Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Móda

9 z 10 produktů PUMA bude do roku 2025 vyrobeno z více udržitelných materiálů

Na datum 5. června připadá Světový den životního prostředí (World Environmental Day), v rámci kterého OSN již od roku 1974 zvyšuje povědomí o ochraně životního prostředí. Také globální sportovní značka PUMA zahrnula mezi pilíře své dlouhodobé strategie ohleduplnost k životnímu prostředí. Společnost se zavázala, že do roku 2025 bude 9 z 10 jejích produktů napříč portfoliem značky vyrobeno z více udržitelných materiálů.

Důležitého milníku dosáhla PUMA již v roce 2020, kdy pocházely všechny hlavní materiály využité při výrobě jejích produktů, jako je peří, viskóza a bavlna, z více udržitelných zdrojů. Rovněž více než 97 % dalších materiálů, například kůže, polyester a lepenka, bylo původem z certifikovaných zdrojů. To znamená, že 5 z 10 produktů PUMA bylo v loňském roce vyrobeno z více udržitelných materiálů.

Upřednostněním udržitelných materiálů před konvenčními přitom PUMA snižuje množství vody a chemikálií ve výrobním procesu. Jako další krok plánuje značka zvýšit zastoupení recyklovaných materiálů ve svých produktech a doplňcích a do roku 2025 v celém sortimentu používat 75 % polyesteru z recyklovaných zdrojů. V rámci tohoto závazku se PUMA připojila k iniciativě Recycled Polyester Challenge globální neziskové organizace Textile Exchange.

„V naší strategii udržitelnosti se zaměřujeme na snížení dopadu na životní prostředí. Chceme, aby naši zákazníci věděli, že kupují produkt, při jehož výrobě byly využity materiály z udržitelných zdrojů,“ řekl Stefan Seidel, ředitel korporátní udržitelnosti ve společnosti PUMA. „Budeme i nadále intenzivně usilovat o to, abychom dostáli našemu mottu Forever Better.“

Po vytvoření své strategie udržitelnosti před více než dvaceti lety sestavila PUMA komplexní přehled cílů 10FOR25, pomocí kterých se snaží své produkty i samotnou společnost udělat udržitelnějšími. Cíle definují závazky značky v řadě oblastí, jako je klima, lidská práva, biodiverzita a cirkularita.

V roce 2021 značka rovněž uvedla na trh několik kolekcí zaměřených na udržitelnost. Při tvorbě kolekce ReGen hledala cestu, jak znovu využít odpad. Obuv, oděvy a doplňky jsou vyrobeny z průmyslového odpadu vzniklého při výrobě produktů PUMA a z dalších recyklovaných materiálů, jako jsou kožené odřezky, bavlněné odřezky a polyester vyrobený z recyklovaného plastu. Kolekce Exhale, na jejímž vzniku se podílela i modelka Cara Delevingne, pak využívá recyklovaný polyester a kompenzuje uhlíkovou stopu. Cara proti změnám klimatu coby environmentální aktivistka dlouhodobě bojuje a s PUMOU sdílí její vize. „Jednou z věcí, které na Pumě miluji, je to, že se už 20 let věnuje tématu udržitelnosti a hledá v této oblasti nová řešení. V roce 2000 byla první významnou sportovní značkou, která se připojila k environmentálnímu programu OSN, a dnes je v této problematice jedním z průkopníků v oboru, který pomáhá menším módním značkám do roku 2050 dosáhnout klimatické neutrality. Společně můžeme bojovat proti změně klimatu a můžeme přepisovat naši budoucnost v duchu hesla Forever Better!“ uvedla topmodelka Cara Delevingne.

V produktech kolekce First Mile, poprvé představené v roce 2020, byla použita udržitelná příze vyrobená z recyklovaných plastů. Prostřednictvím výrobního procesu, který zahrnuje recyklaci, PUMA také vytváří pracovní místa a posiluje mikroekonomiku na Tchaj-wanu, Haiti a v Hondurasu.

Těmito kolekcemi, stejně jako i dalšími produktovými řadami z organických, recyklovaných nebo veganských materiálů, dokládá PUMA své odhodlání nabízet zákazníkům produkty vyrobené udržitelným způsobem.

Zdroj a foto: PUMA

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *