Tojesenzace.cz

Tak trochu bulvární web nejen o českých celebritách, ale i o všech radostech, které život nabízí – lásce, jídle či cestování!

Ze života

Sportovní kariéra jej přivedla k vlastnímu podnikání. Obchod Efitness dnes prodává své zboží do zahraničí díky Amazon Marketplace

E-shop Efitness funguje na českém trhu více než 15 let a díky svému specifickému sortimentu prožívá za poslední rok výrazné zvýšení prodejů. Nabízí totiž širokou škálu produktů pro cvičení, sport a volný čas. Lidé se museli od loňského roku kvůli pandemickým opatřením přesunout z posiloven a sportovních center do svých domovů a zařídit si je tak pro domácí cvičení. V rámci spolupráce s Amazonem navíc Efitness prodává zboží také do zahraničí a neustále tak rozšiřuje své působení na trhu. O svém podnikání nám více prozradil zakladatel a majitel e-shopu Lukáš Harnol.

Obchod Efitness založil Lukáš Harnol již v roce 2006. K oblasti fitness a sportu měl odjakživa blízký vztah. Od sedmi let závodně plaval a později se tomuto sportu věnoval vrcholově. Během dospívání se účastnil řady významných šampionátů v Evropě i ve světě. O vlastním podnikání začal uvažovat hned po studiích a sportovní kariéře: „Ta myšlenka přišla přibližně v jednadvaceti letech. Začínal jsem prodejem doplňků stravy. Sám jsem je pravidelně nakupoval, takže mě napadlo, co kdybych něco takového prodával i já sám. Postupem času jsme se více zaměřili na sortiment pro všeobecný sport, zdraví a volný čas. Nyní máme v nabídce asi 15 000 produktů,“ říká Lukáš Harnol.

Pomůcky pro domácí cvičení se v posledním roce těší veliké oblibě
Přestože má Efitness také kamennou prodejnu, většina jeho prodejů funguje přes vlastní e-shop nebo Amazon Marketplace. Pandemie koronaviru navíc trend prodeje v online prostředí od loňského roku ještě výrazně posílila a Lukášův tým se tak musel rozšířit. „Před lety jsem začínal sám, teď nás je patnáct. Ještě před rokem nás však bylo o něco méně, byli jsme opravdu malý e-shop. S příchodem pandemie jsme zažili tak prudký nárůst prodejů našeho sortimentu, že jsme potřebovali další posily do týmu,“ pokračuje Lukáš. Fitness zboží a produkty pro domácí cvičení se totiž staly oblíbenými pomůckami zákazníků, kteří museli v době pandemie trávit mnohem více času doma. Celkově dosáhl obchod Efitness za loňský rok třikrát vyššího obratu než v předchozích letech.

„Se začátkem nouzového stavu byl z řad zákazníků největší zájem například o činky. V průběhu jara si pak lidé uvědomili, že i léto budou muset pravděpodobně trávit doma, a naším nejprodávanějším sortimentem se staly zahradní bazény. Naopak na podzim a v zimě byl zase enormní zájem o produkty jako jsou sáňky nebo boby. To vše se v loňském a letošním roce prodávalo určitě více než v dřívějších sezonách,“ popisuje Lukáš Harnol největší trendy v prodejích poslední doby.

K rozšíření zákaznické základny pomohl Amazon
Efitness navíc prodává toto zboží také v rámci Amazon Marketplace, kde se zaměřuje především na zákazníky ze zahraničí. „O prodejích na Amazonu jsme začali uvažovat přibližně před třemi lety. V současnosti tam nabízíme asi 5 tisíc produktů, které nejčastěji míří do Německa, Itálie, Francie nebo Španělska. To jsou v rámci Evropy asi největší trhy, ale Amazon je neustále rozšiřuje. Takže nově zboží posíláme také do Turecka, Švédska nebo Polska a v nedávné době jsme připravovali první zásilky i do Ameriky,“ zmiňuje majitel Efitness země, kam putuje jejich zboží. Prodeje přes Amazon do zahraničí jsou přitom nyní asi pětkrát vyšší než v Česku a na Slovensku.

Z těchto důvodů bylo nutné rozšířit nejen tým zaměstnanců, ale také skladovací prostory. Efitness tedy před časem otevřel velký sklad v blízkosti Kladna a připravuje se tak na pokračování vysokých prodejů zboží pro domácí cvičení a volný čas i spolupráci s Amazonem.

„Určitě bychom využití Amazon Marketplace doporučili také dalším firmám. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že bude těžké se ve spolupráci s tak velikou společností prosadit, opak je pravdou. My jsme také jako relativně malí hráči tuto výzvu přijali, a i když nás to zpočátku stálo mnoho práce, pomohlo nám to získat neuvěřitelná čísla a rozšířit celé podnikání,“ uzavírá Lukáš Harnol, kterému aktuálně dělají radost narozená dvojčátka.

Společnost Amazon podniká v Česku od roku 2013, kdy nedaleko pražského letiště otevřela centrum vráceného zboží. To bylo později přesunuto na Slovensko a aktuálně zde funguje centrum distribuční. V něm je zaměstnáno přibližně 3 000 stálých zaměstnanců, kteří připravují zásilky pro zákazníky z celé Evropy, kam za nimi balíčky putují díky provázané logistické síti Amazonu.

Amazon Marketplace
České firmy jakékoliv velikosti mohou díky službě Amazon Marketplace snadno prodávat své produkty na pěti evropských stránkách Amazon. Pokud se podnikatelé zaregistrují do populárního programu Fulfillment by Amazon (FBA), mohou jednoduše dodat své zboží do některého z více než 40 evropských distribučních center. Amazon se o zbytek postará a zajistí nejen rychlé doručení zboží zákazníkům kdekoliv v Evropě i jinde ve světě, ale i správu služeb zákazníkům.Amazon vytvořil sadu nástrojů, které českým firmám usnadní prodej v zahraničí. Zahrnují marketingový obsah pro místní prodejce, intuitivní prodejní účet, uživatelskou podporu v pěti jazycích a jednoduchý platební proces. Prodejci mají také k dispozici řadu automatizovaných reportů a analytických nástrojů, které poskytují detailní obchodní informace a podporují efektivní plánování marketingu, prodeje i doručování zboží.

Foto: archiv Efitness

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *