích Beneluxu. Nejmasivnější kampaň proběhla v Polsku, kde jsme prezentovali česká horská střediska v online prostoru i v televizi.

Zároveň jsme se více zaměřili na aktualizaci informací o českých horách na našem ústředním komunikačním incomingovém portále visitczechrepublic.comK tuzemskému publiku směřovala naše spolupráce se stanicí ÓčkoTV v rámci projektu „Užít hory“ a hlavním komunikačním portálem samozřejmě zůstává Kudy z nudy, kde jsme mimo jiné propagovali produkt CzechSkipass.“

 Zdroj a foto: Asociace horských středisek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *