Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Jídlo a pití

Generace Z miluje funkční nápoje. Alkohol ani přeslazené limonády už ji neoslovují

Cítí se odpovědná za to, aby udělala svět lepší, zajímá se o klimatické i ekologické otázky a bojuje proti konzumerismu. To je generace Z, tedy mladí lidé narození po roce 1996, je jiná než všechny ostatní. Daleko více se zajímá o své zdraví a to jak fyzické, tak i duševní. Vůči sobě i společnosti je mnohem zodpovědnější než generace předešlá. A právě tento způsob uvažování a myšlení výrazně ovlivňuje i její životní styl a to i v oblíbenosti nápojů. Není proto překvapivé, že zvláště mezi touto generací vzrůstá obliba zdravých, osvěžujících a funkčních nápojů, které tělu pomáhají optimalizovat hladinu vitamínů a minerálů a nakopnou ho k další činnosti.

Funkční nápoje jsou jasným trendem
Podle definice mají funkční nealkoholické nápoje za cíl poskytnout určité funkční vlastnosti nebo přínosy pro zdraví. Často obsahují přírodní extrakty, vitamíny, minerály, bylinné látky nebo další látky s potenciálním pozitivním a povzbuzujícím účinkem na tělo. Nejvíce konzumentů nejrůznějších povzbuzujících nápojů je ze všech věkových skupin právě mezi mladými lidmi generace Z. Úzce to souvisí s tlakem, který na mladé lidi vyvíjí společnost. Až 70 % z nich se vyjádřilo, že je pod větším tlakem na výkon a na úspěch ve škole a v práci, než byli jejich rodiče. Velmi dobře si uvědomují negativní vliv klasických energetických nápojů na své zdraví a přesouvají se proto k tzv. funkčním nápojům, které jsou jejich alternativou. Jsou ale chutnější, mají příznivější složení a zároveň dokážou tzv. nakopnout. A o to právě jde. Důkazem tohoto trendu jsou i univerzitní kavárny, které mají kromě kávy v nabídce i nápoje nebo limonády s obsahem přírodního kofeinu nebo jiných povzbuzujících látek.

„Generace Z patří k našim věrným zákazníkům a naše limonády pijí jako alternativu k energetickým nápojům a také alkoholu. Je to tím, že mají zajímavé příchutě, nejsou přeslazené a jejich složení je přírodní. Říkáme jim „nakopáváky“, protože obsahují přírodní látky, které organismus patřičně povzbudí. Naše klasika Club-Mate například obsahuje yerba mate, tedy cesmínu paraguayskou, v jejíchž listech je hromada přírodního kofeinu. Ten najdete i v další naší oblíbené limonádě, Seicha Matcha, kde je v kombinaci s aminokyselinou L-Theanin. Kofein tělo nakopne, aminokyselina naopak harmonizuje a zklidní. Výsledkem je soustředěná a příjemně klidná mysl, která se s alkoholovým opojením jen těžko srovnává,“ říká Richard Choleva, majitel e-shopu Limogang, který populární stylové limonády z Německa prodává.

Méně slazených nápojů i alkoholu
Generace Z se oproti mileniálům, tedy generaci Y, vyznačuje i nízkou spotřebou typických slazených nápojů a alkoholu. Veřejně dostupné statistiky ukazují, že v České republice je věková skupina 18 až 29 let druhou nejméně početnou skupinou, která má v oblibě slazené nápoje, hned za skupinou 65+. Studie také upozorňují, že právě generace Z pije oproti předchozím generacím mnohem méně alkoholu. Až 71 % oslovených uvedlo, že je následky pití alkoholu znepokojují a už jím tzv. nevypouští páru jako jejich rodiče ve stejném věku. Souvisí to s faktem, že mladí lidé generace Z kladou mnohem větší důraz na svoje zdraví. I na party tak dávají před alkoholem přednost chutné limonádě, kterou vnímají jako lepší, vědomou volbu. Záleží jim ale na jejím složení a chuti a vybírají si proto značky, které této jejich podmínce vyhovují. Právě proto jsou stále populárnější například již zmiňované limonády od Limogangu, které čeští zákazníci objevili už před pár lety, ale jejich popularita stále stoupá.

„Podle našeho průzkumu z několika univerzitních kaváren se přes léto prodá jednou tolik našich nápojů, konkrétně již zmíněného Club-Mate a Seicha Matcha než limonád jiných značek. Mladší generace očividně kromě osvěžení hledá i bonus v podobě povzbuzení,“ vysvětluje Richard Choleva. „Musím ale říct, že je velmi potěšující, jak se generace Z odpovědně chová k životnímu prostředí. Zhruba před měsícem jsme v Praze spustili pilotní program na zálohování skleněných limonádových lahví, které je teď možné vrátit v síti vietnamských večerek, a právě mladí lidé vracejí zálohované lahve nejvíce.“

 Heslem kampaně na nový zálohový systém je: Koupím – vypiju – vrátím, protože sklo nepatří do koše, ale zpátky do oběhu. Jde tedy přesně s filozofií generace Z a jejímu ohleduplnému chování k planetě a nesouhlasu s nadměrným nakupováním a hromaděním předmětů pro zvyšování osobního štěstí. V pilotním programu zálohového systému je možné vracet lahve limonád značky Club-Mate 0,33 a 0,5 litru a Seicha Matcha 0,33 litru. Sběrná místa zákazníci poznají podle bannerového označení večerky nebo jednoduše podle dostupnosti limonád v prodejně. Po otestování zkušebního provozu počítá Limogang s rozšířením zálohového systému i na ostatní typy lahví ze své produkce a také na další česká města.

Zdroj a foto: Limogang 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *