Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

MódaZe života

Většina lidí je ochotna vyjádřit svůj postoj prostřednictvím oblečení

K hrdosti na svou státní příslušnost se hlásí 88 procent Čechů. Vyplývá to z průzkumu, který nechal realizovat český výrobce triček CityZen pro neziskovou organizaci Čeští mistři. Výsledky průzkumu mezi více než 1000 respondenty také ukázaly, že 64 procent Čechů se nebrání projevit veřejně svůj názor – například potiskem na tričku. Přitom síla hrdosti i ochota veřejně projevit své postoje roste u Čechů s tím, zda a jak se společensky angažují.

Na své oblečení by si jako preferovaný motiv, vyjadřující hrdost na Českou republiku, vybrala téměř polovina symbol (43 procent) a přírodní památku (40 procent.) Tento způsob demonstrace svého postoje je typičtější mezi mladými lidmi.

„Mladí Češi jsou výrazně ochotnější nosit oblečení, které vyjadřuje jejich názor. Ať už se jedná o názor na oblíbenou značku, oblíbený sportovní klub nebo postoj související s historií, politikou, společenským aktivismem nebo něčím jiným. Nepřijímají tedy automaticky hrdost jako samozřejmost, ale hledají si svůj osobní individuální vztah a důvod, proč být na něco hrdý,“ vysvětluje sociolog Jan Schmid z agentury Perfect Crowd.

Většina Čechů (88 procent) je hrdých na své občanství. Podstatný vliv na přesvědčení o své hrdosti má to, zda se lidé zapojují do společenského dění, jako jsou například účast na veřejné úklidové akci či pomoc uprchlíkům z Ukrajiny.

Průzkum také ukázal, že Češi za největší úspěchy považují historické a kulturní památky (49 procent) a přírodní krásy (40 procent). Více než třetina je hrdá na české osobnosti, české výrobky a řemesla nebo sportovní úspěchy. Přibližně každý pátý na vědu, tradice a humor.

„Je to zejména talent, šikovnost a zlaté české ručičky, které píší neustále další a další úspěšné příběhy, které České republice získávají dobré jméno doma i ve světě. V mnoha směrech jsme skutečnými mistry v tom, co děláme, i když si to třeba vždy neuvědomujeme,“ říká Lenka Jehličková předsedkyně spolku Čeští mistři, který má za cíl zvyšovat povědomí o úspěšných Češích, jejich dílech či dovednostech z různých oblastí, a přeneseně tak podpořit pocit hrdosti na Česko.

Prvním počinem spolku bude uvedení unikátní série triček s potisky obrazů českých malířů z Galerie Zlatá Husa, jako jsou například Josef Čapek nebo Václav Špála. Část z výtěžků aktivit bude věnována dobročinným účelům.

Informace o průzkumu
Průzkum prováděla agentura Perfect Crowd na začátku roku 2023. Zúčastnil se ho reprezentativní vzorek 1007 respondentů dospělé české populace ve věku 18 až 60 let. Reprezentativita byla kontrolována kvótně pro pohlaví, věk, vzdělání, region a velikost místa bydliště.

Informace o projektu Čeští mistři
Posláním spolku Čeští mistři je zejména posilování povědomí a podpora známých i méně známých Čechů a jejich úspěchů v různých uměleckých oblastech či profesích. Prvním počinem spolku bude uvedení unikátní série triček s potisky obrazů českých malířů z Galerie Zlatá husa, jako jsou například Josef Čapek nebo Václav Špála. Část z výtěžků aktivit spolek věnuje dobročinným účelům. Generálním partnerem projektu je český výrobce triček CityZen. Další informace jsou dostupné na www.cestimistri.cz.

Informace o Perfect Crowd
Perfect Crowd je výzkumná agentura působící již 14 let. Kromě řady komerčních výzkumů se dlouhodobě věnuje zkoumání dětského světa a zkoumání českých a slovenských milionářů.

Zdroj a foto: www.cestimistri.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *